Echt niet? Bij mij komt er bij sommige muggen enzo al zo'n geluid vanaf en vonken, dus ik zou zo'n spin helemaal eng vinden, haha, ik zie het gewoon helemaal voor me .
Volgens mij ben jij niet bang voor een dier toch? Als je bang bent voor een spin heb je liever 10 muggen in je huis als een spin. Ik was eerst doodsbang voor de allerkleinsten zelfs. Nu durf ik die wel op te zuigen. De iets grotere met wel meer moeite. Maar ben al trots wat ik bereikt heb. Die huisspinnen durf ik ook niet. Vind ze zo erg eng. En ja misschienzielig ze dood te maken maar ik durf ze echt, echt niet buiten te zetten. Kruisspinnen vind ik ook zo creepy. Ik loop nu met bogen om bosjes heen, daar zitten ze nu weer veel brrrr.
Ik was echt nooit nooit nooit van mijn leven bang voor spinnen. Heb er van alles mee gedaan. Van oppakken aan de pootjes en weggooien tot aan verbranden en ontleden aan toe (oké, ik was een rotkind, prima) maar jarenlang totaal nergens last van gehad en zelfs mensen uitgelachen zoals mijn stomme zus die bang was voor spinnen... Toen kreeg ik een vriendje, mijn huidige partner, en hij is ALS DE DOOD voor spinnen. Ik moet ze altijd vangen/buiten zetten voor hem. Hij is namelijk een keer door een spin gebeten en ik wilde hem niet geloven want ik dacht 'spinnen kunnen helemaal niet bijten joh, stommerd, anders hadden ze dat bij mij heus wel gedaan'. Vervolgens ging ik googelen en kwam ik tot de ontdekking dat spinnen wél kunnen bijten. Van alle ongein die ik ermee heb uitgehaald dus (en ik was behoorlijk wreed) hebben ze mij nog nooit gebeten. Ik was er best wel van geschrokken, wetende dat spinnen mensen kunnen bijten - ook al doen ze dat vrijwel nooit. Nu schrik ik ook van die beestjes wanneer ik ze zie. Vooral die grote inderdaad; waarvan er daarnet nog eentje uit mijn fietstas sprong en die plofspinnen die tevoorschijn springen achteruit keukenkastjes waar je nooit in komt. Of van die bruine spinnen die op de droogmolen tussen mijn wasgoed gaan zitten. Bedankt partnerlief! Nu dus weer een poging doen tot afleren van die irreële angst :x Ik blijf maar tegen mezelf zeggen dat ze niks doen, maar zijn angst slaat op mij over. Jackass!!!
Oef ik heb hetzelfde probleem.. Ik ben voor alles bang laats was er een sprinkhaan in de woonkamer. Ik heb al die tijd boven gezeten met de kids...
de angst aangaan!! gewoon zelf de spin met een keukenrolletje vangen. natuurlijk kan het mis gaan en natuurlijk is het heel eng, en je zult misschien rillen als een rietje na afloop, maar dan heb je het wel zelf gedaan!! en hoe vaker je het doet, des te eerder kom je van de angst af!!
Om deze vraag nog te beantwoorden. Ik vind bijen/wespen niet echt leuk, en die probeer ik dan ook te vermijden als het kan. Maar niet dat ik er doodsbang voor ben ofzo. Kippen ook, mijn schoonvader heeft ze in z'n tuin en daar zou ik ook niet vrijwillig tussen gaan lopen ofzo.
Mijn moeder zoog hem altijd op met de stofzuiger (mond eraf alleen lange stang, die kan ook bij het plafond). En dan deed ze er een prop watten of toiletpapier in en liet ze hem 10 min aanstaan. Meestal ging de prop eruit na een halve dag. Op een gegeven moment moest ik ze vangen, ik pak/te ze met een wcpapiertje
Nou, bij mijn vriend dus wel; en het heeft hem getraumatiseerd voor de rest van zijn leven, lijkt wel! En ik vind het best vervelend dat ik nu zelf een schrikreactie heb gekregen van zoiets stompzinnigs als een spin. Ik durf te wedden dat als ik genoeg in aanraking kom met spinnen zonder dat hij erbij is, dat ik ze weer gerust zou gaan martelen
BugAway - LuxeBugAway : mensvriendelijke diervriendelijke spinnenvanger insectenverplaatster Deze misschien bestellen? Ze zijn er ook met lange handvatten