Gewoon bij voornaam. Vindt oom en tante zo raar. Dat zijn het niet dus hoeven ze ook niet zo te noemen.
Gewoon bij de voornaam. Zelfs de echte ooms en tantes worden alleen bij voornaam genoemd. Ik vind het eerlijk gezegd ook raar als je vrienden anders zou noemen, maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
Nou, gewoon bij de voornaam.. Ik vond het vreselijk irritant om overal tante of oom voor te zeggen, dus ik ben er mee opgehouden xD ze weet heus wel wie dichtbij staat en wie niet. Alleen mijn moeder is oma
Mijn kinderen noemen mijn vriendinnen bij de voornaam, maar wel 'u' omdat ze dat tegen alle volwassenen moeten. En andersom is dat net zo, de kinderen van mijn vriendinnen noemen we bij de voornaam, en de kinderen die geleerd hebben 'u' te zeggen doen dat. Kinderen die het niet geleerd hebben niet, ik vind het allemaal best. Als mijn kinderen het maar wel doen
Gewoon de voornamen. Ook bij de oom. Mijn broer wil ook niet anders genoemd worden, hij vind het ook ouderwets. Soms zeggen we wel oom M,... Bij onze beste vrienden zeggen we ook soms voor de grap tante R... en oom T.... Dit blijft raar genoeg wel plakken bij ons zoontje. We zien het wel, dit koppel zien we wel als familie.
Gewoon voornaam, ik vind oom en tante echt zo ouderwets. Ze noemen mijn broers en zus trouwens ook gewoon bij de voornaam, zonder oom of tante ervoor. Mans broer en zijn vrouw noemen ze wel oom dit en tante dat, maar dat is vooral omdat die dat zelf stimuleren, van mij hoeft dat niet.
Hier dus wel iemand die de kinderen oom en tante laten zeggen en bij oudere mensen is het meneer en mevrouw (achternaam) Tja het is misschien ouderwets in sommige hun ogen bij ons is het een beleefdheidsvorm. Mijn kinderen hebben niet bij die mensen in de klas gezeten.
Onze zoon noemt onze vrienden allemaal bij de voornaam. Als hij over onze beste vrienden praat tegen anderen heeft hij het wel over zijn oom en tante en zijn neefjes.
Mijn beste vriendin en haar vriend ook een goeie vriend van ons zijn gewoon oom en tante. Maar hun verdienen gewoon die titel ze zijn er altijd voor hun. Logeren dagjes weg 3e kerstdag enz
Hier ook gewoon voornamen. Over het algemeen ook bij de echte ooms eigenlijk. Alleen opa en oma zijn opa/oma <voornaam>.