Ja, maar mijn buurvrouw is een jaar of 75, die mogen ze van mij écht niet bij haar voornaam noemen. Ik doe het trouwens zelf ook niet. Het is gewoon mevrouw Pietersen of buurvrouw. Of hier zeggen ze trouwens ook geen mevrouw, maar Vrouw Pietersen en kennissen zijn hier ook gewoon kennissen, dus iemand die ik ken en meer niet, dus ook die heten meneer of mevrouw
Ik vind oom en tante wel leuk. Heb het zelf ook altijd gedaan en was absoluut niet verwarrend hoor... Ik wist heus wel wie de broers en zussen van mijn ouders waren. Maar door die goede vrienden oom en tante te noemen creëer je wel een iets specialere band vind ik. Tenminste, dat was toch bij mij het geval. Die mensen zijn me nu nog steeds heel dierbaar en hebben veel voor mij en mijn ouders gedaan.
Gewoon lekker modern vrienden hun kinderen spreken mij gewoon aan met mijn voornaam. In mijn tijd was daar geen spraken van haha dan was het gewoon tante of oom zo praat ik ook tante en ooms nog haha vrienden van mijn ouders toen. Nu gewoon voornaam maar wel verder netjes praten. Hoeft geen tante oom!!
Dit dan weer wel oude mensen is achternaam en duidelijk met U. Dat is er vroeger echt in gestampt haha maar vroeger spraken de meesten mensen elkaar ook aan met u.
Wij gebruiken hier oom en tante voor. Dat zijn zowel wij als onze vrienden ook van vroeger zo gewend. Het levert hier weinig verwarring op, ze hebben van beide kanten 1 echte tante en het verschil weten ze heus wel.
Hier wordt iedereen gewoon bij mijn voornaam genoemd, zonder tante/oom ervoor.. Alleen de opa's en oma's heten 'opa piet' 'oma hennie' etc.