Lotte is nu 5 maanden. Sinds ongeveer twee weken geef ik haar een zelf gekookt appeltje tot appelmoes. Ze hapt eerst een thee lepel en toen steeds meer. Nu zit ze op een halve appel rond 6 uur en nog geen vervanging van de fles. Hoe nu verder en hoe doen jullie dit? Doe ik het wel goed? Ze krijgt na de appel vaak de fles en drinkt die leeg. Maar wanneer moet je die vervangen en moet ze al wat anders? En hoe lang hier meer door gaan. Vertel Vertel ik wil alles weten........
Ja, wil je alles weten , dan vertellen we snel verder (ha ha) Ik ben ook zo begonnen met steeds een beetje, totdat het echt zeg maar teveel werd om nog een fles te geven, hij was toen geloof ik ook zoiets van 5 maanden. Ik maak het zelf vers met de staafmixer, daar zit een maatbeker bij die 200 gr afweegt. En dan doe ik er meestal nog een Liga door om het wat voedzamer te maken. En zo kan je het ook met groente gaan proberen. Mijn schema ziet er nu zo uit: 7.00 180+6 10.30 fruithapje (200 gr) 12.30 180+6 16.30 Groente (200 gr ongeveer, soms minder) 19.30 180+6 met pap Hoop dat je er wat aan hebt, Gr, Tinkerbel
de eerste tijd laat je ze kennismaken met verschillende soorten fruit en groente. voor de smaakjes en om te kijken of ze ergens op reageren. ik ben met vier maanden begonnen met bijvoeden. elke paar dagen wat anders. nou gaf en geef ik nog steeds potjes. in het begin gaven wij nog vijf flessen van 200 en een half potje groente en een half potje fruit. dit wordt vanzelf meer. de fles die je erachteraan geeft daar gaan ze vanzelf minder uit drinken. dan ga je een beetje schuiven tot je op vier flessen uitkomt. ik zou dus begiinen met verschillende soorten fruit te introduceren. en dit op te bouwen, gaat dat goed dan verschillende soorten groente, dan een aardappeltje erdoorheen. tegen de tijd dat ie 6 maanden is, eten ze meestal wel 200 gram van beiden. dan kom je op hetzelfde schema ongeveer als Tinkerbel. hoop dat je er wat aan hebt. Groetjes, Miranda