hoe krijg ik hem aan het eten? (avondeten)

Discussie in 'Voeding' gestart door elsie22, 19 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

mijn zoontje van 16 maanden wil eigenlijk nooit warm eten, de rest aan brood en pap eet ie wel. maar hoe krijg ik hem aan het eten?

2. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    tja hier was dat ook al een aantal weken zo. Toevallig van de week een keer een paar hapjes en gisteren op het kdv ineens een heel bord en vanavond ook. Maar nu wilde ze ineens weer gevoerd worden terwijl ze verder alles zelf eet en tot voor kort mocht ik haar niet eens voeren want dan schreewde ze moord en brand..
    Wat ik wil zeggen... het is w.s. echt een fase. Gewoon blijven aanbieden niet te veel frustreren en met een beetje geluk gaat het gewoon vanzelf weer over..

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Zelf laten eten? Als wij ons niet met dochters eten bemoeien, eet ze het wel gewoon op en probeert ze alles.

4. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ook geprobeerd, maar alles beland op de grond dan.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja logisch dat een kindje van ruim een jaar gaat spelen met zn eten als hij het niet gewend is. Zelf vind ik het daarom fijn dat we hier jong mee zijn begonnen, eerst steeds 1 stukje eten neerleggen en sinds kort kan ze uit een schaaltje/bakje eten zonder alles op de grond te gooien. Dus misschien helpt het als je steeds maar een stukje neerlegt?

Maar inderdaad: adem in, adem uit: het is een fase!

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Niet teveel bovenop zitten, zeker als hij overdag gewoon goed eet ;)

Misschien kost het even tijd. Maar gewoon steeds 1 of 2 stukje neerleggen. Hij zal eerst gaan voelen, knijpen etc. Maar als hij jou ziet eten, zal hij het ook eens in zijn mond gaan stoppen. Lang leve het kopieer gedrag ;)

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    HEt werkt idd het beste als je zelf ook aan het eten bent. Lekker met zijn allen aan tafel, jullie lekker eten en hij ook (of niet ;))
    Sterkte, ik ben nog niet in deze fase beland (of eigenlijk mijn zoontje niet dan)

8. fafje

fafje Niet meer actief

ja gewoon 1 stukje bijv gebakken aardappeltje ofzo...en dan doe jij het eerst voor...en dna mmmm hahaha...soms krijg ik ook nog es een hapje ;)

heb je wel het idee dat hij honger heeft? en zelf mee sturen met een vorkje ofzo...hier vind ie dat reuze interessant, samen ergens in prikken...ik maak dna vaak ook een gek geluidje, moet ie lachen.,en dan stopt ie het zo in zn mond!

9. elsie22

elsie22 Niet meer actief

gebakken aardappels eet ie wel maar gister bijv. aten we stampot en dan wil ie niet gevoerd worden en zelf eten lukt ook niet zelfs niet als ik hem help.

10. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Misschien kun je eens proberen om het warme eten 's middags te geven en dan 's avonds brood ofzo.

11. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    eten blijven aanbieden als jullie ook eten (hetzelfde eten). En zelf laten eten en zelf ook gewoon eten en volhouden. En niet erg vinden als er iets naast gaat of als hij niets eet. Ik weet het is lastig, maar de aanhouder wint!

En alleen helpen als hij zelf gefrustreerd raakt, niet als jij dat wordt :p.

12. fafje

fafje Niet meer actief

ik kijk ook altijd express de andere kant op, als hij iets n zn hand heeft of met zn eten speelt...vaak kijkt ie stiekem naar mij...en dna ineens eet ie het..

dus zegmaar gewoon doen alsof het je niet boeit...en met bijv papa praten en zeggen mmm lekker heh papa

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha ja ik ga als hij losgaat met zijn eten ook "hmm lekker zeg" mijn eigen hapjes nemen en dan stopt hij, kijkt, grote glimlach en grote hap ;)

Deel Deze Pagina