Harde ontlasting 8 maanden, bv vriendelijk advies gevraagd

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Sparkie, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Mijn dochter krijgt volledig bv. Met ongeveer 6 maanden ben ik gestart met bijvoeding, en eigenlijk vanaf dat moment kreeg ze vaste ontlasting. Hoe weinig ze naast de bv ook at, het waren meteen drolletjes. Nu ze meer bijvoeding eet, zijn de keutels echt flink hard geworden. Kost haar ook moeite om het kwijt te raken, maar het lukt nog wel. Soms hele kleine beetjes, verspreid over de dag.
    Het advies wat ik van veel mensen krijg is haar diksap of extra water te geven. Maar ik ben bang dat de bv dan redelijk terug gaat lopen. Dat vind ik zo jammer. Ik leg haar geregeld aan voor wat slokken tussendoor, maar vaak heeft ze dan nog geen zin.
    Hebben jullie misschien nog ander advies om haar ontlasting wat zachter te maken, zonder dat mijn productie in het geding komt?

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi,

vervelend dat je dochter hier last van heeft.

Tips:
    - Blijf regelmatig BV aanbieden. Je mag onbeperkt BV geven naast de vaste voeding.
    - Als je water bij geeft, kan je dit even 10 minuten koken en laten afkoelen of natriumarm water geven. Dit bevat minder kalk.
    - Geef een fruithapje, dit stimuleert de darmwerking, waardoor de ontlasting dunnen kan worden.
    - Doe door het warme eten een half tot 1 theelepeltje zonnebloemolie/olijfolie. Hierdoor kan de ontlasting dunnen worden.
    - Masseer haar buikje eventjes wanneer je haar luier verschoond. Zo kan je haar helpen de ontlasting te mobiliseren.

Succes.

Groetjes Saskia.

3. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Bedankt voor de tips! Frequent aanleggen doe ik idd. Moet zeggen dat ze nog niet zoveel bijvoeding eet. Broodkorst, fruithap, rijstwafeltje en warm eten. Maar alles in kleine hoeveelheden, bv is nog de hoofdvoeding. Tip van water koken kende ik nog niet! Ga ik zeker doen samen met de andere tips.
    Dankjewel!

Deel Deze Pagina