Ben je toen bij een 1 op 1 sessie geweest? Hoe gaat dat dan, moet je een voorwerpmeenemen of vertel je vooraf iets en wat kost zoiets? Wat fijn dat hij een groot stuk schuldgevoel heeft wegkunnen halen en je het ervaren hebt al een mooie ervaring.
Hoi Nicky, Wat prachtig dat jullie over een paar maanden jullie meisje mogen verwelkomen en dat vorig jaar jullie zoontje geboren is. Of dat er bij ons nog een kindje zal komen, weet ik niet. Wij hadden het nog een jaartje gegeven en weer naar een ander ziekenhuis gegaan en via IUI was het gelijk raak. En wat leefde we op een wolkje. Het was ook een enorme relatie boost. Mijn leeftijd speelt ook een rol, want ik word 38 en wij zijn al sinds 2003 bezig en alles heeft toch wel de nodige druk op onze relatie gehad. De wens en het verlangen is er nog steeds na deze verdrietige gebeurtenis. In het begin schaamde ik me, want Thijs* heeft me toch moeder gemaakt voor de 2e keer en hoe kan ik dit nu voelen, maar gelukkig door dit forum begrijp ik ook dat dit heel normaal is. Soms twijfel je wel een beetje aan jezelf of dingen wel normaal zijn. Gisteren heb ik voor het eerst een halve dag gewerkt en wat zag ik er tegen op, het was even doorbijten maar viel ook wel een beetje mee. Ze hadden een prachtig boeket gekocht, vond dat zo lief. Was wel blij toen het tijd was en ik naar huis mocht. Hoorde wel van mn collega's dat er aardig wat mensen uitgaan en wij nu onder een andere regio vallen. Gelukkig mag ik blijven, maar de reorganisatie is nog niet afgerond en we weten niet welke kant dit op zal gaan. Schrok er wel heel erg van, maar goed we zien het wel. Begrijp mn manager nu ook een beetje beter. Knuffel C
Het gaat alleen maar beter worden, geloof me, tijd heelt veel, niet alles, maar het maakt het draaglijk. Ik wens je veel sterkte.
Ik wilde nog even reageren op je vraag van een medium. ik heb vandaag gebeld na een medium daar hoor ik altijd super verhalen over. Haar naam is els van katwijk en zij woont in rosmalen. zij vraagt 35 euro maar heeft wel een wachtlijst van 6 maanden. Ze is wel super goed mij moeder is ook ooit bij haar geweest. Als je meer info wilt stuur ff prive bericht, Hoe gaat verder met je? knuffel van mij
Ik had idd een sessie alleen. Had wel een vriendin meegenomen die schreef alles op. Je kunt ook een bandje bij hem meenemen om het op te laten nemen. Je kunt een foto of een ding meenemen. Ik had het dekentje van Tygo bij. Hij is niet goedkoop, maar ik had het er graag voorover. Heb ook tegelijk mijn kids laten lezen dmv een foto. Die man weet zoveel. Een sessie duurd 1 uur ongeveer en je mag 1 overleden iemand doen en een paar levende. Het kost hem heel veel energie om contact te maken en houden met een overleden iemand, daarom wil hij er maar 1 per keer doen.
Hoi Cindy, Hoe gaat het nu met je? Zou je me meer info willen sturen? Via google kom ik niet echt in mijn woonplaats bij iets? Hier gaat het met up's en down's. xC
Ik denk omdat hij bekent is van tv en zo goed is dat hij ook duurder is. Het kost 150 per sessie van 60min ongeveer.
Dank je Caruli. Deze week voor het eerst halve dagen gewerkt, vond het erg moeilijk, maar het viel ook wel een beetje mee. Collega's waren lief, hadden een mooi boeket bloemen voor mij. Was wel blij dat de week voorbij was. Blijkt dat er binnen het bedrijf wel wat mensen eruit moeten en daar schrok ik toch wel van. Gelukkig blijft voor nu ons team intact. Mijn manager zei wel tegen me, zo volgende week weer volledig aan het werk, waarop ik vol verbazing antwoorde, dat ik dat nog niet zag zitten. Denk niet dat hij het begrijpt, maar ik kan niet veranderen hoe ik me voel. Voelde me op dat moment niet begrepen helaas. Hij weet ook echt niet hoe hiermee om te gaan. Dit weekend zijn we ook op kraamvisite geweest bij mn schoonzusje en wat vonden we dat moeilijk en wat was het een ongemakkelijke situatie. Mn partner kreeg gelijk hun zoontje in zijn handen, terwijl hun naar de keuken liepen. Later vroegen ze het aan mij en ik heb aangegeven, dat ik het nog niet kan vasthouden. Hopelijk begrijpen ze dat. Ons dochtertje wist zich ook geen houding te geven, maar die voelde natuurlijk dubbel de spanning. Aankomende donderdag is het zover, hoop ik. We worden in iedere geval woensdag gebelt door het ziekenhuis, mocht de afspraak niet doorgaan en wij weer voor niets komen. Donderdag krijgen we de uitslagen van de obductie en chromosomenonderzoek, hierna kunnen wij verder. Het is morgen 7 weken geleden en wil nu dat het klaar is met de onzekerheid. Ondanks het weer, hoop ik dat jullie gezellige paasdagen hebben gehad. xC
Morgen is het dan zover, vandaag hebben ze gebelt en ze hebben alle testen binnen. Zou ze ons vertellen dat wij gewoon pech hebben gehad of komt er toch iets anders uit??????
sterkte morgen meid en hoop dat je goed bericht krijgt en jammer genoeg domme pech is geweest lies van mandy
Hoi meis, Ik zit dit bericht net met verbazing te lezen, sorry en echt niet verkeerd bedoeld na je schoonzusje maar wat een domme griet! Dat ze niet een beetje rekening houden dat voor jullie om daar over de drempel te komen al een hele stap is omdat je weet waarom je daar na toe gaat. En dan ook meteen die kleine in je man zijn armen te duwen erg confronterend.... Ik vind het heel goed van je dat je hebt aangegeven daar nog niet aan toe te zijn, en jij hoeft niet te denken: hoop dat ze daar begrip voor hebben.... nee hun moeten daar rekening mee houden. Ze weten wat jullie hebben meegemaakt, dus iets meer subtiel te werk gaan was wel slimmer geweest. Ook vervelend dat jullie dochter dat mee heeft gekregen, zo zie je maar al zijn ze nog zo klein ze pikken zo veel op. En je baas ook lekker, ja weet je je merkt vaak dat mensen niet weten wat het inhoud. Een bevalling in een periode van 20 weken, iedereen denkt dat je dan niet hoeft te bevallen en wat er allemaal bij komt kijken. En ik lees dat je gister na het ziekenhuis bent geweest voor de uitslagen? Ben je wat wijzer geworden, ik hoop van wel hoor van je... dikke knuffel van ons voor jou en thijs ps: die medium waar ik je over vertelde hier heb je haar gegevens ik laat je nog weten hoe het was ok. Medium Els v. Katwijk Bruggenstraat 10 rosmalen 073-5218446
@dankje Carluli @Cindy bedankt en een lieve knuffel terug. Ben je weer helemaal opgeknapt? Nog even terugkomend op het obductie verhaal en onderzoeken, daar is iedereen vrij in en je doet wat je hartje en je verstand je in geeft. Wij hebben het advies van het ziekenhuis opgevolgd, maar misschien kwam mijn verhaal over als zijnde dat je dat ook had kunnen doen. Mocht dat zo zijn, dan is dit absoluut niet mijn bedoeling geweest om je dat gevoel te geven. Ik hoop dat je dat begrijpt. xC Afijn hier even een berichtje over de uitslagen. Afgelopen donderdag hebben wij alle uitslagen ontvangen. Het DNA en chromosomen onderzoek waren goed net zoals de placenta, hier was wel wat kleine afwijkingen, maar gezien zn afwijking, kwam dat overeen. De uitslag van de patholoog die de obductie heeft gedaan, kwam bijna overeen met de uitslagen van de echo's. Hij is vlak voor dat hij is geboren, overleden. Een afwijking aan de mitralisklep heeft hij niet kunnen vast stellen. Onze zoon bleek nekribjes te hebben en een gaatje in het hart, maar dat was niet zorgelijk. Thijs bleek 2 cm langer te zijn, dan was gemeten en komt totaal op 29cm en is gewoon normaal geweest voor de zwangerschapsduur. Als ik het verslag lees, denk ik jeetje al die woorden, wat betekende dat allemaal??? "Hypoplastisch linker hart met hypertrofie van de wand en fibroelastose op basis van gefuseerde aortaklepbladen met resterend pinpoint lumen. Focaal ook verkalking in de wand van het linker ventrikel, passend bij ischaemie en necrose, vermoedelijk veroorzaakt door de sterk verhoogde wanddruk" Dit is maar een klein stukje van het obductie verslag. Wij hebben dit gesprek gelukkig als vele malen prettiger ervaren, het was nu veel persoonlijker en ze was voorbereid en haar eerste vraag was ook, hoe gaat het nu met jullie. Wat een verademing en wij hebben er een veel prettiger gevoel aan overgehouden, gelukkig Mochten wij nog kinderen willen (deze vraag hebben wij zelf gesteld), gaf ze aan, gezien onze geschiedenis van moeilijk zwanger worden. Dat ik nu vruchtbaarder ben dan ooit en als je voor de eerste keer ongesteld bent geworden, je gewoon zonder voorbehoedsmiddel kunt vrijen. Ze zei, zou toch geweldig zijn als je zo zwanger raakt! Ze gaf aan dat wij nu wel een iets verhoogde kans hebben op hartafwijkingen en als er nog een kindje zou mogen komen, we vroegtijdig contact op mogen nemen en dan maken ze een plan. Voor onze dochter geld ook, gezien ze 1e graads een broertje heeft gekregen met een hartafwijking, zij medisch gezien, recht heeft op deze echo en er ook meer controles zullen zijn als zij kinderen zou krijgen. Dat laatste hadden wij eigenlijk niet verwacht, maar blijkbaar val je nu onder hartafwijkingen. Ga lekker mn bedje in, iedereen een fijn weekend! Knuffel C
He lieve schat! Nee natuurlijk ben ik niet boos op je reactie helemaal niet meis iedereen doet toch wat je het beste lijkt! Nee geen kwaad woord echt niet Even of je uitslag, wat super fijn dat je je goed voelde bij dat gesprek. Misschien kun je het nu nog iets meer af gaan sluiten? En ik lees vruchtbaarder dan ooit dat word klussen dan. Tegen mij had de dokter gezegt dat je na een bevalling helemaal niet vruchtbaarder bent dan anders? dat dat een fabeltje was... Was ook wel een beetje een raar mens, duslaten we maar hopen dat zij er helemaal naast zit. Maar nu begrijp ik dat je je dochter ookmoet laten testen op hartproblemen? komt dat meid omdat thijs nog iets meer had? Of is dat altijd als je een kindje hebt gehad met een hartafwijking? Ik voel me nu iets beter meid heb medicijnen dus ga weer de goede kant op, en hoe voel jij je nu na je gesprek... wil je een hele dikke knuf geven en wens je een goed weekend.
Weet je Cindy, dit was het laatste stukje en nu voelt het wel, dat we verder kunnen. Er is niets meer, ja het verdriet en gemis maar dat heeft tijd nodig. Vreemd dat de gynacoloog dit wel zegt en bij jullie het tegen spreekt. Denk ook dat je geluk moet hebben. Of wij weer het IUI traject in willen, weten we nog niet. Maar het verlangen naar een kindje is zeer groot. We zijn zo dicht bij geweest en we zullen hem nooit vergeten. Voelde me eerst schuldig hierover, maar dat heb ik niet meer. Misschien verkeerd geschreven, maar als ons meisje kinder zou willen krijgen, dan komt er meer controlle en extra echo's voor het hart van de baby. Wel heb ik gehad, gelijk in het begin, dat ze haar hart maar moesten controleren of alles goed was. Maar ja dat doen ze niet. Wilde graag weten of er niets bij haar aan de hand was en omdat ze vaak heel wit ziet (wij dit als kind nooit hadden) snel moe is, maar de huisarts vond dit geen reden en wij hebben er ons maar bij neergelegd. Was misschien ook wel een paniek reactie naar alles wat er was gebeurd. Ben je trouwens al ongesteld geweest of het je nog last van vloeien?
Vandaag voor het eerst een hele dag werken pppffff valt dat even tegen. Zou blij zijn als ik naar huis mag. Is mn kleine meisje ook nog ziek, heeft bronchitis en oorontsteking.
Dacht dat we klaar zouden zijn met het ziekenhuis, niet dus. Gisteren kregen wij een brief van het WKZ voor een afspraak met een geneticus. Waarom hebben ze deze afspraak gemaakt, wij weten van niets, dachten dat we klaar waren met het ziekenhuis. Schrok er zo van. Zou er dan toch iets niet kloppen. Is er toch iets geweest wat duid op erfelijkfactor? Betekent dat wij onze wens moeten laten gaan? Is dit de afsluiting? Bel gelijk met het ziekenhuis, maar helaas is er niemand meer die mij kan helpen. Advies, bel morgen terug. Vandaag gebelt en ze zou het uitzoeken en terug bellen. Heb ook aangegeven dat wij dit niet begrijpen en dat het ons onzeker maakt en verdrietig. Pas later die dag belt ze terug en zegt dat ze nog geen antwoord heeft. Op dat moment kan ik wel janken en ben ook boos. Leg het nogmaals uit, dat het klaar zou zijn in het ziekenhuis en hun zonder ons weten een afspraak maken en wij willen weten waarom. Haar advies is dat we volgende week terug gebelt worden door de geneticus die het uit gaat leggen. Hierop wordt ik nog bozer en zeg haar dat ik deze week wil weten waarom. Vanmiddag Thijs zijn doosje gepakt en alle papieren doorgekeken en voor het eerst alle kaarten gelezen en alle echo's met een doos tissues naast me. Wat kun je jezelf dan down voelen. Heeft iemand hier ervaring mee, dat ze na dit alles nog een afspraak maken met een geneticus????
Helaas hebben ze niet meer terug gebelt vanuit het ziekenhuis. vindt het allemaal heel vreemd die afspraak met die geneticus in het WKZ. Afgelopen vrijdag gebelt met het Diaconesse ziekenhuis waar we de IUI hebben gehad, vragen staat toch vrij dacht ik. Moest het gewoon doen van mn zelf, wilde weten of we weer overnieuw moesten beginnen. Mn hartje zat in mn keel ppfff. En in eerste instantie zeiden ze ook van ja en maakten ze een afspraak met dezelfde arts als de vorige keer. Door mijn verhaal nog verder toe te lichten en te vragen waarom, hadden ze na overleg besloten dat we de IUI behandelingen mogen voorzetten. Kon zelfs die vrijdag al langs komen, maar dat vond ik erg heftig en schrok er ook wel van. Wil toch graag de volgend cyclus afwachten. Ben trots op mn zelf dat ik heb gebelt, maar ook wel een beetje bang. Kunnen we dit wel aan, wat als er weer zoiets gebeurt? Al die twijfels in je hoofd, heel vermoeiend. Maar het verlangen naar een kindje is groot en nooit weg geweest. We zijn zo dichtbij geweest. Mocht onze wens uitkomen, dan zal dit ons 3e kindje zijn. Het zal nooit Thijs vervangen, want hij is deel van ons en wij zullen hem nooit vergeten. Wie van jullie heeft dat ook gehad, de twijfel en angst?? Het verlangen naar een kindje.