Pjirkje.... Naar de meest vreselijke friese naam die we konden vinden. Zo'n naam die je je kind never nooit niet zou geven. (Ik hoop dat ik nu geen meiden beledig die deze naam serieus in overweging hebben...) Mijn moeder heeft hem verzonnen.
bij ons kleintje of kleine en mijn schoonvader zegt telkens: hoe is het met Henkie! (vreselijk! haha..) we weten dus nog niet wat het is...jongen of meisje..
Het is nog niet zover, maar als het wel zover is dan gaan we het 'papoose' noemen. Zo noemen de indianen hunbaby's volgens mij Vond ik wel schattig klinken.
Wij babytje geloof ik omdat we bang zijn dat we t anders steeds over haar hebben, want men denkt nog steeds dat wij niet weten wat het wordt
Wij noemen haar Catootje. Gewoon omdat wij het een vreselijke naam vinden. En wij vinden het een cadeautje, en Marieke van Ginneke zei toen ook: ze is geboren op mijn verjaardag en is een cadeautje en we noemen haar Catootje. Maar af en toe noemen we haar bij haar naam. Kijken of het klinkt
wuppie Zegt mijn vriend vanaf het begin en nu gebruiken we het altijd "het wuppie is wakker". Als ons wuppie er straks is..."