Wanneer overstimulatie??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door s1986, 11 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. s1986

s1986 Niet meer actief

#1 s1986, 11 mrt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 mrt 2010
    Hallo allemaal,
    Ben eergister geweest voor n follikelecho 8 stuks van ca 13 m.m
    Vandaag weer geweest en er zijn er nu 14. waarvan 9 aan 1 kant het mochten er niet heel veel extra meer worden zei de dokter. Morgen weer terug voor echo en bloedprikken.
    Bij hoeveel breken ze de behandeling af? Of is er goed wat aan te doen? P.s ik spuit menopur.Alvast bedankt!!

2. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Het wordt denk ik een beetje per persoon bekeken. En het verschilt denk ik ook per ziekenhuis. Ik had de eerste keer meer dan 30 follikels, maar waren ook nog veel kleintjes bij. Moest toen bloed prikken maar mocht gewoon doorgaan. Ik moest wel accuut rust houden en heb dat ook gedaan. Er zijn toen 15 eicellen geoogst.

Tweede poging minder Puregon gespoten, maar toch weer ruim 25 follikels. Ook weer een aantal kleintjes. Omdat het de eerste poging goed was gegaan en ik er geen overdreven veel last van had is alles ook doorgegaan. 16 follikels aangeprikt, helaas maar 6 eicellen gevonden.

3. s1986

s1986 Niet meer actief

Hee zora
    Dat is wel weer een gerustelling hoop dat t meevalt idd.
    Links zijn het echt zo'n 10 grotere en 3 a 4 kleine rechts stuk of 14 denk waarvan 4 of 5 grote en verder veel kleine. Ik zal morgen nog een berichtje plaatsten

4. s1986

s1986 Niet meer actief

Heb vanmiddag gebeld voor t bloedonderzoek alles was goed. Dus mag toch zaterdag voor n echo en bloed prikken. Pfff voor niks zo druk gemaakt....

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het gaat niet om aantallen maar om je waardes inderdaad.
    Ik heb 1x tegen een overstimulatie aangezeten en 1x had ik hem echt te pakken (21 follikels geloof ik). Mijn eierstokken waren flink opgezet en ik had een flinke plens vocht in mijn buik.
    Dit kwam (gelukkig) na de tp pas echt opzetten. Als je extreme klachten hebt voor de tp dan plaatsen ze niet eens terug.
    Ik zat 0,1 af van opname...
    Gelukkig raakte ik wel zwanger maar daardoor duurde het heel lang voordat ik van de klachten af was. Heb een paar weken volledige rust moeten houden en ook niet kunnen werken.

Fijn dat je waardes goed zijn dus!

Elmo

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Het ligt idd heel erg aan de waardes.
    Ik had 27 oktober afgelopen jaar 28 follikels, en eigenlijk ging alles goed..
    Maar na 3 dagen begon ik bij te komen, ze hebben me toen bloed laten prikken maar dat was nog normaal, maarrrrrrr 2 dagen later zou ik de tp krijgen en die nacht vergeet ik NOOIT meer!
    Wat een hel van een nacht!
    Kon niet liggen , kon niet zitten, kon niet eten, kon niet drinken niks hield ik binnen.
    En ik had zooooooo'n dorst!
    Toen we naar het zh gingen schrok de verpleegster zich die me 2 dagen van te voren had gezien, ik was 8 maanden zwanger zo leek het wel!
    Rechtop lopen ging niet , zitten ging niet.
    Ik werd op een kamertje tijdelijk gelegd.
    Daar kwam een "professionelere"verpleegster mij bloed afnemen.
    Wat echt zoeken was want mij bloed was al helemaal ingedikt.
    Na veel zoeken eindelijk bloedwaarden en die waren heeeeeeel slecht.
    mijn nieren werkten bijna niet meer:(
    En ik moest per direct opgenomen worden.
    De infuus inbrengen was echt een ramp en zooooo pijnlijk!
    De 2e nacht werd ik aan de beademing gelegd want kreeg geen lucht meer.
    De dag 's morgens werd er een spoedpunctie gedaan en 4 liter vocht uit me gehaald.
    In het zh kreeg ik eiwitrijk voedsel.
    Als je bang bent voor overstimulatie raad ik je aan protifar te halen.
    Dit heeft al velen geholpen die ik deze raad heb gegeven.
    groetjes en succes elif

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb een overstimulatie gehad met maar 6 follikels!! :$;)
    Na een week spuiten voor OI bleek dat ik dus 6 eicellen had en die waren zo enorm groot geworden dat het vocht al vrolijk aan het druppelen was in mijn buik.
    Gek genoeg heb ik nu net een IVF met 10 follikels gehad en nu was alles keurig. Maar dat komt ook omdat ze nu mijn follikels niet zo idioot groot hebben laten groeien. Toen met de overstimulatie kwamen ze pas na een ruime week spuiten er achter bij mijn 1e FM.
    Toen was die poging ook afgebroken.

8. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Bij mij zou het doorgaan met 30 follikels, als er maar minstens 6 klein bleven. Uiteindelijk werden ze allemaal ca. 16 mm en toen is gestopt. Ik hoefde geen bloed te prikken, men ging alleen af op echografie.

9. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Mag ik even van dit topic gebruik maken om een vraag te stellen?
    Afgelopen zaterdag is mijn poging afgebroken en ben ik gestopt met alle hormonen (Decapeptyl en Gonal f).
    Is het normaal om 6 dagen hierna al ongesteld te worden?
    Ik heb volgende week uitgangsecho. Hoe groot is de kans dat er geen cystes zitten en ik over drie weken weer mag beginnen spuiten denken jullie? Ik kan me haast niet voorstellen dat mijn lijf in een week alles schoon kan maken eerlijk gezegd...

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik werd toen ik moest stoppen met alles (niet na mijn overstimulatie want toen moest ik doorgaan met de lucrin) maar toen ik dus na de tweede keer dat ik moest stoppen met een spuit-ronde en ook niet met de deca hoefde door te gaan al 2 dagen later ongi.
    De maand erop was het wel echt bar en boos: toen werd ik pas na ik dacht 38 dagen ongi, terwijl ik een cyclus heb van 19 a 24 dagen.

Qua cystes.. Hangt er vanaf. Ik ben een pechvogel, maar wie weet heb jij meer mazzel ;)

Ik duim voor je!!

11. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Oh gelukkig, dacht even dat het niet normaal was. Normaal krijg je natuurlijk ook na een tp van die bolletjes om je bmslijm intact te houden geloof ik, die heb ik nu natuurlijk ook niet gehad...
    Jij hebt ook een pech gehad zeg! Gelukkig nu mooie emmy's aan boord!

12. s1986

s1986 Niet meer actief

Er is nog niks gedaan hoor geen punctie niks niet. Is overstimulatie pas na de puctie dan? Hoe noem je dit dan gewoon te veel grote follikels? Heb er nog goed last van bahh kan amper zitten. Ben nog niks aangekomen gelukkig, en wat is profitar en waar haal je t?

13. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Correct me if I'm wrong, maar volgens mij is overstimulatie als je meer follikels dan wenselijk laat groeien. Volgens de gyn had ik overstimulatie bij IUI (had er een stuk of 10) en overstimulatie bij IVF (30). Hyperstimulatie (OHSS) is iets anders en heb je pas als je buik helemaal dik en hard is en je vocht lekt vanuit je eierstokken waardoor je bloed stroperig wordt met alle gevolgen van dien. Je kunt dit in verschillende mate hebben.
    Profitar kun je volgens mij bij de Apotheek halen.

14. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Oh ja, hyperstimulatie is meestal NA de pregnylspuit en/of punctie. Omdat ik al behoorlijke overstimulatie had werd het risico op hyperstimulatie te groot, vandaar dat mijn poging afgebroken is.

15. s1986

s1986 Niet meer actief

Oke nu snap ik m bedankt;)
    Wou maandag ffies naar de apotheek gaan maare gaat niet lukken, maandag al de punctie.
    Pfff zie er best tegenop maargoed moet toch he.... Bah
    Morgen nog een keertje voor t bloedprikken naar belgie en dan maandag...Spannend

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Het heet protifar;)
    Hoeveel mensen mijn tip wel niet gebruiken wat goed:D

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Protifar zijn trouwens proteïne, aangezien je bij overstimulatie te veel eiwitten verliest komt het door de protifar weer op een goed niveau.
    En hierdoor word de overstimulatie minder.
    Veel succes met je punctie!

18. s1986

s1986 Niet meer actief

Thnx voor de tip en als je er geen last van heb kan het dan ook geen kwaad om te gebruiken? Heb mn collegatje gevraagd het te halen morgen avond brengt ze t ffies. Pff zie er zo tegenop allemaal tese, de pickup bahbah

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    kan nooit kwaad meiden hier hebben het ook vooraf gebruikt ter voorkoming van.
    Het zeker heel zenuwslopend.
    suc6 meid

20. s1986

s1986 Niet meer actief

Oke bedankt!! Begin er morgenavond gelijk mee! Beter voorkomen dan genezen...

Deel Deze Pagina