Ik heb afgelopen week een heel lichte positieve test gehad. Zaterdag kreeg ik een flinke bloeding, die is overgegaan in een soort van menstruatie. 4 Dagen lang veel bloedverlies. Ik was gisteravond toch wel een beetje misselijk, dus voor de zekerheid vanochtend een nieuwe test gedaan. En deze keer is het dus wel een duidelijke 2e streep . Volgens de ha kan het zijn dat het hcg nog niet uit mn lijf is verdwenen, maar dan zou de streep toch niet juist duidelijker moeten zijn nu? Ik zou nog te pril zwanger zijn om iets op een echo te zien. Heeft iemand dit ook meegemaakt, en waar moet ik maar vanuitgaan?
Wat vervelend dat je nu zo in onzekerheid zit. Je zou contact op kunnen nemen met de verloskundige misschien kunnen zij je hierin adviseren. Heb je beiden tests in de ochtend gedaan? Hey Hcg kan ondanks een miskraam inderdaad nog een tijdje in je lichaam blijven. Had je ook krampen en stolsels bij jet bloedverlies? Zonder dit kan er nog hoop zijn, het zou dan een innestelingsbloeding kunnen zijn geweest. Sterkte en hopelijk weet je snel meer.
De vk zegt dat het goed of fout kan gaan. Volgende week kan ik voor een echo komen. Er zaten geen echte stolsels bij het bloed, wel sliertjes. Net als een normale menstruatie eigenlijk. Wat ik alleen zo raar vind, is dat het hcg dus blijkbaar is gestegen (een flink fellere test) tijdens die bloedingen. Stijgt het hcg nog door, na een mk? Of zou het dan toch wel snel af moeten nemen? Als ik bijvoorbeeld morgen weer zou testen en het zou echt een mk geweest zijn, dan zou de test toch al wel lichter moeten zijn?
Er is een meid hier op het forum die ook een stijgende hcg waarde had. Het heeft heel lang geduurd tot haar waarde op 1 stond. Misschien heb je iets aan haar topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/vlindertjes-16-weken/412928-miskraam-lange-nasleep.html
Dank je, heftig verhaal. Ik weet alleen niet zeker of ik wel een mk gehad heb. Misschien ben ik nog steeds zwanger, en stijgt daardoor het hcg. Ik heb namelijk geen groot stolsel verloren wat het vruchtje zou kunnen zijn. Maar dus wel enorme bloedingen. Bah, die onzekerheid .
Hey dat was ik helaas met die lange nasleep..... Maar wat moeilijk dat je nu niet weet waar je een toe bent.... Aangezien je kort zwanger was kan het best zijn dat je niet gemerkt hebt dat je iets verloren bent. Hcg hoeft idd niet gelijk te verdwijnen.....maar misschien ben jij ook iemand die bloed verliest tijdens een zwschap. Misschien blijven doortesten en als het blijft stijgen een bloedtest aanvragen?
Wanneer zou ik dan weer testen? Ik heb afgelopen donderdag vaag positief getest en gisterochtend goed positief.
Foto´s zijn beetje wazig, en beide lijntjes zijn inmiddels minder fel dan net na de test. De eerste is dus van vorige week, de tweede van gisteren. Niet een echte knaller, wel duidelijk positief.
Ja dan zou ik zeker doortesten want dan kan de test duidelijker worden. Spannend man! Hoe is het bloedverlies nu?
Morgen weer testen dan, dat er 48 uur tussenzit? Als ie dan lichter is, lijkt het me duidelijk dat het een mk was. En als ie donkerder is kan het dus nog alle kanten op... Bloedverlies is zo goed als gestopt. Heeft precies zo lang als een menstruatie geduurd.
Ja precies zoals je zelf zegt. Ja meid je zou niet de eerste zijn die gewoon menstrueert tijdens de zwschap. Dus alles kan gewoon. Succes!
Hoi Tord, Ik zit precies eenzelfde schuitje... Posi gestest vorige week di,wo,do en daarna zaterdag 'ongi' worden... Geen stolsels en geen slierten... Alleen helderrood bloed.... Tot gisteren.. Volgens de HA zou ik of innestelingsbloeding/pseudo-ongi of een vmk hebben... Hij zei dat ik maandag moest testenivm hcg waarden.... Ik ga toch morgenochtend nogmaals testen... Voel namelijk een soort druk/spanning in mn onderbuik/lies... Dus ben benieuwd voor je hoe de test zal zijn!
Hcg zou volgens mij niet moeten stijgen na een miskraam. Moet juist afnemen. Schijnt dat 50% van zwangerschappen met bloedverlies gewoon nog een gezonde zwangerschap kan zijn dus kan nog alle kanten op. Overigens is het echt niet zo dat je hcg zo vroeg je bloed uit is. Ik heb vorige week een miskraam gehad en bloed nu niet meer. Vanmorgen test gedaan en is nog een heeeeeeel licht streepje over. Dus zelfs met een "normale" miskraam is de hcg na een week nog niet uit mijn lichaam. (Ik was 6+3 zwanger)
Net weer getest. Het bleef bij een héel vaag streepje, dus ik vond het wel duidelijk dat het fout zit. Maar net, 5 minuten daarna, (dus ook 5 minuten na testen) keek ik weer en nu staat er dus wel een streep. Zie foto, geen knaller maar wel íets feller dan de vorige denk ik? Nou weet ik nog niks . De onderste is die van vandaag.
Wat vervelend voor je die onzekerheid, dan kun je maar beter ja of nee horen. Ik vind je streepje ter vergelijking van een paar dagen terug wel duidelijker. Maar het is ook een moment opname, volgens mij heb je het ene moment meer HCG in je urine dan het andere moment. Ik hoop voor je dat het ineens nog zal gaan stijgen meid. Ik zal voor je duimen.
Hij is nu duidelijker dan op de foto. Ik wil eigenlijk geen valse hoop houden, maar het is dus een iets feller streepje dan 2 dagen terug. Maandag test ik nog eens.