hoe om te gaan met buren

Discussie in 'De lounge' gestart door toetie, 26 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Overlast is overlast. En om 0.00 schreeuwende / krijsende kinderen in de tuin waarvan 1 9+ is dan is dat toch echt overlast. Overlast kan er trouwens altijd zijn als het je belemmerd in je dagelijks functioneren is het overlast, of dat nu door kinderen komt of niet.

@TS : Ik zou gewoon 20x per dag de woningbouw bellen en eisen dat ze verhuizen of dat ook jij niet meer in staat voor de gevolgen van jarenlang slaapgebrek, jouw tuin die door hen als vuilnisbelt gebruikt wordt etc.. Dat je je nu al lang genoeg afwachtend hebt opgesteld maar dat nu bij jullie de koek op is (dan helpt het mee als andere buren ook gaan bellen :)

Sterkte!

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Niet alle berichten gelezen maar in dit geval zou ik zelfs die RTL4 laten komen. Burenoverlast of hoe heet dat programma?
    Wat erg!!!

3. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ai, wat naar, veel sterkte!

4. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik las dat je al van alles hebt geprobeerd en niks heeft geholpen.
    Het is een hoofdverplichting van de huurder om rustig woongenot te verzorgen. Ik zou dan ook de verhuurder aanspreken, vooral omdat dit de woningbouw is en de buren hier ook van huren. Heb je een rechtsbijstandverzekering? Dan zou ik daar contact mee opnemen. Je zou een procedure tegen de verhuurder kunnen starten waarin je de rechter verzoekt de verhuurder te dwingen om maatregelen te nemen of zelfs de huurovereenkomst te ontbinden en de overlastveroorzaker te ontruimen.

5. Mv6

Mv6 Actief lid

9 jun 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL

Heb je het nou over mijn buren??????
    Vreselijk vooral nu met de ramadan

6. Nimisis

Nimisis Actief lid

14 jul 2011
    192
    1
    0
    Heb ook zulke buren maar bij mij zijn het pure belgen,schreeuwen tegen elkaar,muziek vollebak,de straat denken ze dat het van hun is plaatsen hun auto of brommers waar ze denken ,hun zonen die over mijn daken lopen !! ,sigarette peuken voor mijn deur in mijn tuin plus hun chips zakken enz... Ze maken lawaai tot 2u ochtend en zijn weer wakker om 6u!! En je moet ze echt niet zien je hoor ze!zo hadden we eens overstroming in huis als we van ons werk kwamen opdat een zak chips van hun zoon in mijn goot zat en verstopte de hele boel en van je werk komen om 22u savonds je huis onder water zien ... Meer hoef ik niet te zeggen .en dan durven zij bij mij nog komen zagen als mijn kat eens in hun tuin zit! Je hebt overalst zulke mensen zonder respect jammer genoeg.en als ze iets kuisen dan is het letterlijk voor mijn deur! Kan mijn nek breken als ik buiten wil gaan hun producten op mijn vensterbank hun slang voor mijn deur.hun matten uitslaan op mijn muur ...

Voel me nu ook al wat lichter oefff

Maar kan je jammer genoeg niet helpen

7. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Ik vind het schandalig dat daar niks aan gedaan wordt. Het woongenot van jullie en de andere buren wordt al jarenlang verstoord.

Heb je al eens juridisch advies gezocht?

8. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    #28 Nahla2013, 26 jul 2014
    Laatst bewerkt: 26 jul 2014
    Ik had ook Somaliërs in mijn flat (2 gezinnen)
    Mijn god… wát zijn die mensen aso zeg.
    Hysterische dronken vrouwen die elkaar geregeld in de haren vlogen, vuilniszakken met drankflessen die gewoon naar beneden werden gegooid, ruzie zoeken met alles en iedereen, geld bij mensen aan de deur bedelen, de kinderen die krijsend urenlang op het balkon werden opgesloten, nachtelijke feestjes met extreem veel herrie.

Er zijn zoooveel klachten door de bewoners ingediend bij de woningbouw. Wat wij te horen kregen van onze woningbouw is feitelijk dat we er maar mee moesten leven omdat ze zo zielig zijn en als vluchteling uit een oorlogsgebied komen. :(:(

Dat gepamper van dat soort lui vind ik nog wel het ergste.
    Ze krijgen voorrang op alles, alles wordt gedoogd etc

9. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Heeft helemaal niets te maken met de ramadan. Ik snap ook niet dat mensen het daarop gooien. ;) ik deed mee en iedereen die ik ken die meedoet maar lieve hemel wij staan dan echt nier om 02:00 in de nacht te krijsen en te schreeuwen. Sterker nog het is een pre en een plicht om je buren niet lastig te vallen! Deze mensen zijn gewoon asociaal punt. Ik heb ook een buufje die heeft een hond en die blaft de hele dag en nacht bij elkaar. Heb er gewoon wat van gezegd hoor. Ik zou ten eerste maar eens goed praten met die mensen TS willen ze niet luisteren en doet de woning bouw niks dan maar de politie inschakelen. Heel simpel.

10. pipootje

pipootje Niet meer actief

Dit is wel echt het stomste wat je kan bedenken,, en het is nog strafbaar ook want je bent geen instantie dus je mag dit NIET doen.

Maar voor TS is buurtbemiddeling niet iets, en ook gewoon blijven melden bij gemeente en politie,
    Het is in elk geval erg vervelend voor jullie, en hoop dat jullie probleem een keer serieus genomen gaat worden,

Sterkte.

11. misa

misa Niet meer actief

Jeetje wat rot zeg!! Aangifte doen bij de politie denk ik. En blijven bellen met de woningbouw en amk.... Of toch werkelijk over de schutting trekken..... :cool: Sterkte!

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Klinkt alsof niemand zijn handen er vuil aan wil maken. Natuurlijk weten ze dondersgoed wat een aso's het zijn bij de woningbouw, die hebben gewoon het probleem verplaatst door ze in een andere woning te zetten, maar er is verder niets mee opgelost.

Ik heb ook 3 jaar naast aso's gewoond, iets minder aso dan jouw buren, maar het was zacht gezegd geen pretje. Gelukkig kwam daar de politie wel bij helpen.
    In die tijd heb ik een agenda bijgehouden waarin ik schreef wat er gebeurde, rond welke tijd. Foto's gemaakt van de spullen en de peuken die ze over de schutting mikten, onze boom die ze vernielden, schreef op wanneer we ook last hadden van stank en geluidsopnames van de muziek en hoe ze stonden te krijsen. Nu waren dat een Nederlanders en dus konden ze bij de politie ook verstaand wat er geroepen werd. Verder melding gemaakt bij de politie van bedreiging etc. Uiteindelijk zijn ze verhuisd.

13. Minerva

Minerva Niet meer actief

Na het lezen van dit alles vraag ik mij één ding af: hoe zeker weet je dat de kinderen alles correct vertalen? Heb je dat al eens laten controleren door middel van een onafhankelijke vertaler?

Wij hebben namelijk wel eens meegemaakt dat kinderen de boel niet helemaal eerlijk vertaald hebben. Vandaar dat wij nu alleen nog werken met vertalers bij bepaalde gesprekken.

14. tuc

tuc Niet meer actief

hmm over de schutting trekken lijkt mij toch de beste oplossing, suc6 ermee.

15. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Wij hebben ook iets soortgelijks meegemaakt. Er woonde tot vorig jaar een geestelijk gestoorde vrouw naast ons die dacht dat wij de duivel waren. Wij zijn toen naar de huisarts gegaan, meerdere keren, om te vertellen wat dit met ons deed en dat de situatie niet meer houdbaar was. Ook is de wijkagent meerdere keren langsgeweest en die moet de herrie/overlast constateren voordat die er wat mee kan doen. Het helpt ook als meerdere buren hierover klagen. Bij ons was het een koophuis, dus sowieso een ander verhaal. Bij overlast na 22.00 hebben wij de gewone politie gebeld en die kwam dan langs, mochten ze daarna nog een keer langskomen kreeg ze een boete. Ons werd ook gevraagd door de huisarts en de politie om een dossier op te bouwen, dus ieder overlastmoment noteren. Het beste is ook om filmopnames te maken van de overlast, want geluidsopnamen is niet voldoende voor de politie, die kunnen ook door jouzelf gemaakt zijn. Het was bij ons een dagelijks gevecht van zeker 3 jaar, maar zij is nu wel weg! Heel veel sterkte meis!

16. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Verhuizen..

17. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

Ik vind het wel heel erg dat dus al bekend was hoe ze zijn, maar het gezin gewoon weer in een rijtjeshuis word geplaatst..
    Plus dat als je overlast had je dit moest melden maar geen gehoor krijgt nu..
    Ik zou een gesprek aanvragen met diegene die deze mensen het huis heeft toegewezen..en eisen dat hij/zij met een passende oplossing komt

18. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    klinkt echt vreselijk, je klinkt erg uitgeput en dat je er echt doorheen zit... zou niet weten wat je meer nog kan doen, behalve net spannen misschien dat er niets meer over de schutting kan worden heen gegooid??

19. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ja er mag zoveel niet.
    Als dit al 3 jaar aan de gang is zou ik dit serieus overwegen.

20. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    Oke ik heb alles gelezen.
    Als wij hadden geweten dat het zo erg was hadden we naar iets anders gekeken we snappen nu wel waarom wij als buitenstaanders van dit dorp zo snel dit huis kregen.

Ik weet niet of de kinderen correct alles vertalen ik ken helaas geen mensen die soumalisch praten.

Maandag gaan we de woningbouw maar weer bellen ze zullen wel weer met buurtbemiddeling aankomen die dan een half jaar later een keer contact opnemen.
    Kijken of ze dan ook met buurtbemiddeling komen die soumalisch kan tolken.

Het is niet voor de rest dat ze onaardig zijn want dat zijn ze zeker wel op het moment dat je meewerkt.
    Ze deinzen voor de raarste dingen niet terug om te vragen.
    Zo vragen ze regelmatig of mijn man mee boodschappen wil doen met ze in een ander dorp (als ik zeg dat je hier 4 verschillende supermarkten hebt).
    Ook om even dik 70 km heen en weer te rijden in de avond om naar een feest te kunnen om de volgende ochtend weer op te halen.
    Even een vergeten koffer op en neer ophalen in eindhoven dik 70 km van ons vandaan.
    Of even brengen naar hun oudste zoon in maastricht dik 170 km hier vandaan.
    Dit zijn dingen die we ook echt niet doen en ze snappen ook echt niet dat we dat niet doen.
    Dit zijn dan momenten dat de buurvrouw boos is omdat mijn man zulke dingen niet mag doen van mij.
    Tja ik vind dat pech het is niet zomaar wat.
    Doe je die rare dingen wel dan staan ze opeens met een bord eten voor de deur.

Als ze dan weer eens aan de deur staan mogen we alsjeblieft 20 euro lenen want we hebben geen brood meer enz wil ik dat best doen ze betalen het netjes terug.

Al met al Ik merk gewoon je gaat zo lang op je tenen lopen op een bepaald moment word het gewoon teveel.
    Ik baal gewoon want rusten overdag kan ik niet met de kleine maar snachts ook niet fatsoenlijk omdat hun zo'n herrie maken en ik heb dat wel nu gewoon nodig.

Nu is het gewoon dat ze omgekeerd leven met de ramadan merk je het dan gewoon extra goed.

Ze zullen vast wel een keer last van ons hebben omdat onze peuterpuber soms in een drift bui zit of de muziek een nummertje een keertje aan staat.

We beginnen maandag gewoon weer opnieuw bij de woningbouw en hopen dat het nu meer werkt.
    Meer kunnen we niet doen.

Deel Deze Pagina