Tandsteen verwijderen zo pijnlijk....

Discussie in 'De lounge' gestart door Annalise74, 25 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hallo Ladies,

Binnenkort is het weer tijd voor ons jaarlijkse tandartsbezoek.
    Het enige wat er bij mij altijd moet gebeuren is tandsteen verwijderen.
    Maar het is zooooo pijnlijk!!

Ik heb altijd erg gevoelige tandhalzen, heb daar ook speciale tandpasta voor en dat gaat in principe prima. Al merk ik dat als mijn weerstand minder is, mijn tandhalzen nog altijd gevoelig zijn.

Maar bij de tandarts.... pfff, het gaat door merg en been, en krijg echt de rillingen van het gevoel van dat ding zo keihard langs mijn tanden. Het is goed dat ik in die stoel lig anders ging ik van mijn stokje.
    Ter vergelijking: Ik vond mijn bevallingen goed te doen!

Is daar wat aan te doen? Ik kan me niet herinneren dat het vroeger zo pijnlijk was. Ik ben nu 3 x bij deze tandarts geweest (bijgeschreven bij tandarts man i.v.m. verhuizing en daarvoor jaren niet geweest) en volgens mijn man moet ik niet zeuren en is het een prima tandarts.

Maar het is weer bijna zover... HELP!

2. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Kun je het niet aangeven bij de tandarts?
    Misschien dat hij wat 'rustiger' te werk kan gaan?

Ik ben pas ook verhuisd en mijn vorige tandarts zei ook altijd dat er tandsteen zat en verwijdert moest worden, maar mijn nieuwe noemde het niet eens...

Dus misschien van tandarts wisselen?

3. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    kun je niet om een verdoving vragen om t dragelijker te maken?

Misschien een gek idee hoor maar als t echt zo pijnlijk is...

succes in ieder geval;)

4. Zonnetje80

Zonnetje80 Bekend lid

28 apr 2014
    630
    1
    16
    Belgie
    Ik snap je, het is een nare behandeling. Het is een scherpe pijn. Ik onderga het twee maal per jaar. Er is zeker een oplossing, elke dag flossen! Begin morgen alvast, je zal zien dat je in het begin erg bloedt, daarna wordt het beter. Na het poetsen spoelen met een mondspoeling helpt ook. Dus aan de slag ;)

5. Zonnetje80

Zonnetje80 Bekend lid

28 apr 2014
    630
    1
    16
    Belgie
    Je hele gebit verdoven zal een tandarts niet snel doen....dan wordt het narcose.....

6. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ik lag ook te kermen bij de tandarts. Afschuwelijk. De tandarts vond dat ik niet moest zeuren, hij hoorde er nooit iemand over en verdoven had hij al helemaal nooit gedaan. Ik heb nog een week met ontstoken tandvlees rondgelopen. Je begrijpt dat ik liever niet meer terug ga...

7. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Oh wat apart, ik heb er nooit last van! Terwijl ik lig te kermen van ellende als -ie een gaatje vult.. Zou 't gewoon aangeven, misschien kan hij iets rustiger aan doen.

8. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ik herken het. Vullen deed ik altijd zonder verdoving, evenals vele curettages na miskramen, en de bevalling. Maar de mondhygieniste doet me echt veel meer pijn. Gruwelijk.

9. Bailief

Bailief Niet meer actief

Toevallig ben ik vanmorgen bij de mondhygiëniste geweest om tandsteen weg te laten halen en het was af en toe echt pijnlijk maar vaak ook niet. Ze hield ook echt rekening met de gevoelige plekken. Ik denk dat een verschil in persoon ook erg kan schelen. Hebben ze ook een mondhygiënist in jouw praktijk? Misschien kun je dat eens proberen.

10. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Vragen of hij het met de hand wil doen. Dus met een haakje ipv met dat elektrische ding. Scheelt enorm. Wil hij dat niet, dan een afspraak maken bij de mondhygieniste. Ik ga al 8 jr en zij doet het ALTIJD met de hand omdat het zo gevoelig is.

11. evietje

evietje Actief lid

22 mei 2014
    479
    0
    0
    films.
    zoetermeer
    Ik ga 2 x per jaar naar de mondhygiënist.
    Misschien 2x gaan ipv 1x per jaar, zodat er minder tandsteen verwijderd hoeft te worden?

12. girlwithredhair

girlwithredhair Actief lid

9 mrt 2013
    260
    0
    0
    013
    Bij mij moet het eens in de zoveel tijd ook grondig verwijderd worden. Ik ga dan naar de mondhygiëniste, 2 afspraken. Mét verdoving. De ene helft eerst, en 2 weken later de andere helft. Anders trek ik het ook echt niet hoor!

13. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Bedankt voor de tips, ik ben dus niet de enige lees ik.. gelukkig maar.

Flossen doe ik al, bloed ook niet.
    Misschien is dat tandsteen met de hand verwijderen nog een optie, daar ga ik het eens over hebben.

Het vervelende is ook dat ik na het verwijderen nog een week lang met een zere mond loop, inademen doet al pijn.

Mochten er nog meer tips zijn hoor ik het graag.

14. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Hier ook mega gevoelig maar wordt gewoon helemaal verdoofd. Voel er dus niks meer van en gewoon in 1 keer.

I LOVE mijn tandarts

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Met de hand, elektrisch ga ik ook door de grond. Ze zijn dan wel 3 kwartier met me bezig en het is nog geen feestje, maar te doen.

Doe liever een bevalling zonder verdoving pfff..

Maar zou dat de volgende keer vragen als ik jou was.

16. beccie

beccie Niet meer actief

ik had er ook altijd veel last van.
    mijn tandarts heeft tegenwoordig altijd een soort zalfje waardoor het iets verdoofd.
    ik heb er nu veel minder last van. misschien eens naar vragen ?

17. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    De mondhygiëniste die hiervoor was, was echt een beul. Gelukkig is ze weg. De nieuwe deed het pijnloos, met de hand. Ik was zo blij met haar, dat ik haar uitgebreid bedankt heb.

1x was het zo, dat ik een gaatje heb laten vullen zonder verdoving, ging prima. 5 minuten later de beul. Ze vonden het allemaal wel vreemd. Volgens mij is ze ook ontslagen.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    2 paracetamol nemen voor je gaat...werkt bij mij echt tegen de scherpe pijn...

Ik moet ook bijna weer...bleehhhh

19. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ik ben pas geweest voor controle en hadden ze het ook over tandsteen verwijderen. Normaal gesproken doet het niet zo zeer, maar nu zei ze dat het echt een pijnlijk iets zou worden omdat het tandsteen ook onder het tandvlees zit. En dat maakt het zo pijnlijk volgens haar.. Als ik niet goed tegen die pijn kon, kon ik verdoving krijgen. Heb ja gezegd :).. bevallen doe ik nog liever dan die pijn voelen..
    Succes!

20. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Zou het helpen om van te voren iets van pijnstilling te nemen? Twee paracetamols ofzo?

Deel Deze Pagina