hallo, ik heb al een paar weken enorm last van maagzuur, ik weet dat het erbij hoort (bij de zwangerschap). Maar ik heb er echt zoon last van dat ik er steeds van moet overgeven, vanacht weer de wc pot vol gespuugd. Ik droomde er zelfs over vanacht... ik zit al aan de rennies (maar ze verlichten niet eens) Ook drink ik warme melk maar zelfs daarna moet ik weer overgeven... Heeft mss iemand nog een tip met HET wondermiddel ...?!! Groetjes
regla pg/maalox/gaviscon vloeibaar/antagel/vanille vla er zijn nog heel dingen ik ben maag patient dus ik heb andere medicijnen maar voor dat wel ontdekt heb ik deze dingen gebruikt. de gavicon vond ik het beste
de antagel en regla ph worden door de huisarts voor geschreven bij maagzuur tijdens de zwangerschap (ook in de vrij verkoop te halen hoor) de andere dingen bij de kruitvat
bij mij hielpen al die standaard dingen niet heb nu via huisarts nexium tabletten en die helpen wel gelukkig
weet hoe je je voelt, heb t ook gehad, nachtenlang wakker, overgeven, met als mooie afsluiter een maagzweer na de zwangerschap. ha kan je iets voorschrijven. succes!
Gewone vanillevla werkte hier het beste..... (melk verzacht maar even...) Regla ph heb ik vorige zwangerschap ook gebruikt, hielp ook wel, maar mocht je volgens mij maar tijdelijk gebruiken.... (volgens bijsluiter iig)
de bijsluiters zeggen wel meer in mijn medicijnen staat dat ik het niet langer als 4 weken mag gebruiken. en van de huisarst krijg ik het advies 1 tabelt per dag. ga je naar de opathees heeft de huisarst 90 tabletten voor geschreven
dat kun je ook het beste doen hoor! vond het alleen erg lachwekkend dat er in de bijsluiter staat dat je het maar4 weken mag gebruiken en je een mega verpakking mee krijgt! ps hoe is het verders bij jullie
Ik zou met melkproducten een beetje uitkijken. Ze schijnen inderdaad even te helpen, maar door het melkzuur maak je al snel nog meer maagzuur aan, en dan bereik je dus het tegenovergestelde.
bedankt allemaal voor jullie reacties!! ik ga morgen gewoon de ha bellen en die moet maar iets voorschrijven hoor... nachtenlang wakker liggen en over een paar weken bevallen lijkt me niet echt een goed idee...
Inderdaad wat Cossy zegt. Bij mij hielp (hoe gek het ook klinkt) Spa Rood drinken. En die anta-flu snoepjes.
ik heb er ook enorm last van vanaf het begin al... er gaat geen dag voorbij dat ik het niet heb... rennie helpt niet bij melk zo af en toe...maar ben het echt goed zat... het doet ook heel erg veel pijn in me keel als ik ga slapen... ik durf alleen geen medicijnen in te nemen zelfs voor een paracetamol moet ik 2 keer nadenken ookal mag het wel als jezwanger bent...
Hier ook al zo'n last... wat bij mij 'helpt'; cola drinken, aangelengd met klein beetje water. Raar, maar waar... tip van mijn vk. Verder hier aan de gaviscon en rennie... bah. Hoop dat ik snel beval, dan ben ik er vanaf.
regla PH hielp bij mij wel (ik gebruikte voor de zwangerschap nexium, maar dat mocht niet meer, dus heel erg veel maagzuur van de 1e maand tot de 9e maand)en af en toe cola drinken hielp ook iets.
Ik werd er ook helemaal gek van, jeez wat doet dat pijn ook zeg! Maar goed, ik kreeg van mijn gyn en HA een receptje voor Omeprazol 20mg per dag, dit mag gewoon vanaf 12 weken zwangerschap en is het enige wat echt goed helpt bij hardnekkig maagzuur!