Hoe normaal is dit? Masturbatie.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mime28, 5 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Mee eens

2. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Zie je hoeveel berichten ik gepost heb en over hoeveel jaar. Er zit niet een smeuïg bericht tussen. Ik hoopte op wat neutrale meningen om wat licht op een onderwerp te schijnen voor. Om er achter te komen of er überhaupt nog iets is wat ik moet doen.

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    dankjewel

4. yaro

yaro Niet meer actief

Maar elk neutraal antwoord beantwoorde jij met dat het leek alsof ze sex zelf gezien/meegemaakt had. Elke keer weer vermoeden van misbruik naar boven halen. Je verdraait nu steeds alles maar ount is dat je totaal verkeerd gehandeld hebt en dat kind aan haar lot hebt over gelaten en toegekeken hebt hoe ze zich, wellicht wel onder druk van heel veel jeuk, voor schut zette. En dan ook nog eens niks aan de ouders zeggen en dan wel gaan denken aan misbruik.

Ipv er omheen draaien zou je ook in kunnen zien hoe je het kind in de steek gelaten hebt door niet eens te vragen waarom en alsnog naar de ouders gaan. Het kind viel onder jouw verantwoordelijkheid en het voorval melden aan de ouders is gewoon jouw verantwoordelijkheid of je dat leuk vind of niet.

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Hoezo maak je je druk over iets wat niet eens aan de orde is?
    Verplaats je eens aan de andere kant. Jouw dochter zit op een feestje te wrijven tegen haar geslachtsdeel, uren lang. Mensen kijken toe en doen niets en vervolgens zeggen de betreffende ouders niets hierover.

Hoe zou je er dan over denken?

Nee, ik zou echt naar de buurvrouw gaan en aangeven wat er is voorgevallen. Misschien heeft dat meisje toch vreselijk last van een schimmelinfectie en hebben de ouder dit niet in de gaten of hebben ze al een zalfje gekregen, maar blijkt het maar niet over te gaan.

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tjonge, wat maken jullie het toch allemaal groot!
    TS, het kind heeft jeuk en/of zit te wrijven aan haar kruis. Jij bent degene die het opblaast. Als je een teek tussen haar haar had gevonden, had je haar ouders dan wel op de hoogte gesteld? Ik neem aan van wel. Dat je dat bij dit niet hebt gedaan en nog steeds terughoudend bent hierover ligt bij jou! (Eigen invulling van mogelijk misbruik, eigen schaamte etc)
    Ook nu kun je heel simpel met de moeder in gesprek en vragen hoe het nu met haar gaat. Als de moeder verbaasd reageert zeg je: 'ja sorry als ik het is heb, maar ze leek heel erg jeuk te hebben tussen haar benen. Ze heeft amper meegedaan met het spel'.
    Je uit je bezorgdheid. Das echt heel simpel. En mi. het enige juiste wat je ook nu nog behoort te doen.

7. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik zou het de ouders ook even laten weten. Masturberen op deze leeftijd schijnt normaal te zijn, maar ik zou het wel fijn vinden om te weten of mijn kind dit op ongepaste plaatsen doet. Je kunt als ouders volgens mij je kind best vertellen dat je dit alleen thuis in je bed mag doen ofzo.

Dat sommige kinderen heel erg obsessed kunnen zijn door masturberen zonder dat er iets raars aan de hand is weet ik uit eigen ervaring. Mijn jongere zusje deed het heel veel al vanaf ze een jaar of 4 was en heeft me later, toen we allang volwassen waren, verteld dat ze volgens eigen zeggen al vanaf een jaar of 6 kon klaarkomen. Ik wist daarvoor niet eens dat dit mogelijk was. Aangezien kinderen natuurlijk sowieso enorm gericht zijn op hedonisme zal dit vast erg motiveren om het uit te proberen. Desalniettemin hoort een kind natuurlijk te leren wat wel en niet kan, maar dan moeten de ouders natuurlijk wel doorhebben dat hun kind dit doet.

8. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik heb heus wel met haar gepraat en geprobeerd haar mee te laten doen met de activiteiten. (En dus ook laten stoppen). Maar nee ik heb haar er niet direct hierover aangesproken. In mijn ervaring komen dingen die door een andere volwassenen dan de ouders gezegt worden veel harder aan dan wanneer een ouder dat doet. Ik wil juist niet dat zij zich door mij gaat schamen.

9. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik ben blij dat ondanks alle nare berichten mijn angst dat er misschien iets met haar gebeurd is weg is genomen. Ik zal de moeder erover spreken.

10. Succes met het bespreken met de moeder!

Deel Deze Pagina