Hoe noemen jullie je schoonmoeder?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sann, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Michelle89

Michelle89 Bekend lid

20 sep 2009
    924
    0
    0
    Deurne (NB)
    Heks, hahahahaha nee grapje, gewoon bij haar voornaam, dus gewoon Mieke.

2. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    :Maak ik vast geen vrienden mee als ik voor deze optie kies:D:D:D

3. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Voornaam en dan vaak nog wel afgekort ook ;)

4. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    ik noem mijn schoonmoeder, mama en schoonvader, papa. Ik heb ze nog nooit bij de naam genoemd. En zal ik ook niet doen. Ze zijn net zo belangrijk voor me als mijn eigen ouders

5. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Hihi... is dat erg??? Nee joh, dat zeg ik niet als zij erbij is! Dan is het gewoon oma :)

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zie dat je ook uit Groningen komt ;) Maar hier dus ook pa en moeke. Hier prima schoonouders en heb er ook een tijdje in huis gewoond.

M'n eigen ouders pa en ma(ma). Man zegt schoonvader en schoonmoeder tegen mijn ouders geloof ik. Maar ze zijn ook niet zo close.

Voornaam zou hier echt geen optie zijn en wil dat zelf ook niet.

7. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik noem haar bij haar voornaam. Ik moet er niet aan denken om haar 'ma' te noemen...dat is veel te dichtbij. En 'schoonmoeder' of 'moeder' vind ik weer te afstandelijk.

8. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    haha zo noemde mijn vader vroeger een flatbewoner grijze duif en ik heb dr dus naar zeggen herhaaldeijk uitgemaakt voor grijze druif:D

9. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    schoonmonster

en zo noem ik haar echt

10. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Mijn eigen moeder is 'mama' en mijn eigen vader is 'heit'. Dus zijn mijn schoonouders 'pa' en 'ma'. Ik heb daar geen extra emotie bij dus dat kan best vind ik.
    En als ik *over* hen praat noem ik ze gewoon bij hun naam.

11. missgwen

missgwen Bekend lid

23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    gewoon bij de voornaam, het is een lieve vrouw
    mar zit haar ex scshoondochter ook nog steeds als schoondochter, mag ook nog steeds naar die fotos kijken
    vind het zo wel prima en sowieso heb 1 vader en moeder

12. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Gewoon bij naam, nooit bij stil gestaan eigenlijk...
    Pap en mam zou ik ze nooit noemen, dat zijn ze toch niet van mij? Kan echt super met ze opschieten maar als ik dat zou zeggen gaan ze mn temp opmeten ben ik bang;)

13. adi

adi Niet meer actief

Hoe noem je je baas dan? ;)

14. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    885
    113
    Ik noem mijn schoonouders gewoon bij hun voornaam, dat heb ik altijd al gedaan en zo hebben zij zich ook aan mij voorgesteld. Mijn schoonzusje moet haar schoonouders schoonmoeder en schoonvader noemen, dat vind ik echt verschrikkelijk. Zij trouwens ook! Haar vriend weigerde eerst mijn schoonouders bij hun naam te noemen, dat vond hij juist vreemd, maar na 3 jaar doet hij het inmiddels wel.

15. adi

adi Niet meer actief

Het ligt ook aan hoe het gevoel is naar de schoonmoeder toe.

De moeder van mijn ex (en wij hadden maar 'gewoon' verkering 3 jaar), noemde ik vrij snel mam. Ik was echt helemaal dol op die vrouw, en het voelde ook heel natuurlijk. Ze voelde als een soort extra moeder.

Met de moeder van mijn man heb ik meer moeite. Het is echt een schat van een mens, maar mijn gevoel ligt net iets anders. De eerste jaren heb ik ook mee geworsteld, en ging ik ook alle situaties ontwijken waarbij ik haar zou moeten 'roepen'.
    Sinds de kinderen geboren zijn, is het vanzelf opgelost. Ze willen 'oma en opa' genoemd worden. Ook door ons :)
    Ze noemen nu elkaar ook oma en opa. Zijn vreselijk blij met die titel ihihi

Aanspreken met de voornaam zou ik niet kunnen.

16. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    voornaam. maar mijn sm wil dat ik haar mam ga noemen. dat kan ik niet. mijn moeder wil namelijk graag dat ik haar mam noem, maar ben zo gewend aan ma, dat ik het niet afgeleerd krijg. maar als ik dus iemand ooit mam ga noemen zal het mijn moeder zijn en zeker niet mijn sm. ma vind ze zelf niks, mama vind ik niks voor een schoonmoeder. en nu vindt ze zelf moeke ook erg leuk. nou sorry maar dat krijg ik helemaal mijn strot niet uit

17. adi

adi Niet meer actief

Oh die van jou stelt nog ook eisen? hahaha

MIsschien dat je de volgende keer begint met: 'goedemiddag schoonmoeder hoe maakt u het?'
    En dan kijken hoe ze reageert ;)

18. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mijn schoonmoeder is net als mijn moeder gewoon "Mem"

19. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Als ze in de buurt is, noem ik haar bij haar voornaam... Achter haar rug om daarentegen... Je kan het zo gek niet bedenken! Kennen jullie Jabba the Hut? Dat is nog de beste! Whahahahaaaa!!!

20. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    ik noem haar bij haar voornaam en tegen een vriendin schoonloeder *oeps* hihi

Deel Deze Pagina