Hoe normaal is dit? Masturbatie.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mime28, 5 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentedag

Lentedag Niet meer actief

Ik vind het raar dat je daar niets over hebt gezegd tegen dat meisje op dat moment, het is jouw/ jullie huis en een feestje van jouw dochter. Het is normaal dat kinderen hun lichaam gaan ontdekken, alleen niet altijd en zomaar overal. Als jij dat niet wilt hebben bij jouw thuis , waarom zeg je dan niet dat ze dat maar ergens anders moet doen?!

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nee dat kan ik absoluut niet met je eens zijn. Het is een heel normale ontwikkeling bij kinderen, ook als ze zo jong zijn.
    Ok, niet op een feestje..maar op hun eigen kamer als ze alleen zijn. Prima toch?

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Het was niet in mijn huis, maar goed. Ik stond ook een beetje met mijn mond vol tanden.

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.574
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dan begrijp ik eerlijk gezegd ook niet waarom je er niets van heb gezegd.
    Het is op het feestje van jullie eigen kind en dit is toch gewoon gênant.
    Ik ben altijd vrij makkelijk om een kind van een ander te corrigeren.
    Als een kind hier continue met zijn vingers in zijn neus zit zeg ik er ook wat van net zoals dat wanneer een kind van een ander hier op de bank zou gaan springen.
    Ik had er echt wat van gezegd en het kind gecorrigeerd en uitleggen dat het niet netjes is om dit in het openbaar te doen en dat ze dit maar thuis moet doen.
    Toen ik zelf een jaar of 8 was ontdekte ik ook dat het fijn was om ergens tegen aan te wrijven maar dat deed ik op mijn slaapkamer en niet in de woonkamer of op school omdat ik wist dat het een stukje privé was Maar ik was natuurlijk al wel iets ouder maar alsnog vind ik het abnormaal gedrag en vooral op de manier die jij beschrijft.
    Ik zou me rot schamen als mijn kind dit ergens buitenshuis zou doen.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.574
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Maar als ze dit toch gedurende het hele feestje heeft gedaan dan zeg je daar toch iets van?

6. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Ik heb zelf twee zoons, en die zitten graag aan hun piemel. De oudste weet inmiddels dat dat mag, als hij alleen op z'n kamer is bijvoorbeeld. De jongste ontdekt nu zijn lichaam en daar hoort z'n piemel bij.

Als mijn oudste zoon de hele middag op een feestje met z'n hand in z'n broek zou zitten, zou ik het willen weten. Ik zou het ook echt waarderen als een andere ouder dit even zou melden.

In een eerdere reactie stelde iemand voor om bijvoorbeeld te zeggen dat het leek of ze jeuk had en op die manier subtiel te laten merken dat dit je is opgevallen. Dat lijkt me een prima manier om toch even de ouders in te seinen. Je hoeft het geen masturberen te noemen, dat klinkt zo beladen.

7. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Ik vind het eerlijk gezegd schokkend en abnormaal gedrag, al helemaal zo bij anderen in huis. Want het kan nog gevaarlijk zijn ook als ze dit bij de verkeerde mensen zou doen.
    Ik zou er geen groot drama van maken, maar ik zou het gedrag wel absoluut een halt toeroepen. Lijkt me totaal niet wenselijk als een kind dit op deze manier als normaal gaat beschouwen.

8. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Waarschijnlijk weet het meisje niet wat seks inhoud. Daar is ze echt nog te jong voor. Maar dat het een fijn gevoel geeft dat kan ze al wel voelen.
    Aan de ouders de taak om haar te leren waneer het wel of niet kan.
    Ik zou het graag horen als mijn dochter dit zou doen op een feestje.

Maar het is verder wel normaal dat kinderen hun lijf ontdekken zo.

En misschien inderdaad een vlucht, dat het feestje haar teveel is? Dat is lastig in te schatten omdat wij het kindje niet kennen.

Speelt ze wel eens vaker bij jullie? Hoe is ze dan?

9. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Mijn dochter is een buikslaper en is zo wiebelend op haar hand in slaap gevallen tot ze ruim 3,5 was. Misschien doet ze het nu nog wel, we zien het niet meer.
    Dit deed ze echt al heel jong, zie daar echt geen seks in. Meer een manier om te ontspannen voor haar.

10. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik vind het eigenlijk niet zo normaal..
    Ja dl is ook wel eens komen vragen hoe of wat nadat ze op ontdekkingstocht was geweest tijdens het douchen.
    Maar als ik een kind zie dat zo bezig is en ook nog in verschillende posities ga ik wel denken van wie heeft ze dat..
    Hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat het haar gebeurd maar het kan wel zo zijn dat ze papa en mama regelmatig zo ziet..
    Er even aan friemelen is ook zeker normaal maar continu er mee bezig zijn niet.
    Ik zou dan zelf ook zeker wat tegen het kind en de ouders gezegd hebben

11. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Veel reacties dat ik het wel moet melden bij de ouders. Hoe moet ik dat voor me zien? Wij hebben eigenlijk geen contact met die mensen, alleen via de kinderen en in de zomer soms omdat je tegelijk buiten bent. Nu zie ik ze niet, moet ik daar dan aan gaan bellen?
    En als ze dat zo uitgebreid in ons bijzijn doet, zal ze dat ook wel thuis doen toch?

12. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Misschien eens afspreken om te spelen? En als ze het dan weer doet tegen de moeder vertellen?
    Ik weet niet hoe lang geleden het feestje is.

Misschien doet ze het thuis niet, of minder heftig. Of misschien wordt ze thuis wel gecorrigeerd maar bleef ze nu doorgaan omdat niemand iets zei?
    Je weet het niet, en als je er niks mee doet dan blijf je speculeren.

13. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik denk wel dat je het voorzichtig brengen moet en vooral niet beschuldigend moet overkomen..
    Met zo van nou dit en dat is me opgevallen tijdens het feestje toen ze niet mee wilde doen met de rest en ik vraag me af of dit normaal is voor haar?

Ik neem aan dat als ze het tijdens een feestje doet ze het thuis ook zal doen..
    Misschien hebben de ouders wel geen idee dat het zo "erg" is en dat ze het alleen thuis doet..

14. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Nou is masturbatie in de islam niet toegestaan en bied me kinderen zeker zo op dat ze er niet op die manier aan gaan zitten want dat hoort niet

15. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Misschien heel bezorgd vragen, heeft ze er nog last van gehad?
    Ze leek zon jeuk te hebben ze kon amper meedoen met de spelletjes

Als ze dit vaker doet weet de moeder precies wat je bedoelt en kan ze haar erop aanspreken zonder zich gênant gevoeld te hebben

16. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ok, dat wist ik niet. Lijkt me een vrij moeilijke regel.. geldt dat voor zowel mannen als vrouwen?

17. Joycey

Joycey Niet meer actief

Masturbatie is wel toegestaan in de islam wanneer men niet in staat is om te trouwen (kinderen zijn niet in staat om te trouwen) of wanneer er angst voor ontucht of overspel is. Beetje kort door de bocht wel.

18. growingfamily

growingfamily Actief lid

21 sep 2015
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd, heeft dat kindje gewoon 3 uur lang lopen rijden tegen van alles en jullie keken ernaar thats it?
    Dat vind ik best zorgelijk eerlijk gezegd....

Maar goed, ik zou er niet voor aanbellen maar volgende x als je moeders ziet het gewoon doorgeven. Ik zou dit ook willen weten van mijn dochter, en ook sneu als ze hierom gepest zou worden.

19. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Maar bij kinderen gaat het niet om masturbatie. Zij ontdekken hun lichaam. Eerst de handjes en voetjes, oren, ogen...en ja, ze hebben ook een geslachtsdeel komen ze op een gegeven moment achter.

20. mumija

mumija Niet meer actief

Ik snap echt niet dat jullie uren aan hebben zitten kijken. Ik had haar al lang overeind geholpen en gezegd; hup, en nu gaan spelen.
    En zij heeft niks te willen, als ze toch constant door gegaan was had ik de ouders gebeld. Ik kan veel hebben maar dit is toch genant tegenover de andere kinderen? Ik had dit echt niet zo lang hebben aangekeken, dit vind ik eigenlijk onbegrijpelijk.

Deel Deze Pagina