Ik heb een draagdoek, vind ik in huis ideaal of kleine stukjes, maar zie niet zitten om daarmee een hele boswandeling met de honden te maken. Nu gaat ie lekker in zn wagen mee en als ik geen mega stuk ga in zn MC op onderstel. Lees veel dat draagzakken slecht zijn voor de heupjes. Zijn er ook goede? Zoek 1 om voorop te dragen. Hij wil de wereld zo bekijken, dat me dat heel fijn lijkt. Welke zijn goed of wie heeft er tips
Ja die zijn er zeker. Ergonomische draagzakken. Kijk anders even op babybij.nl staan er diverse Hier een draagdoek en Manduca drager: ideaal!
Wat bedoel je met voorop dragen? Want er zijn inderdaad zat ergonomische draagzakken, hier een Tula. Maar met het gezichtje van je afdragen bedoel je niet toch?
Je kan later wel bijv op je heup gaan dragen zodat ze meer kunnen zien.. Of je draagdoek anders knopen zodat er meer te zien valt, maar van je af dragen wordt eigenlijk afgeraden.
Ik heb voor mezelf een draagdoek en voor manlief een Ergobaby aangeschaft! Manlief is erg blij met draagzak want hij vond de draagdoek nogal "een gedoe". Moet eerlijk zeggen dat de Ergobaby erg makkelijk is en dat ik die misschien ook straks wel ga gebruiken ipv de draagdoek...
Er bestaan inderdaad goede dragers, zie de eerdergenoemde link. Maar in geen van die dragers kun je je kindje met zn gezicht van je af dragen. Dat is namelijk niet zo ergonomisch
Gezicht van je af is niet zo goed. Bedenk maar hoe het rugje zich vormt: hol ipv bol. Ergonomische draagzakken zijn er genoeg. Met sommige kun je ook op de heup dragen, met allemaal in ieder geval op de rug zodat je kleintje over je schouder de wereld kan bekijken. Ik heb zelf een Beco butterly, draag ook met MeiTai. Verder zijn tips: ErgoBaby, Storchenwiege, Manduca, Bondolino (en zo zijn er nog veel meer, Google is your best friend )
Nee met gezichtje naar me toe. De wereld is ook nog veel te groot om een hele wandeling vooruit te kijken.
Hier ook een Ergo en hij bevalt heel goed. Als we op vakantie gaan nemen we zelfs niet eens meer een kinderwagen mee. Ons meisje weegt inmiddels ruim 9kg en is vrij lang en het gaat prima. Denk dat we er nog wel een aantal maanden plezier van hebben.
Wij hebben ook de Ergobaby. We hebben er ook de baby-inzet bij, dus met 3,5 maand namen we onze dochter er al in mee. Heerlijk! Het is even wennen, maar ik kan er de hele dag mee lopen. Hij gaat ook mee naar Frankrijk deze zomer.
Ik heb toevallig laatst uitgebreid research gedaan. Wat mij betreft echt de manduca met stip op 1! Niets geen gedoe met knopen (die toch net niet strak genoeg zitten of te strak), op buik, rug en zij te dragen. vanaf 3 kilo en tot ik meen 15kg te gebruiken en verschillende mogelijkheden voor het vastmaken van de draagarmen (bijvoorbeeld geruist op mijn rug). Heb ook een draagdoek maar vond zl toch wat zwaar worden en aan rug trekken. Met de manduca nul rugklachten. Ben er echt lyrisch over Kijk maar eens op youtube. Daar vergelijken mensen ook de verschillende draagzakken met elkaar. manduca kwam overal als best uit. ook breedste zitvlak bijvoorbeeld
Wij hebben een marsupi. Echt een heerlijke Draagzak. Goed voor de heupjes en ook erg makkelijk in gebruik. 3 klittenbanden (Uh... Weet niet of dat een woord is eigenlijk) en zit heerlijk. Gebruik hem al vanaf de geboorte en is ook comfortabel genoeg voor jezelf om er een eind mee te wandelen. Ik kan hem in ieder geval goed hebben een aantal uren achter elkaar.
Wij hebben een Manduca en een Wompat. Ik vind ze beide erg fijn dragen, de Wompat vind ik echter mooier en die gebruik ik dus wel vaker.