hoe noemen jullie je schoonouders?

Discussie in 'De lounge' gestart door lennylenn, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Schoonouders: pa/ma, jij
    Ouders: pap/mam, jij

Ik ontweek het in het begin nogal, pfff wat is dat onhandig... zo van ehmmmm, ahummm uhcheuche, jaaaa wilt u ook een dropje?
    Haha, toen zeiden ze zelf je mag ons wel pa en ma noemen (raar vond ik dat eerst!!) maar dat doe ik nu. Maar ik spreek ze ook wel gewoon bij de voornaam aan (dat is ook geen probleem).
    En nu met de kleine inderdaad vaak opa en oma.

Ik heb trouwens geweldige, lieve schoonouders dus schoonloeder of schoonmonster hoef ik niet te gebruiken :p

2. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Ik noem ze gewoon bij hun voornaam, en als ik mijn zoontje op schoot heb en dan is het gewoon pake en beppe haha! ;)

3. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Hier worden schoonouders Vaes en Moes genoemd.. zo noemen de eigen kids ze ook.. wel aanspreken met "u" ... doen de kinderen ook..

eigen ouders (vader).. pap en jij.. zijn vriendin gewoon voornaam en jij.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik noem mijn schoonouder papa en mama. Maar ben fries, dus mijn eigen ouders zijn heit en mem. Papa en mama is dus niet zo beladen voor me. Mijn man ruilt dat dus om.

Met opa&oma en pake&beppe is het ook handig voor mijn zoontje ;)

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Mijn eigen vader en moeder zijn papa en mama natuurlijk en schoonouders gewoon bij hun voornaam, nu heb ik ook niet echt een superband ofzo met ze dus dat zal schelen, ik zie mezelf geen pap of mam tegen ze zeggen...

6. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik noem ze gewoon bij naam, alleen mijn vader en moeder hebben het recht om papa en mama te zijn voor mij:D
    Ik kan heel goed met schoonouders overweg, maar no way dat ik ze papa en mama noem. Ik denk dat ze me ook erg vreemd aan zouden kijken als ik dit deed hihi

7. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ze zouden willen dat ik ze pap en mam noem.... en dag hoor, dat doe ik niet. Ik noem ze bij hun voornaam. Als ze belt, en ik neem op, zegt ze zelf wel altijd "jaaaa, met mama". daar gaan mijn haren van overeind staan, ze is mijn mama helemaal niet!

(euhm, misschien overbodig te zeggen dat ik geen enorme fan van ze ben ;))

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    goh dat had ik nooit gedacht na je reactie :p ik snap je hoor!

9. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Ik noem ze gewoon bij de voornaam. Ik kort de naam van m'n schoonmoeder ook nog wel eens af, en het is gewoon je en jij. Als ik u zeg dan negeren ze me :p

Moet altijd wel lachen als we een kaartje krijgen, dan staat eronder dikke kus Pap en Mam/ Voornaam en voornaam :D

10. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Bij hun voornamen.
    Ik heb 1 pa en 1 ma. Never nooit dat ik hun ook pa en ma ga noemen.

11. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik zeg papa en mama en mijn vriend zegt de voornamen (mijn ouders zijn ook 10+jaar jonger dan die van hem).

12. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Lastig lastig. Ik 'mag' mijn schoonouders niet bij hun voornamen noemen, dat is onbeleefd. Mijn schoonmoeder noem ik 'ma', maar alleen als ik daar zin in heb. Als ik geïrriteerd ben ofzo, dan zeg ik het expres niet maar spreek ik haar zonder vooraankondiging aan zeg maar. Mijn schoonvader is nog lastiger, ik zou hem nooit 'pa' noemen. Hem spreek ik dus alleen aan als ik zijn aandacht al heb, of over de rug van mijn neefje met 'opa'. Ben blij als ik straks zelf een kind heb, dan zeg ik alleen nog opa en oma denk ik.

Mijn eigen ouders noem ik papa en mama of met voornamen. Mijn man noemt hun ook bij de voornaam.

13. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Ik heb geen schoonouders maar mijn man noemt mijn ouders gewoon bij de voornaam. Ik noem zijn oma wel oma want haar bij haar voornaam noemen vind ik raar want ze is 90 dus uit respect zeg ik oma. Vind het persoonlijk raar om tegen je schoonouders pa en ma te zeggen. Zou er ook wat van zeggen als mijn man dat tegen mijn ouders zou zeggen. En ik denk dat mijn vader zou zeggen doe normaal joh ik ben je vader niet.

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.815
    4.194
    113
    ik noem ze bij de voornaam

15. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

Mijn man en ik zeggen beiden tegen de schoonouders gewoon de voornamen. Pa en Ma zou ik niet kunnen eerlijk gezegd. Dat zeg ik alleen tegen mijn eigen ouders.
    Tegen zijn oma zeg ik wel ook oma, maar dat ging eigenlijk wel vanzelf.

Liefs

16. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

ik heb alleen nog een schoonvader en die noem ik bij ze voornaam en af en toe zeg ik pa. vintie leuk :p

mn vriend heeft alleen zijn schoonmoeder nog en hij noemt mijn moeder dus gewoon bij de voornaam.

en wij zeggen allebij geen u tegen schoonmoeder/vader.. willen ze allebij niet.

17. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Voornaam, ik noem mijn eigen ouders niet eens pa en ma (vind dat zo stom klinken.. :p)

18. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Er wordt toch wel van mij verwacht dat ik pas/ma zeg. Voornaam is echt volledig not done. Nu zijn mijn schoonouders dan ook wel meer dan 50 jaar ouder dan ik ben. Beide eind 70.
    Meestaal ontwijk ik gewoon dit soort dingen en begin ik gewoon te praten :D

Mijn man zegt tegen mijn ouders gewoon hun voornaam. Maar daar zit dan ook niet zo'n belachelijk groot verschil tussen. Eerder belachelijk klein ;)

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.873
    113
    Ik noem ze gewoon bij hun voornaam en mijn man mijn ouders net zo. Het zijn mijn papa en mama toch niet, het voelt al helemaal niet zo, dus dat zou ik niet over mijn lippen krijgen.

20. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

ik zeg altijd mama van .... of papa van ...
    haha nee
    ik weet het eigenlijk niet,
    zorg gewoon dat ik ze niet bij hun naam hoef te noemen ofzo
    voel me ERG ongemakkelijk bij hun.
    Als ze bellen dan zeggen ze altijd wel met pa of met ma
    (ik word dan kotsmisselijk)

Deel Deze Pagina