Hoe noemen we Xavi's zusje?

Discussie in 'Babynamen' gestart door SBS, 13 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe noemen we Xavi's zusje?

1. Lindi

2. Zyon

3. Zinzi

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. luvmyluver

luvmyluver Actief lid

1 apr 2010
    426
    0
    0
    hbh
    leiden
    ik ga voor zinzi
    maar die stond dan ook in mijn lijstje:D
    alleen schreef ik het als zinzy

suc6

2. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Afgelopen week is er een kleindochter geboren van mensen bij ons in de flat en dat meisje heeft de naam Ziva gekregen

Hoe vaker ik het zeg hoe leuker ik het vind

3. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik vind Zinzi helemaal niks en Zyon meer wat voor een jochie...heb dus gestemd op Lindi.

4. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Zinzi! leuk

Zyon komt overigens van Zion:
    Zion (Hebreeuws: ציון; in Nederlandse bijbelvertalingen: Sion) is een van de bergen van Jeruzalem. Vroeger lag hier het oude Jeruzalem van David en Salomo. Tegenwoordig is dit het joodse kwartier van de huidige Oude Stad.
    Op de berg Zion zou zich het graf van koning David bevinden, zou het Laatste Avondmaal hebben plaatsgevonden, en zou Maria zijn gestorven.
    Het zionisme is een nationale beweging en ideologie die een Joods thuisland of Joodse staat ondersteunt in het gebied waar in vroeger tijden de Joodse koninkrijken Israël en Judea lagen.

Zag hierboven overigens in een lijst Yoni staan, dan moet ik altijd hard lachen. Een Yoni is nl. een vagina....(sanskriet en als je aan yoag of tantra doet dan weet je dat meestal wel) dus die naam zou ik persoonlijk af laten vallen...

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.880
    113
    Toch ken ik een Yoni, twee zelfs.

En de meeste mensen (in ieder geval de meesten die ik ken) doen geen yoag (yoga?) of tantra, dus zo gek is het niet als die betekenis niet kent. :p Maar als het dat betekend, zou ik die naam inderdaad niet kiezen. ;) :)

6. SBS

SBS Lid

2 mei 2010
    25
    0
    0
    Ik moet nog heel hard mijn best gaan doen mijn man te overtuigen van namen als Zyon, Zinzi of Ziva. Hij snapt nog niet helemaal waarom ik met die vreemde namen aan kom zetten :(...

Nou gewoon omdat ik dat leuker vind dan Lindi of Lieke ;). Niks mis met die namen hoor, maar ik hou gewoon van iets aparter en zeker bij Xavi vind ik een apartere naam wat leuker...

Maar goed, heb officieel nog 9 weken om 'm over te halen!

Bedankt voor alle andere namen die jullie hebben geschreven, zal ze zeker meenemen in mijn 'onderhandelingen' met manlief.

7. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Gewoon een suggestie maar wat vindt je van Xionne?

8. SBS

SBS Lid

2 mei 2010
    25
    0
    0
    Op zich wel een mooie aparte naam, maar ik heb 2 maren :(. 1. Namen die met de m, s of x beginnen vallen al af, omdat we niet dezelfde letter willen als dat wijzelf al hebben. 2. Ik vind het niet bij onze achternaam klinken.

Toch ontzettend bedankt voor de suggestie!

9. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik aziza zo'n mooie naam.....

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.880
    113
    #50 NiekeKris, 16 aug 2010
    Laatst bewerkt: 16 aug 2010
    Omdat het toch leuk zou zijn als jullie iets vonden waar je allebei het gevoel van 'ja, dat is het!' bij hebt, heb ik nog eens een zoektocht gedaan. Sorry, als ik al namen noem die al genoemd zijn, maar dat zijn er inmiddels zo veel en verspreid door het topic, dat ik het ook niet meer weet. ;)

Diede
    Dionne (de Graaf, ja ;))
    Fenna
    Haley
    Jildau
    Jinke
    Jinne
    Linh
    Livia
    Lynne
    (Marte)
    (Minke)
    Niké
    Nynke
    Rune
    (Silke)
    (Sira)
    Viënne
    Yfke
    Zoë

Of gewoon Zus(je). ;) :p

Enneh, als je van Zyon nou Zyonne maakt? Dan heb je toch Zyon, maar dan wat vrouwelijker?

11. FLiekie

FLiekie Lid

28 jan 2010
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    zinzi!
    Ik ken zyon als jongensnaam

12. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik ook..

13. Pris

Pris Fanatiek lid

Lindy

14. SBS

SBS Lid

2 mei 2010
    25
    0
    0
    Nogmaals bedankt voor alle reacties! Vrees dat manlief en ik weer helemaal opnieuw gaan beginnen :(... waar ik twijfel over de meisjesnaam begint manlief ineens weer over de jongensnaam... zucht! En daar waren we voor mijn gevoel allang uit...

Ik ga al jullie aangedragen namen nog eens onder de loep nemen... enne... reacties blijven welkom :D!

15. misa

misa Niet meer actief

Zinzi of Lindi vind ik er leuk bij passen als meisjesnaam!

Deel Deze Pagina