Quervain pols operatie - herstel?

Discussion in 'De lounge' started by 1981Mama, Oct 26, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Ladies!

Graag hoor ik jullie ervaring met quervain operaties!

Sinds de geboorte van mijn zoontje heb ik last van quervain aan beide polsen, af en aan.
    Nu ik 2 jaar later opnieuw zwanger ben is mijn ene pols onbruikbaar geworden, zo pijnlijk. Injecties al te vaak gehad, rust heeft niet permanent geholpen.

Dus ik heb besloten om me, in deze zwangerschap nog, te laten opereren. Als de baby er straks is heb ik natuurlijk beide polsen hard nodig.

Hoe is het herstel bij jullie gegaan? Ik heb begrepen dat ik op 6wk herstel moet rekenen, waarvan 2 weken complete rust.
    Zou ik na 6wk mijn zoontje weer kunnen tillen?
    Kan ik eerder wel al een luier verschonen (peuter houdt zelf beentjes vast)?
    Hoe zit t met autorijden? (desnoods automaat, ik begrijp dat je met gips geen auto mag rijden, maar schakelen zou wel fijn zijn qua belasting na een tijdje)...

Ik heb de doordeweekse oppas voor mijn zoontje aardig goed geregeld dus hoef in die tijd in principe niet alleen voor hem te zorgen.

2. Zetje

Zetje Lid

Nov 16, 2013
    29
    14
    3
    Geen ervaring met operatie, wel met Quervain aan beide polsen icm zwangerschap / kleine kinderen.
    Ik heb spalken / braces gehad, fysiotherapie, dry needling, shockwave therapie, tape. Uiteindelijk aan 1 kant injectie, daarna was het over. Bij zwangerschap 2e last van andere pols, waarschijnlijk tgv hormonen en zorg voor kind van 1 jaar.

Operatie is toen wel ter sprake gekomen, maar was in mijn geval niet nodig.
    Wat is het advies van je arts hierin wat betreft herstel? En kan je misschien bij de therapeut vragen hoe het herstel opgebouwd wordt? Of misschien tips krijgen om het zo dragelijk mogelijk te maken?

In ieder geval veel succes, en sterkte met het herstel.

1981Mama likes this.
  3. Jezz84

Jezz84 Actief lid

Dec 30, 2012
    455
    111
    43
    Vervelend dat je er zo'n last van hebt! Ik ben 4 jaar geleden uiteindelijk geopereerd aan quervain, na injecties, maanden handtherapie en 6 weken spalk.
    Het herstel duurde wel even, de echte hevige pijn was heel snel weg gelukkig maar het blijft lang gevoelig.(moet wel zeggen dat ik er 3 jaar mee rond ben blijven lopen dus de pees was enorm geïrriteerd) Ik kreeg geen gips maar 2 dagen een verband en daarna moest ik alweer gaan bewegen en mijn hand juist alweer gaan gebruiken omdat het anders heel stijf wordt en juist minder goed geneest. Ik ben heel erg blij dat ik de operatie heb laten doen want heb er nu echt geen last meer van! Beterschap!

1981Mama likes this.
  4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier ook ervaring, mijn beide polsen zijn geopereerd. Vond de pijn de eerste twee dagen vrij heftig. Daarna viel t reuze mee.
    Met 4 dagen tilde ik m’n dochters alweer (was nog wel gevoelig, maar ging prima)

Ma twee weken was ik wel pijnvrij geloof ik en nu nooit meer last. Littekens vallen ook bijna niet meer op.

1981Mama likes this.
  5. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Mijn handtherapeut vond het moeilijk om wat over het herstel te zeggen, omdat ik ook diabetes heb (goed ingesteld) en niet al te trouw mijn brace draag (wat een k*t-ding!)....
    De plastisch chirurg vindt dat het best kan in een zwangerschap en dat het op tijd is qua herstel iig

6. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    3,690
    2,400
    113
    Female
    Broek
    Ik ben ook geopereerd aan beide polsen. Ik vond het herstel erg meevallen. Na een paar dagen was de ergste pijn weg en toen de hechtingen eruit waren was ik eigenlijk wel zo goed als hersteld, na de operatie nooit meer last gehad. De volgende dag werkte ik weer gewoon (op kantoor).

De operatie zelf daarentegen vond ik vies tegenvallen. Ik kreeg een bier's block en mijn hele arm brandde heel erg, verschrikkelijk, deed echt pijn. Maar dat schijnt niet bij iedereen zo te zijn.

7. Coortje88

Coortje88 Actief lid

Nov 10, 2012
    281
    193
    43
    Zuid-Holland
    Hier ook ervaring! Eind van de zwangerschap ook gekregen. Ben toen onze dochter 6 weken was geopereerd. De eerst week was er elke dag iemand in huis. Toen was het de week van kerst. Dus 2 weken hulp gehad.maar kon onze dochter na 2 weken al goed tillen. En met 5 weken volledig hersteld. De arboarts zei dat er max 4 weken voor stond...

Sterkte met de operatie!

Share This Page