Mijn zoontje zit nu op drie voedingen, waarvan hij s middags borstvoedig uit de fles krijg ivm afbouwen. Deze voeding heb ik de avond ervoor uit de vriezer gehaald en laat ik in de koelkast ontdooienen. ik verwarm de bv in een flessen verwarmer. Nu krijgt hij vaak geen 100 Cc op na de boterham. Nu lees ik op sites dat opgewarmde bv een uur na opwarmen op moet.....kan ik dan echt niet de overgebleven fles geven nadat hij wakker word. Dit is dan maximaal 3 uur na het opwarmen. Mijn zoontje drinkt naast bv erg weinig sap of water, dus ben altijd blij als zijn middag fles leeg is. Vast bedankt voor reactie.
Hoi. Het klopt inderdaad dat de melk na opwarmen maximaal 1 uur houdbaar is. Dit ivm de hygiëne qua bacteriegroei. Na ontdooien in de koelkast maximaal 24 uur. Misschien is het een idee, om minder per flesje in te vriezen en minder in het flesje te doen na zijn boterham? Groetjes Saskia
Bedankt voor de snelle reactie. Vaak drink hij wel 100 Cc. Denk 1 à 2 keer per week drinkt hij de fles nog niet eens half op. En omdat hij al zo weinig drink, ben ik blij dat hij na zijn slaap die overgebleven melk nog wel wilt. Als de melk nog goed ruikt , mag je dit dan echt niet geven.....ik laat de fles na verwarmen op de aanrecht staan.
Hoi. Mijn advies blijft om het niet langer dan 1 uur te bewaren na opwarmen ivm de hygiëne. Hoe zonde het ook is van de overgebleven melk. Echter blijft het je eigen keuze om de melk wel of niet te geven na 1 uur na opwarmen. Groetjes Saskia