Dames, wellicht een hele stomme en domme vraag. Maar ik heb heel veel online opgezocht en ben het antwoord niet tegengekomen. Wanneer spreek je van een vroeg miskraam? Ik heb inmiddels twee keer gehad dat ik overtijd was (week), en heb een erg regelmatige cyclus (eigenlijk 30,5 dag, zie banner). Beide keren was het bloedverlies flink meer en langer dan gewoonlijk met klonters erin. Maar ook niet echt overdreven. Ook had ik na de eventuele innestelling meer last van mijn borsten als normaal en was ik misselijk (ben dat normaal eigenlijk nooit! Zelfs niet als ik ziek ben). Ik heb overigens nooit positief getest. Ik noem het momenteel gewoon overtijd. Maar twijfel soms of het een vmk was. Wanneer weet je dat het een vmk was? Op zich boeit het natuurlijk niet echt, maar goed we zijn al eventjes bezig en dan is het fijn om te weten dat mijn baarmoeder zich aan het klaarmaken is voor een zwangerschap. Of dat er juist iets niet klopt.... Nogmaals sorry, dit is vast een domme vraag, maar ben toch erg nieuwsgierig
Ik zou het een vmk noemen als je wel een positieve test had, maar als het nooit tot een echo komt, met een week of zes. Als je over tijd bent en je test niet positief, dan is de kans best aanwezig dat er een bevruchting was, maar dan was het wellicht een biochemische zwangerschap. Suus
Hoi Suus, Dank je voor je uitgebreide reactie! Heb gelijk eventjes gegoogled en weet dus dat ik me nergens druk over hoef te maken. Wat mij betreft kan dit topic wel op slot, weet jij hoe ik dat kan doen of aan wie ik dat moet doorgeven? Tjonge, ik zag je banner en heb een serie pagina's van @suus gelezen. Ik leef met je mee! Natuurlijk heb ik niet in dezelfde situatie gezeten, maar het is niet moeilijk voor te stellen dat het allemaal goed heftig is! Fijn dat je nu in je buik een levend wezentje draagt! Naast natuurlijk een lange voldragen zwangerschap wens ik je ook een betere tijd (kan een goede tijd ook?) op je tijdelijke stek. Nogmaals bedankt voor je snelle en duidelijke reactie! Ik vind het heel bijzonder, dat je ondanks alle zorgen die jullie nu met je meedragen er zo voor anderen bent! *dikke hug*