Hoe noemen jullie je schoonmoeder?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sann, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Mams of haar voornaam

Ben trouwens gezegend met een ontzettend lieve schoonmoeder.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Haar voornaam, maar bij ons thuis (als de kids er niet bij zijn uiteraard) wordt ze "het sekreet" of kenau genoemd. Oepsie, ja, erg aardig is ze niet haha.

3. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Grappig om te lezen dat er behoorlijk wat probleempjes zijn met ""De schoonmoeder''.Hier precies zo ;).
    De andere schoondochters noemen haar allemaal tante,ikke echt niet.Probeer er eigenlijk in een gesprek altijd onderuit te komen dat ik haar moet benoemen.Als het toch moet en ik praat met een van haar zoons zeg ik "jullie moeder''.Als ik met een andere schoondochter praat zeg ik ''de moeder van ..."
    Gelukkig kom ik niet vaak bij de schoonfamilie dus hoef d'r niet vaak te benoemen.

4. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Hahahah best wel herkenbaar!

Mijn zwagers noemen hun inderdaad pa & ma, en in hun ogen is dat ook heel normaal!
    Weet nog dat ik dan een verjaardagskaart kreeg met pa & ma er in... Ik dacht wat is dittttttt.... haha ik vind dat zo raar! Ik heb maar 1 pa en ma.

Maar tegenwoordig zetten ze altijd hun voornamen er in, ze weten dat ik ze toch niet zo noem...
    Maar nu ik er over nadenk, kan me ook niet herrineren dat ik ze bij de voornaam noem...
    Probeer het misschien een beetje te ontwijken ofzo, zodat ik niets hoef te zeggen :p

Eigenlijk raar, het zijn al ruim 7 jaar mijn schoonouders.

5. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Gelukkig is mijn schoonmoeder een schat, ze stelde zelf voor om haar bij de voornaam te noemen. We hebben - toen we ons verloofden - nog even een gesprekje over ma/mam/etc. gehad en ze vond het oke dat ik het vreemd vond. No hard feelings, gelukkig.

Mijn moeder was voor zilverman echter wat lastiger. Die stelde mevrouw x voor, en toen moeder-van-zilvervosje en daarna een verkleinnaampje dat zo infantiel was dat ik zilverman terplekke gedumpt had als hij het overgenomen had. Hij - mijn held! - heeft gewoon stug haar voornaam gebruikt en dat is nu oke. Helaas probeert ze onze dochter wel te indoctrineren met oma "lala" (ik maak er even iets anders van dat net zo infantiel is). Wat ons betreft wordt het gewoon "oma poes".

6. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Ik noem mijn schoonouders ook altijd bij hun voornaam, en als onze kinderen erbij zijn zeg ik 'opa en oma'.
    Mijn schoonvader is een lieve man, maar met mijn schoonmoeder heb ik dus totaal geen band. Ik zou haar nooit van m'n langzalzeleven ma, mam (of moeke, wat vind ik dat verschrikkelijk zeg!!) noemen!! Die titel verdient ze ook niet, want ze is niet eens aardig tegen me, dus waarom zou ik haar dan ma noemen??!
    Daarbij heb ik maar 1 moeder, en dat is mijn eigen moeder. Haar noem ik 'mam'.

Gelukkig wordt het bij ons niet onbeleefd gevonden om de voornaam te gebruiken.

7. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Gewoon haar voornaam.. Niks mis mee toch? Ze noemt mij ook bij mn voornaam.

8. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Dit hadden mijn woorden kunnen zijn,alleen noem ik haar dus wel ma en mijn eigen moeder mam.

9. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ja haha ze eist eigenlijk van me dat ik stop met haar voornaam sinds ik met haar zoon getrouwd ben. maarja hallo we waren voor die tijd al 9.5 jaar samen, dan leer je dat niet zomaar even af hoor. ik heb gezegd tegen mijn man dat ik zijn moeder een lieve koosnaam geef zodra hij mijn moeder er ook een geeft haha. die noemt ie ook gewoon els hoor;)

10. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Mijn schoonouders noem ik gewoon bij de voornaam, doet mijn man ook bij mijn ouders. Mijn ouders noem ik pap en mam, of als ik het over ze heb "ons pap" en "ons mam".. 1x raden waar ik vandaan kom ;)

11. Hoe goed mijn band met een schoonmoeder ook zou zijn, ik zou haar nóóit 'mam' noemen. Vind dat echt ontzettend kwetsend voor je 'echte' moeder. Zou het ook echt níét op prijs stellen als Damiën later een vriendinnetje krijgt en haar moeder 'mam' noemt ;) Je hebt 1 moeder, en dat is ook de enige die die titel verdient, vind ik. Kan me voorstellen dat het in sommige situaties anders is, als je bijvoorbeeld helemaal geen contact hebt met je eigen moeder, maar verder..

Mijn schoonmoeder noem ik overigens meestal 'Kutwijf' :D Mevrouw heeft geprobeerd mijn vriend wijs te maken dat ik alleen maar met hem ben omdat ik een 2e kind wil, en daarbij heel veel termen gebruikt.. Vergeleken met wat zij heeft gezegd is 'Kutwijf' heel beleefd, laten we het daarop houden ;) De moeder van mijn ex deed precíés hetzelfde toen ik zwanger was, haar is het gelukt om m'n ex te overtuigen, dus het is een gevoelig puntje, naast dat het echt helemaal nérgens op slaat.

12. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hier ook gewoon bij de voornaam..

Jeetje wat erg dat ze dat heeft aangegeven zeg... vreselijk!!.. haar bijnaam kan ik me dan wel goed voorstellen hahah.

13. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Jee, wat een kutwijf!! ;)

14. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik noem mijn schoonmoeder gewoon bij haar voornaam.

15. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    gewoon bij de voornaam noemen is toch niks vreemds aan? om je schoonmoeder "mam of moeder te noemen dan moet je wel een hele speciale warme band hebben samen!

16. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

Ik noem haar ook gewoon bij haar voornaam. Ik vind haar echt een hele lieve en leuke vrouw maar ik zal haar nooit aanspreken alsof ze mijn moeder is, ik heb er namelijk maar één :).

17. Enchanted

Enchanted Niet meer actief

Ook bij haar voornaam. Ook ik kan me niet voorstellen dat ik mijn schoonmoeder Ma zou noemen. Mijn ouders doen het wel bij hun schoonouders, en daar ben ik weer aangewend. Hihi. Heel vreemd.

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik noem naar niks, probeer het zoveel mogelijk te vermijden. :)Als het echt niet anders kan zeg ik "mevrouw plus achternaam". Heb op zich een oke band met haar, maar ze is zo'n hele keurige wat introverte mevrouw dus heb niet zo de behoefte om haar iets anders te noemen. :)

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63

Inderdaad, kan mij ook niet voorstellen schoonmoeder ooit "mama/mams" te noemen, maar misschien zijn er hoge uitzonderingen?

Wat een bitches trouwens die schoonmoeders van jou. :( Maar leuk te lezen dat je weer samen bent met je vriend, ik kan mij herinneren als ik het goed heb dat jullie een tijdje uit elkaar waren?! ;)

20. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    haar voornaam of oma of ma

Deel Deze Pagina