ik noem mijn schoonmoeder, mama en schoonvader, papa. Ik heb ze nog nooit bij de naam genoemd. En zal ik ook niet doen. Ze zijn net zo belangrijk voor me als mijn eigen ouders
Ik zie dat je ook uit Groningen komt Maar hier dus ook pa en moeke. Hier prima schoonouders en heb er ook een tijdje in huis gewoond. M'n eigen ouders pa en ma(ma). Man zegt schoonvader en schoonmoeder tegen mijn ouders geloof ik. Maar ze zijn ook niet zo close. Voornaam zou hier echt geen optie zijn en wil dat zelf ook niet.
Ik noem haar bij haar voornaam. Ik moet er niet aan denken om haar 'ma' te noemen...dat is veel te dichtbij. En 'schoonmoeder' of 'moeder' vind ik weer te afstandelijk.
haha zo noemde mijn vader vroeger een flatbewoner grijze duif en ik heb dr dus naar zeggen herhaaldeijk uitgemaakt voor grijze druif
Mijn eigen moeder is 'mama' en mijn eigen vader is 'heit'. Dus zijn mijn schoonouders 'pa' en 'ma'. Ik heb daar geen extra emotie bij dus dat kan best vind ik. En als ik *over* hen praat noem ik ze gewoon bij hun naam.
gewoon bij de voornaam, het is een lieve vrouw mar zit haar ex scshoondochter ook nog steeds als schoondochter, mag ook nog steeds naar die fotos kijken vind het zo wel prima en sowieso heb 1 vader en moeder
Gewoon bij naam, nooit bij stil gestaan eigenlijk... Pap en mam zou ik ze nooit noemen, dat zijn ze toch niet van mij? Kan echt super met ze opschieten maar als ik dat zou zeggen gaan ze mn temp opmeten ben ik bang
Ik noem mijn schoonouders gewoon bij hun voornaam, dat heb ik altijd al gedaan en zo hebben zij zich ook aan mij voorgesteld. Mijn schoonzusje moet haar schoonouders schoonmoeder en schoonvader noemen, dat vind ik echt verschrikkelijk. Zij trouwens ook! Haar vriend weigerde eerst mijn schoonouders bij hun naam te noemen, dat vond hij juist vreemd, maar na 3 jaar doet hij het inmiddels wel.
Het ligt ook aan hoe het gevoel is naar de schoonmoeder toe. De moeder van mijn ex (en wij hadden maar 'gewoon' verkering 3 jaar), noemde ik vrij snel mam. Ik was echt helemaal dol op die vrouw, en het voelde ook heel natuurlijk. Ze voelde als een soort extra moeder. Met de moeder van mijn man heb ik meer moeite. Het is echt een schat van een mens, maar mijn gevoel ligt net iets anders. De eerste jaren heb ik ook mee geworsteld, en ging ik ook alle situaties ontwijken waarbij ik haar zou moeten 'roepen'. Sinds de kinderen geboren zijn, is het vanzelf opgelost. Ze willen 'oma en opa' genoemd worden. Ook door ons Ze noemen nu elkaar ook oma en opa. Zijn vreselijk blij met die titel ihihi Aanspreken met de voornaam zou ik niet kunnen.
voornaam. maar mijn sm wil dat ik haar mam ga noemen. dat kan ik niet. mijn moeder wil namelijk graag dat ik haar mam noem, maar ben zo gewend aan ma, dat ik het niet afgeleerd krijg. maar als ik dus iemand ooit mam ga noemen zal het mijn moeder zijn en zeker niet mijn sm. ma vind ze zelf niks, mama vind ik niks voor een schoonmoeder. en nu vindt ze zelf moeke ook erg leuk. nou sorry maar dat krijg ik helemaal mijn strot niet uit
Oh die van jou stelt nog ook eisen? hahaha MIsschien dat je de volgende keer begint met: 'goedemiddag schoonmoeder hoe maakt u het?' En dan kijken hoe ze reageert
Als ze in de buurt is, noem ik haar bij haar voornaam... Achter haar rug om daarentegen... Je kan het zo gek niet bedenken! Kennen jullie Jabba the Hut? Dat is nog de beste! Whahahahaaaa!!!