Hoi meiden, Daar ben ik weer... Ik vloei al vanaf het moment dat ik weet zwanger te zijn. Nu ruim twee weken dus. Niet veel. Altijd bruin. Nu had ik vrijdag en vandaag mini stolseltjes bij het afvegen. Volgens de verloskundige kan dat er bij horen en hoeft dat niet te betekenen dat het een miskraam wordt. Ik heb twee keizersneden gehad waar het volgens haar van kan komen. Ik meende dat je bij verlies van stolseltjes er altijd wel van uit kon gaan dat het foute boel was. Toch? Wie heeft er ervaring met het verliezen van kleine stolseltjes en een goede zwangerschap?
Lastig hoor meis... Als ik alleen je testen zie zou ik zeggen maak je geen zorgen. Maar zelf heb ik slechte ervaring met bruin verlies met stolseltjes... Wat zegt je gevoel? Meestal klopt dat wel namelijk. Had je je ha nog gebeld?
Wat vervelend die onzekerheid! Ik zou om een vroege echo verzoeken. Bij 6, 5 week kunnen ze zien of er een hartje klopt. Laat je niet afschepen. Ik vind die uitleg over je eerdere twee keizersnedes ook niet bevredigend. Kan ze hier ook meer uitleg over geven? Want ik heb hier echt nog nooit van gehoord.
Ik ben de hele dag bezig geweest met de jongste. Die is flink ziek. Dus de huisarts wel gebeld maar niet voor mezelf. Mijn man had de verloskundige gebeld. Die wildus nog steeds afwachten. Een echo heeft geen nut. Het zegt niets over de afloop en de gezondheid van het vruchtje. Is wat ze zegt.Daar zit op zich wel wat in maar als het mis is zie je dat toch? Manlief gaat vandaag een andere verloskundige bellen. Want het vertrouwen in hun was al niet hoog maar daalt nu tot het vries punt
Een echo heeft wel degelijk zin, misschien niet voor 7 weken maar daarna wel om te kijken of er een hartje gaat kloppen. Hoe ver ben je nu?
De echoscopiste heeft bij mijn laatste bezoek verteld dat ik bij een volgende zwangerschap bij 6,5 al langs mag komen omdat ze dan kan zien of er een hartje klopt. Dit om mij iets meer een gevoel van zekerheid te geven. Dan kan er natuurlijk nog van alles misgaan, maar beter dat dan te moet moeten wachten tot een week of 10 en dan slecht nieuws te krijgen. Goed dat je een andere verloskundige zoekt. Laat je vooral niet afschepen.
Bij mijn vorige op 5.6 al. Dus vond het raar dat gezegd wordt dat er niks te zien is. Ik ben heel benieuwd naar morgen. Heb een heel dubbel gevoel. Aan de ene kant denk ik dat het wel goed is. Aan de andere kant durf ik daar niet meer op te hopen. Ik heb inmiddels wel zoiets van " als het dan toch mis is, kom dan ook maar los".
Helaas hoeft dit ook niets te zeggen... Je kan ook een missed abortion krijgen... Probeer je hoofd koel te houden en afleiding te zoeken tot morgen avond. Bij mij helpt het altijd om te bedenken dat ik het toch niet meer kan veranderen, dus dat zorgen maken geen zin heeft. Allerlei verhalen horen van mensen waarbij het mis is gegaan lijkt me niet bijdragen aan de rust in je hoofd
Jaaaaa kloppend hartje! Ongeveer 6 weken (moeilijk te zien zo pril) de termijn klopt dus wel redelijk. Geen reden voor het bloedverlies. Waarschijnlijk ben ik een van een tweeling verloren....Nu afwachten hoe het verder gaat. Maar ben dus nog zwanger