Hoi allemaal. Mijn dochter is nu 20 weken en haalt de speen steeds uit haar mond. Maar ze krijgt hem er niet meer in en dan is het tranen met tuiten... Moet dus steeds heen en weer om de speen weer terug te geven. Komt s avonds voor t slapen gaan neer op heeeel vaak naar haar kamertje moeten Heeft er iemand een tip? Liefs
helaas gebeurt dat hier nog steeds. wij noemde het dwaal handjes. telkens weer leken die handen de speen af te pakken en dan brullen omdat die wou sabbelen. helaas geen tips, wij moeten nog steeds regelmatig de speen van zn handjes af pakken vooral in bed ookal kan die hem wel zelf terug stoppen. oh wel een tip, bij ons is het een buik slaper en dan legde ik een spuugdoekje tussen zn handje en zn gezicht. dan ging zn handje aan de spuugdoek frunikken in plaats van de speen af te pakken. werkt best goed.
Een knuffel of doekje aan de speen binden wil weleens helpen, dan is het makkelijker om hem terug te vinden. Maar verder is het een kwestie van heen en weer lopen totdat ze handig is met d'r handjes. Hier kon mijn zoontje met een maand of 6 geloof ik zelf z'n speen weer pakken en terugstoppen.
Lisszy, een doekje kan wel ja, een zakdoekje ofzo? Ben alleen zo bang dat ze dan iets gevaarlijks doet met dat doekje...strak om dr handje gewikkeld, ofzo, ik weet het ook niet hoor,is het veilig denk je?Stel dat het doekje over haar gezicht heen komt?
Nee, je hebt van die speciale tut-doekjes! Zoals deze! Speen Label-Label roze - Label-Label - Kids Rebellion Hier kan niks mee gebeuren, daar is het op gemaakt! En anders deze bijvoorbeeld, dat is een knuffel ipv en doekje! Speenknuffel Messy - Snoozebaby - Kids Rebellion
Bij de prenatal heb je ook een paar van die doekjes en knuffels speciaal voor aan de speen. Lijkt me dat dat hartstikke veilig is hoor!
ik geef mijn meid een speen met een dunne monddoekje van de prenatal eraan en ik geef een andere speen in haar hand. als ze de ene eruit haalt heeft ze in haar andere hand nog een speen. werkt hier heel erg goed.
Ik zit hier ook te denken aan zo'n speendoekje. Meestal legt ze hier wel haar handje tegen de speen en soms wordt ze huilend wakker maar 'k hoef er niet vaak heen om de speen. Misschien een keer of 3 op een hele dag. 's Nachts wil ze vaak een voeding als ze wakker is. hier vindt ze 't ook fijn om te 'knuffelen' met een hydrofiele luier en deze naar haar mondje te brengen, als die toevallig overdag een keertje in haar buurt ligt (tegen het spugen). Dus 'k denk dat hier zo'n doekje ook wel een succes is.
Eva ging dit ook doen met 4 maanden, ze pakte 'm eruit, draaide 'm rond in haar handen en keek ernaar en als ze 'm weer in wilde doen, lukte het niet of hij zat verkeerd om . Zo frustrerend, maar ook heel grappig eigenlijk . Met 5 maanden bedacht ze dat het dan misschien handiger was om te duimen, probleem opgelost! Lisa is nu al een paar weken aan het rommelen met haar handjes/duimen. Ze twijfelt nog wat ze wil volgens mij, duim of speen. Maar als ze haar duim in haar mond heeft weet ze niet goed hoe ze erop moet zuigen. En als ze haar speen in haar mond heeft trekt ze 'm er vaak uit met haar handjes.
Dat deed mijn zoontje ook. Ik denk dat het gewoon een fase is want in het begin was ie woest als hij zn speen er zelf uit haalde. Nu heeft hij door dat hij de speen ook weer net zo makkelijk weer terug kan stoppen. Soms nog wel eens verkeerd, maar het gaat steeds beter.
Ik zag vanmorgen dat ze de speen uit haar mond haalde en...m weer zelf terugstopte! Geweldig! Ze moet m dan wel in haar handje hebben kunnen houden, als de speen gevallen is in haar bedje dan heeft ze nog niet de coordinatie om m terug te vinden. Maar t is een begin! Gek he dat je dan zo trots kunt zijn.
Oh ja, ze hebben het aardig snel door hoor hoe dat moet. Ik heb er wel een dun speendoekje aan gehangen, omdat hij daarvoor steeds tussen de spijltjes door het ledikant uitviel. Met zo'n speendoekje blijft hij gewoon in bed liggen en kan hij hem makkelijker vinden.