Krampjes ondanks HA voeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door one of kind, 26 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Mijn meisje is alweer 3 weekjes en heeft 1 week bv gehad en daarna fv.
    Ze krijgt Nestlé HA.
    Nu begint ze steeds meer last van krampjes te krijgen vooral 's avonds.
    Ze drinkt ook 8 x 90+3 schepjes ( in overleg met ha en cb arts) dus ze is vaak niet verzadigd ondanks het aardappelzetmeel wat hierin zit.
    Mijn zoon had verborgen reflux en had ik snel door , en met ka gaan zoeken naar een andere voeding.
    Maar bij haar weet ik het niet goed wat ik ermee moet;)

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Krampjes zijn (helaas) normaal. En HA is toch helemaal niet tegen krampjes? Bedoel je niet Comfort?

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Nee het is HA.
    Maar huisarts had verwacht dat de HA maar weinig kans erop zou geven.
    Aangezien de koemelkdeeltjes verknipt zijn.
    Sabsimplex heeft helaas ook niet geholpen, werd alleen nog maar erger.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je haalt verschillende dingen door elkaar.

HA is hypoallergeen. Licht verknipte eiwitten ja, maar HA helpt niet tegen KMA. En er zit trouwens ook geen aardappelzetmeel in. Bij KMA gebruik je pepti of andere dieetvoeding.

Krampjes is iets helemaal anders. Die kúnnen een symptoom zijn van KMA, maar zo ongeveer elke baby heeft krampjes, en gelukkig hebben ze niet allemaal KMA. Tegen krampjes kan je Comfortvoeding gebruiken.

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Shakes heeft gelijk. Daarbij hebben bijna alle baby's last van krampjes, met een piek tussen 6-8 weken. Dit is heel normaal en hoort er helaas bij.

Wat je kan doen: kleine flesjes geven, buikje masseren, fietsen met de beentjes, draagdoek. Vooral niet teveel gaan klooien met middeltjes, heb het idee dat dat de boel ook kan verergeren. Het gaat over, maar bijna elke baby moet hier doorheen.

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Bij de nestle zit aardappelzetmeel voor verzadiging.
    Ik geef je enkel het antwoord wat de huisarts meende met de ha.

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ha staat voor hypoallergeen. Hypoallergeen betekend, voor flesvoeding, dat de eiwitdeeltjes kleiner zijn dan bijv standaard voeding. Hierdoor hoopt men (er is een discussie gaande of dit daadwerkelijk zo is) een koemelkeiwitallergie (kea) te voorkomen.

In Nestle zou geen aardappelzetmeel zitten, zover ik online kan terug vinden aan ingredienten.
    Tevens wordt aardappelzetmeel niet toegevoegd om een verzadigd gevoel te geven, maar is het iets om voeding in te dikken (net als jbpm) om het spugen te proberen te beperken.
    Voor een verzadigd gevoel is forte voeding, waarbij de eiwitverhoudingen anders liggen.

Ik ben bang dat je verkeerd bent voorgelicht.

Krampjes horen er helaas wel bij.
    Darmen moeten sowieso 2 weken de tijd krijgen om te wennen aan andere voeding. Omdat ze nu 3 weken is en ze deze voeding 2 weken krijgt zou het in principe niet meer aan de overstap van bv naar fv kunnen liggen.
    Dan is de manier van flesmaken (koud kraan- of bronwater verwarmen, voeding toevoegen en roeren met vork of rollen tussen je handen, nooit (!) schudden) net als de manier van voeden (je dochter zo rechtop mogelijk, fles zo horizontaal mogelijk met speen vol melk) zijn heel belangrijk.
    Goed boeren kan krampen verminderen.
    Een voeding hoort (15-)20 minuten te duren, een goede fles die hierin kan helpen is bijv de dr browns fles.

Bij (verborgen) reflux moet je vooral op de symptomen letten. Mocht je dat vermoeden, pas dan de leefregels toe voor reflux. (Kan en wil ik je ook geven, maar het is al zo'n verhaal ;) dus wil je het horen, zeg het mij aub)

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    De leefregels van reflux pas ik idd al toe , hetzelfde als bij mijn zoon toen.
    Al reageerde hij goed op het aardappelzetmeel ( staat vermeld op de verpakking)

Dr Brown fles heb ik idd al, zij heeft een voorkeur voor de brede terwijl zoon toen voor de smalle.
    Ze doet gemiddeld een 20 a 25 minuten over een fles.
    En dan moet ik haar idd echt aan boertje enzo laten maken ondertussen ( dus een pauze van een 5 a 10 minuten ertussen)
    Ik gebruik het bronwater van de Aldi vanuit België dit raadde de ka van mijn zoon toen aan.
    En doe de voeding idd roeren met een vork.
    Het is me wat allemaal.

Ze laat heel zuur ruikende scheetjes en ook de ontlasting ruikt zuur.
    Maar dat heeft natuurlijk niks met reflux te maken, schijnt wel vaker voor te komen met HA melk wat ik las op internet.

Ik ga maandag toch een afspraak maken bij de zoon zijn kinderarts.
    Eer ik er terecht kan zijn we 3 weken verder en dan eens kijken wat hij denkt.

9. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.819
    2.678
    113
    Waarom zou je naar een kinderarts toe gaan met krampjes die iedere baby op die leeftijd heeft?

10. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Krampjes is idd heel normaal. En bij alle voedingen. Bv fv ha het hoort er gewoon bij..

lijkt mij niet iets voor de kinderarts

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik wilde haar sowieso laten nakijken door de kinderarts.
    In België iets heel normaals.

Deel Deze Pagina