Hoe noemen jullie je vrienden?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door meme29, 20 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meme29

meme29 Actief lid

21 okt 2013
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen, ik vind het niet prettig als ons kind onze vrienden straks alleen bij de voornaam gaan noemen. Meneer en mevrouw hoeft dan ook weer niet, ik ben eigenlijk opzoek naar iets anders. Vrienden van ons noemen ons ome ... en tante ... maar dat lijkt mij erg verwarrend voor een kind. En dan daarbij, ik vind dat de echte ooms en tantes het alleenrecht hebben op die titel :)
    Of overdrijf ik? Mijn man ziet t probleem niet zo en ziet wel wat in oom en tante.

Iemand andere ideeen?

2. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Goede vrienden idd oom en tante. Verre vrienden gewoon bij hun voornaam.

3. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    O bah nee, geen oom en tante, dat vind ik zo ouderwets. Gewoon de voornaam hier. Sterker nog, de moeder van goede vriendinnen wordt ook met de voornaam aangeduid. En ik ook wel door vijfjarige opdondertjes. Vind het prima, 'moeder van...' hoeft van mij niet.

4. Veera

Veera Niet meer actief

Ik zou gewoon de voornaam laten noemen..Het zijn geen ooms en tantes dus waarom doen alsof dat wel zo is?
    Ooms en tantes zijn hier trouwens ook allemaal gewoon voornaam

5. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Nee hier is de echte oom en tante, gewoon tante of oom x en anders gewoon voornaam en vreemde meneer of mevrouw.

6. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Gewoon de voornaam. Tante en oom zijn ze niet dus zo worden ze ook niet genoemd :)

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier ook gewoon de voornamen, aan mijn kant van de familie de ooms en tantes ook bij voornaam, bij m'n man z'n familie zijn ze meer van de ome die en tante die...en de vrienden uit de straat heten allemaal buurman en buurvrouw :D

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.685
    5.714
    113
    Ik noem de vrienden van mujn moeder ook gewoon bij de voornaam. Toen ik klein was en nu ook. Het is toch geen fam? lijkt mij erg verwarrend.

9. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.866
    3.501
    113
    Is de voornaam heilig ofzo dat ze hem niet mogen gebruiken? Het zijn geen ooms en tantes en ik denk dat mijn vrienden heel raar zouden kijken als mijn kinderen hen meneer of mevrouw noemen. Gewoon met hun voornaam dus. Daar is ie tenslotte voor.

10. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Geen idee. Ons zoontje is 1,5 en ik zeg gewoon als ik bij vrienden ben de namen van hen. Ik kijk wel hoe het loopt....

11. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Onze beste vrienden noemt onze dochter oom/ tante. Hun dochter ons ook.
    Alle andere vrienden gewoon bij de naam. Al hoe wel ze steeds vaker zegt 'mama van ......'
    :)

12. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nee geen oom en tante. Mijn dochters spreken mijn vrienden/vriendinnen gewoon aan bij hun voornaam. Ik heb daar verder eigenlijk nooit bij stil gestaan, het was geen issue. :)

13. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Mijn beste vriendin noemt ze tante en haar kinderen noemen mij tante. Ik noemde vroeger (en nog) de vrienden van mijn ouders ook oom en tante. Alleen de voornaam vind ik meer iets voor mensen van je eigen leeftijd, helemaal als kind zijnde. Maar ook voor mezelf, ik kan dat niet hoor, vriendinnen van m'n moeder, dat zijn mensen van in de 70, die spreek ik echt niet bij haar voornaam aan, dat vind ik niet netjes. Dus dat is tante x bijvoorbeeld.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Ow nee zeker geen oom en tante...die titel is maar aan een paar mensen voorbehouden.
    Hier gewoon hun voornamen, vind daar niks geks aan.

15. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    oom en tante vind ik vreselijk voor vrienden van onze leeftijd... hier dus gewoon bij de voornaam.

Maar we hebben ook een ouder stel (60 plus) en die noemen mijn kinderen wel oom en tante, maar dat willen ze graag zelf. Prima.

16. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Onze goede vrienden zijn meer familie dan sommigen van de echte familie. Dus hier worden ze wel oom en tante X genoemd. Net als hun kinderen ons oom en tante Y noemen. Ik vind het zelf juist wel iets moois hebben.

17. Bieslook

Bieslook Actief lid

4 mrt 2015
    232
    0
    0
    Sprookjesbos
    Onze beste vrienden gewoon oom en tante. Zo doen de kinderen van onze vrienden ons ook noemen. Vind het wel prima zo, voor ons zijn onze beste vrienden ook echt familie :)

18. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik zou oom/tante juist heeeel vreemd vinden. Mijn ouders noemden hun vrienden gewoon bij hun voornaam ('Ik ga even op pad met Julia, tot vanavond'). En ik noem die vrienden als kind ook gewoon bij de naam ('Hé mam, hoe was het bij Julia?')

Ik zou echt niet weten waarom je hen oom of tante zou noemen.
    Meneer of mevrouw nog vreemder, dat zeg je voor mijn gevoel alleen uit beleefdheid tegen onbekende mensen.

19. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Hier gewoon tante/oom of anders de voornaam.

20. meme29

meme29 Actief lid

21 okt 2013
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor jullie reactie/mening. Ik ben ook opgevoed met alleen voornamen bij vrienden van mijn ouders, mijn man met oom en tante..... ik kan er maar niet aan het idee wennen om vrienden straks anders te noemen. We hebben al heel veel oma's en opa's (allebij gescheiden ouders, en weer partner) dat lijkt mij genoeg om op den duur te moeten uitleggen. Als we dan ook nog extra ooms en tantes erbij krijgen.... (naast al onze "stief"ooms en tantes, daar hebben we het nog niet eens over gehad samen :$) hihi waar ik me al niet druk om maak

Deel Deze Pagina