11 weken...en voelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door allwoman, 11 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Hallo allemaal,
    goed ,met het risico dat ik mijzelf enorm te kijk zet hier 8) leve de anonimiteit van een forum :) neem ik die gok toch maar,het zal je maar bezig houden :oops:

Een tijdje terug las ik iemand die al leven voelde met11 weken zwangerschap,en..eerlijk is eerlijk ,ik dacht: kan ik me niet voorstellen dat dat al het kindje was .

MAAR NU>>>>tromgeroffel..blozende wangen en wachtend op een dwangbuis ;) ...

Sinds een paar dagen durfik toch echt te zweren dat ik gekietel voel van binnen,achter mijn schaambeen.
    nauurlijk voel ik ook wel eens mijn darmen,maar dit gevoel herken ik nog van mijn zwangerschap van mijn dochtertje,die ik overigens met ruim 14 weken duidelijk voelde.
    Ik voel het vooral als ik er echt een moment voor neem,heel rustig lig of zit..het voeld steeds als het zelfde gefriemel,heeel zacht hoor dat wel en steeds rond dezelfde plek.

Volgens mij is het niet onmogelijk,maar wel eeeeerg vroeg als het zo is...toch zegt mn gevoel steeds als ik het weer voel: "ja dat is dus ECHT geen darm!" :oops:

Is er IEMAND die dit ook heeft gehad of er misschien van gehoord heeft? of houd mijn lichaam en mijn gevoel me dan toch voor de gek?
    (want tja ben ook maar een mens he )

2. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik zeg altijd maar...elk lichaam is anders....als de baby natuurlijk heel dicht tegen je buik aan ligt zou het in theorie kunnen.
    De verloskundige daarintegen zeggen dat het echt nog te vroeg is omdat het kindje nog te klein is en lang niet sterk genoeg om daadwerkelijk door de placenta heen te "schoppen".

Ik zelf zeg altijd maar......als jij het voelt...en je weet zeker dat het de baby is wie zijn zij of wij dan om te zeggen dat t niet zo is?
    Mijn vriendin voelde het ook al met 13 weken zwangerschap...en met 18 eken konden wij het al voelen....is ook erg vroeg maar goed...ik heb het zelf gevoeld en weet dus dat het kan!

lekker van je eigen gevoel uitgaan hoor ;)

3. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Dank je wel!
    moeilijk hoor,..over een paar weken zullen we het in ieder geval zeker weten,ben heel benieuwd.

Maar hij hoeft toch niet door de placenta te schoppen? er zij toch nog genoeg andere plaatsen waar hij/zij de baarmoeder kan raken?
    Ook het lichaam bllijft een appart iets!:S

4. Bartje

Bartje Actief lid

17 jun 2007
    243
    0
    0
    ziekenverzorgende
    gelderland
    nou meid.
    ik voelde het vn me zoontje met 13 weken want volgens de verloskundige heb ik een dunne buikwand.
    nu ben ik weer zwanger en vorige week bij 11 weken 4 dagen dacht ik toch echt weer het te voelen.
    het is zo een apart gevoel ,je weet gewoon dat het niet je darmen zijn....dus lekker van genieten

5. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ik geloof het wel hoor, vooral omdat het niet je eerste is. Ik voelde Nova ook al met 14 weken. Met 16 wist ik het pas echt zeker dat dat wat ik aldoor voelde ook echt de baby was.

6. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    hier met 16 weken voor het eerst gevoeld dacht dat dat al vroeg was maar als jij het denkt te voelen wie is een ander dan om te zeggen dat het niet zo is, de schopjes zullen vanzelf sterker worden en dan pas zal je weten of het wel of niet zo is dat je het hebt gevoeld.

7. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ik voel ook al vanaf de 11de week de bekende "plopjes".
    Bij mijn dochtertje voelde ik het met 15 weken en ik herkende het gevoel nu meteen, dus het kan wel hoor. Geniet er maar lekker van :D

8. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    pff ben dus nog niet helemaal gek whaha ;)
    Bedankt voor jullie reacties meiden!
    Over een paar weekjes zal ik het alleen nog maar duidelijk voelen...!
    Het is nog maar een fractie van de bekende "plopjes"maar idd dit gevoel is volgens mij met niets anders te vergelijken;)

9. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Hihi, is idd mogelijk als hij/zij goed ligt! :D Ik ben nu zwanger van ons eerste kindje, en voelde hem/haar ook al met 13 weken.
    Ben benieuwd hoe vroeg het zal zijn als ik ooit nog zwanger mag raken van een tweede! :)

10. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Mijn verloskundige zei dat er bij een tweede zwangerschap geen tijdslimiet voorstaat hoevroeg je de kleine kan voelen, dus ik zou zeggen twijfel er maar niet aan en geniet er lekker van...

Groetjes Catheleine

11. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    ieder lichaam is anders.Dus als jij zegt hem of haar te voelen.Kunnen wij niet zeggen dat het niet zo is.Ik voelde die van ons met 15 weken en dat was ook een soort gekietel gevoel van binnen.Nu zijn het inmiddels echt plopjes.
    Ik zou zeggen genieten ervan nu het nog gekriebel is ;)

12. djen

djen Lid

11 okt 2007
    89
    0
    0
    Ik denk dat je het juist bij de tweede veel eerder herkend dus dat het best kan.

groetjes.

13. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Zet je schrap, hier komt de dwangbuis!

Gekheid, als er vrouwen zijn die een innesteling kunnen voelen, dan zijn er ook vrouwen die al bij 11 weken het vruchtje voelen. Vooral bij een 2e lijkt me dat mogelijk want dan is je baarmoeder soms nog wat slapper dan van de 1e. Bovendien heb je dikke kans dat je al een klein randje baarmoeder kunt voelen vlak bij het randje van je schaambeen.

Lijkt me een heerlijk geruststellend idee, dan hoef je je ook geen zorgen te maken als ze bijv. het hartje niet 1-2-3 kunt vinden met een doptone.

Groetjes van Kiki

PS Kijk uit voor de dwangbuizenpolitie ;)

14. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    whahah dank jullie wel allemaal voor de leuke reacties!
    Mijn baarmoeder komt idd al een stukje boven mijn schaambot uit,dat kan ik voelen,dus die is wel wat groter.
    vandaag heb ik het ook weer een paar keer gevoeld en ben er inmiddels echt 100 % zeker van,ik geniet er maar gewoon van!
    Ik vertel het niet iedereen,wat gekke reacties krijg je toch wel,is ook niet belangrijk,het gebeurd inmiddels in mijn lijf;)

Vind het heerlijk en weet hoe snel het schoppen harder kan worden dus...hahah
    Bedankt!Leuk om te lzen!

15. suikerboon

suikerboon Bekend lid

30 dec 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    ik heb nog steeds niks gevoeld.
    maar ik wacht geduldig af!

16. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

2 mrt 2008
    383
    1
    0
    ik voel sinds ongeveer een week 'iets'. ik weet 100% zeker dat het niet mijn darmen zijn, want dat gevoel herken je. En als ik op een plek druk op mijn onderbuik of tik, krijg ik soort van 'antwoord' terug zeg maar op dezelfde plek. Maar omschrijvingen als 'een vlinder' of 'luchtbubbels' of 'gekietel' beschrijven niet wat ik voel. Bij mij voelt het meer aan als heel zacht getik van 10 vingertoppen in mijn onderbuik.

Voel ik dan nu wel of niet de baby?

17. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik voelde deze ook al bij ruim 11 weken, hoor! Het kan echt! Ik herkende het gevoel ook weer uit duizenden. Heerlijk toch? Geniet er maar lekker van!

18. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    ik voelde dit kindje ook met 11 week.
    De eerste voelde ik pas na de 20ste week,
    mijn 2e zo met 15 week en nu met 11 week.
    je herkent het gewoon veel sneller ook.

19. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    bedankt meiden!
    Ja ben er ook erg blij mee,het neemt toch weer een stukje onzekerheid weg en is echt genieten,zo herkenbaar weer en gelijk zo vertrouwd! :)

20. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    Hallo

Bij de eerste voelde ik pas bij 20 weken echt leven in mijn buik,
    En bij de tweede durf ik ook te zweren dat ik mijn meisje al voelde bij 12 weken. De verloskundige zei toen dat het best mogelijk was en dat ze het ook al vaker had gehoord.

Ben benieuwd hoe lang het nu duurt.

Groetjes Simone

Deel Deze Pagina