Erg onrustige nachten

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door C1987, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. C1987

C1987 Actief lid

3 apr 2013
    145
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Onze peuter (2jr 5mnd) slaapt al een aantal weken, 5-6, erg onrustig. Met onrustig bedoel ik dat ze meerdere keren (tussen de 3 en 7x) per nacht even wakker wordt, ze gaat dan jammeren / huilen. Soms gaat er nog wat geroep, in haar dromen, aan vooraf.
    Ik vraag mij af, is dit herkenbaar voor kinderen van deze leeftijd? Hoe kan ik het doorbreken? En/of zou het er ook mee te maken kunnen hebben dat ze nog in een ledikant slaapt?
    Ik ben inmiddels behoorlijk vermoeid van die onrustige nachten maar mijn dochter natuurlijk ook, wat haar humeur ook niet altijd ten goede komt.

2. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Héél herkenbaar! Wij hebben ook net een paar onrustige weken achter de rug. Precies zoals jij beschrijft met roepen/huilen. Hier slaapt ze trouwens juist in een peuterbed, dus denk niet dat het te maken heeft met het type bed. Eerder de leeftijd. Ze maken veel mee, krijgen steeds meer fantasie en gaan heftiger dromen.

Ik ben er steeds naartoe gegaan, slokje water, even knuffelen en dan ging ze weer verder. Ze heeft ook een paar keer bij ons in bed gelegen. Kwestie van even doorbijten dus, ben ik bang...

3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.497
    2.948
    113
    Oh zo herkenbaar. Onze peuter van 2.5 komt er ook zeker 5x uit de afgelopen 2 weken. Ook jammeren, willen knuffelen en een slokje water. Ik geef er gewoon aan toe. Maar het is wel zwaar naast een baby van 10 weken met gemiddeld 2 nachtvoedingen erbij.

4. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pff hier ook bij mn zoontje van 2 jaar en 7 maand. Al vanaf begin januari steeds na 2 uur iedere keer wakker! Super vervelend. Ook steeds na een half uur weer huilen en dan tot een uur of 5 en dan valt hij eindelijk echt in slaap. Zit te twijfelen of het ook door het middagslaapje komt. Hij slaapt dan nog een dik uur ong. Misschien moet ik die er gewoon afhalen?

5. C1987

C1987 Actief lid

3 apr 2013
    145
    1
    18
    NULL
    NULL
    Als ik het zo lees, hoort het dus bij de leeftijd.. Een faaaaaase.. We zullen er doorheen moeten. Afgelopen nacht een zetpil gegeven omdat ze ook niet helemaal fit is, ze heeft wel iets beter geslapen, ben er 'maar' 3x naartoe moeten gaan.
    Was/ben een beetje bang dat het een patroon wordt en dat het daarom zo lang duurt dat ze meerdere keren per nacht wakker wordt, maargoed de tijd zal het leren...
    Succes iedereen met gebroken nachten 😉

Deel Deze Pagina