1.5 en kind moet gaan aankomen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Caruli, 1 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hoi meiden,

Even een vraagje aan jullie over het gewicht van jullie kindje.
    We zijn vandaag bij de kinderarts geweest, en zijn lengte zit op de middenlijn das altijd al geweest, maar nu gaat de laatste tijd zijn gewichtslijn naar beneden. Hij komt nog wel aan maar blijkbaar niet genoeg.
    Nu zit zijn gewicht onder de onderlijn, over 3 maanden moeten we terug komen en als hij dan nog steeds niet bijgetrokken is moet hij naar een dietiste voor calorierijke voeding?

Nu vind ik zijn gewicht zelf nogal meevallen, hij ziet er niet iel uit ofzo.
    Ik zie wel idd dat de lijnen gewicht, lengte verder uit elkaar gaan. Maar is dat dan zo'n ramp?

hij is nu 83cm en 10.520gr en 18maanden.

Hoe groot en zwaar waren/zijn jullie kindjes? En hebben jullie dit meegemaakt?

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Als een kinderarts het zegt zou ik er eerder op vertrouwen dan het cb.

Begin met volle produchten te geven volle melk pap aardappelpuree in het avond eten waar meer calorieen in zitten.

In plaats van diksap als je dat geeft yogie of chocomelk of rosvicee. Dit soort dingen geen kaakje voorlopig maar een gevulde koek als tussen doortje voor de extra calorieen.

succes ermee.

3. Coconut

Coconut Actief lid

31 jul 2009
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren bij het cb geweest. Dochter is 79 cm en 10.825 kilo.
    Ik denk dat het allemaal niet zo gek uit maakt, tenzij het echt ernstig afwijkt. De lengte van mijn dochter ging ook minder hard dan dr gewicht. Maar voor hetzelfde geld zit ze volgende week in een groeispurt. Kan allemaal toch.

4. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Met 18 maanden was mijn dochter 10.8kg en 83cm, dus niet echt verschillend van jouw zoon!

5. Leliana

Leliana Niet meer actief

Die van mij zijn 84cm en ruim 11 kilo en dat vonden ze prima! Ik zou mij niet zo'n zorgen maken hoor! Het zijn maar gemiddelden :)

Wij zijn overigens ook 2 dagen geleden naar de KA geweest en die had echt niks aan te merken op het gewicht en de lengte!l! ;)

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Pnirmal: Hij heeft ook koemelkallergie, en sojaprodukten eet hij niet...

Ja stom he dat het zo verschillend is. Zijn lengte is altijd op dezelfde lijn doorgegaan, dat vinden ze ook niet erg. Hij groeit gestaag door, alleen zijn gewicht zakt nu af in de grafiek en zat nu onder de onderlijn...
    Maar dat is haar grafiek, want als ik op babysite kijk dan zijn de lijnen weer anders in hun grafiek.

Ik ben benieuwd, het laatste half jaar is hij 720gr aangekomen, vorige keer bij de kinderarts woog hij 9800gr. Misschien dat ze ook daar naar kijkt. Ik vind dan idd een half jaar en 720gr aangekomen ook weer weinig.

Maar goed, hij heeft nog goed spek overal zitten...

Maar was dus idd wel even benieuwd hoe het met jullie kindjes is, of dat onze kinderarts gewoon een miepje is ;)

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

wist niet dat hij koemelkallergie heeft sorry..

Dan andere producten proberen om wat aan te komen. Maar wat ik heb geen verstand van koemelkallergie kindjes.

8. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Jeetje ik ben verbaasd, volgens mij is dit gewicht prima toch?
    Onze dochter is 20 maanden is 79 cm lang en weegt 8,9 kilo.
    Ze zeggen wel dat ze ondergewicht heeft.
    Maar ze is gewoon Fin gebouwt.
    Maar ik moet wel zeggen dat ik ze toch wel te dun vindt eigelijk.

9. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Is het misschien het duidelijke afbuigen naar beneden van de gewichtslijn waar het probleem ligt, in plaats van het gewicht zelf van dit moment? Ik heb altijd begrepen dat gewichten veel mogen variëren, mits het kind maar 'zijn eigen lijn volgt'. Als die inmiddels begint af te wijken, is het misschien daarom dat de kinderarts er aandacht aan geeft?

Om aan te komen zijn enkel volle producten een goed plan. Bij een koemelkallergie ben je natuurlijk wel wat meer beperkt. Ik zou zelf mijn kind vaker gebakken producten in (redelijk veel) olijfolie geven. Goede vetten, en genoeg calorieën. Bijvoorbeeld veel gebakken aardappeltjes, een ruim stukje vlees/vette vis (omega-vetten) of vis met krokant randje zoals vissticks etc.. Kijk eens naar welke manieren er zijn om groente vetter klaar te maken, waarschijnlijk ook met olijfolie.
    Verder kijken wat voor opties je hebt voor lekkere koemelkvrije tussendoortjes. En vooral opletten waar je kind zelf dol op is, daar mag hij wat meer van hebben ;)

Succes!

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier woog ze met 14 maanden 9,2 kg en 76 cm. Ze was maar 135 gram gegroeid in 3 maanden. Daarvoor ook al een paar maanden niet zoveel. CB heeft er niks over gezegd.
    Dietist gaf aan dat ze wel wat extra mocht aankomen. Ik zou geen ongezonde dingen gaan geven om je kindje te laten groeien. Hier krijgt ze gewoon water of thee te drinken.
    Maar adviezen die ik kreeg (hier ook allergieen) zijn vette vis (haring/zalm), extra boter en of olie op brood en door het eten.
    Hier krijgt ze nog bv 3x per dag. Verder krijgt ze onbeperkt fruit (meestal zo'n 3 stuks per dag), 2-4 boterhammen en flink bord avondeten.

11. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Hoi hier ook een lange dunne man.
    Maandag bij het cb geweest hij was toen net 11 kilo en 84 cm. Hij zit kwa lengte op de +1 lijn en met zijn gewicht op de -1 lijn.
    Ze vonden het deze keer niet zo erg. met elf maanden maakte hij een rare knik in zijn gewicht dit was wel zorgelijk.

Het gaat er vooral om dat ze hun eigen groeilijnen volgen. Ik weet niet of je het ook online bij houd? Dan kun je zelf ook een duidelijke knik zien of afwijking in de lijn.

Zo als je nu gewicht en lengte neer zet ziet het er niet zorgelijk uit. Vertrouw ook op je eigen moeder gevoel. Hij is onder controle en word dus goed in de gaten gehouden.

veel sterkte

12. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

ik ga mijn zoontje echt nooit chocomelk of yoghi geven om dik te worden. Zulke zooi wil ik echt zo lang mogelijk voorkomen! Idem voor een gevulde koek:$ Jeetje, echt niet he..!Dat je dan nog niet zegt geef hem ook maar vaak frietjes:D:p

Hier is uk ook lang en steeds dunner aan het worden. Tja, niks aan te doen. Hij eet redelijk goed. Verschilt per dag. Krijgt dan wel lekker Taksi en Appelsap, roosvicee etc. Verder geen zooi. Tussen de middag een gezonde snack. Geen volle melk producten. Ben al blij dat hij uberhaubt melk wil (om te mengen met Brinta als ontbijt). Verder eet hij alleen wat kwark savonds.

Man en ik waren vroeger ook altijd zo. Komt vanzelf wel goed hoor,

13. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Ach de kindjes worden toch actiever naarmate ze ouder worden? met 14mnd moest ik bij de ka zijn op het cb. Ze was lichtelijk verbaast dat kleine meid "zo weinig" woog (8800gr bij 74.6cm) maar er toch goed uit zag. Mijn kleine meid is altijd actief geweest en vrij vlug in haar lichamelijke ontwikkeling. Daarom boog haar lijntje al snel af. Maar wij hoefden niets extra te geven. En wat ze niet wil kun je er toch niet in poppen zeg ik altijd. Volg gewoon je gevoel en kijk naar je kindje zou ik zeggen.

14. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Mijn dochter is is ook niet bepaald zwaar en met lengte bovengemiddeld maar gewicht onderstelijn. Ze is nu 2.5 jaar en is 98 cm en 12 kilo

15. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Hier ook een slanke dame.
    Laatste keer bij de kinderarts 82 cm en 9,06 kg. Ze was toen 19 maanden. De kinderarts gaf toen aan dat als het verder af gaat wijken dat er wat mee gedaan moet worden, en daar ben ik het wel mee eens. Ze is vrij regelmatig ziek en heeft dan vrij weinig buffer om dit op te vangen. Dochter krijgt volle melk producten en eet vrij redelijk. zelf heb ik wel het idee dat ze nu, 3 mnd later, wel wat meer spek op d'r botjes krijgt. Ach we zien het wel. Met een zeer slanke vader en vrij dikke moeder ben ik benieuwd hoe de kids worden :)

16. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Als je het met mij niet eens bent prima maar laat me dan in mijn waarden en quote mijn NIET.

T.s vroeg iets en ik ga gewoon wat tips dat jij je kids geen chocomelk wilt geven prima ik vind dat daar niks mis mee is.
    Punt;)

17. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Onze zoon was met 1,5 jaar 82 cm en 10,5 kilo. Was helemaal prima volgens het CB! bijzonder dat daar blijkbaar zoveel verschil in zit qua beoordeling...

Onze zoon is ook geen dikkerdje, maar hij bunkert als een bouwvakker. Het is gewoon een erg druk mannetje. Zolang ze lekker in hun velletje zitten en voldoende energie en weerstand hebben, is het toch prima?

18. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ik denk dat het allemaal nog niet zo zorgelijk is en ik denk dat je KA dat ook vind. Maar omdat je kindje afzakt de KA wil dat hij aankomt en niet nog verder afzakt. Daarom geeft de KA het denk ik nog eventjes de tijd om aan te komen. Anders was je wel direct doorgestuurt naar de dietiste.
    Wij lopen ook bij een KA en een dietiste.
    Succes ermee!!

19. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Mijn jongste was met 18 maanden 7200 gram en 73 cm.

Wij zijn toen wel doorgestuurd naar de dieetist.
    Aan ons voedingsschema was nix te verbeteren volgens de dieetist. (volle melk, margarine, volle vla/kwark etc.)
    Nu krjigt ze fantomalt door dr eten en drinken heen.

Maar ik vind haar er zelf niet mager/slecht uitzien hoor.
    Met dr gewicht heeft ze nooit dr eigen lijn gevold, vanaf dat ze 3 maanden is staat ze al stil/valt af/komt aan in gewicht.
    Maar nu buigt dr lengte ook echt af en daardoor zijn we door de kinderarts (waarbij we voor iets anders al zitten) doorgestuurd.

20. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Apart hoor. Julia was met 17 maanden 77,5 cm en 9,5 kilo. Nu was ze met 21 maanden goed aangekomen en gegroeid (81 cm en nét 10 kilo), maar nog steeds lichter en korter dan jouw ventje!

Schrik er bijna van, want wij hebben niks gehoord dat ze té klein zou zijn... ;)

Deel Deze Pagina