hoe om te gaan met huilen voor het slapen gaan

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mwjalloh, 27 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik ben het wel met LovelyDk eens. Als ik steeds naar Jelle toe ging raakte hij alleen maar meer geprikkeld en duurde het nog langer voor hij sliep. Door hem even te laten jengelen (Jelle huilde niet echt maar jengelde meer) viel hij sneller in slaap.

Nu nog heeft Jelle het even nodig om te jengelen (en nu wiebelt hij er ook bij op handen en knieen) voor hij in slaap valt. De avonden dat hij meteen in slaap valt zijn op 1 hand te tellen... :)

2. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    Wij hebben dit ook opgegeven moment gedaan, want troosten hielp niet bij onze kleine meid, je kon troosten wat je wou,

maar dan stond je de rest van de avond alleen kamer in kamer uit,

Wij deden gewoon 1 keer de kamer op even over heb bolletje aaien praten dan er niks aan de hand was, even kwartier laten huilen, voor de 2e keer, hetzelfde, en daarna laten huilen, (Het huilen duurde een uurtje)toen viel ze in slaap.

ik bedoel hebben ze geen honger, niet gepoept, zijn ze niet ziek, kortom helemaal niks aan het handje mijn tip gewoon laten huilen, bij ons heeft dit 3 dagen zo geduurd, en ze sliep heerlijk door.

3. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Als ze niet gepoept hebben, niet ziek zijn of geen honger hebben, hoeft dat niet te betekenen dat er niks aan de hand is. In jou ogen misschien niet, maar in de ogen van je baby is dat misschien heel anders! Mama honger, last van de stilte, niet lekker liggen, luier die niet lekker zit of wat je nog maar meer kunt bedenken......... een baby huilt niet voor niks ook al denk jij dat er niks aan de hand is.

Meel is ook altijd een slechte inslaper geweest, maar we hebben haar wel altijd bij ons genomen als ze huilde. Het maakte niet uit voor het stil worden, als we haar lieten liggen bleef ze huilen en vaak ook als we haar bij ons hadden. Zij had heel erg last van krampjes en dan vind ik het menselijker om je baby bij je te nemen ipv alleen te laten huilen en zo het idee te geven dat als er iets aan de hand is komt mama of papa toch niet. Het is maar een korte periode in je leven dat je zelf minder slaap krijgt...... en je helpt je baby er heel erg mee is mijn mening.

Ik vind het zo egoistisch als mensen zeggen: ik heb mijn slaap nodig, ik laat mijn kind maar huilen.... je hebt toch zelf besloten dat je een kind wilde.....geef die dan ook at ie nodig heeft. JOU

4. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    Als je ook goed lees zeg ik als er niks aan de hand is, en daarbij bedoel ik uiteraard ook als het geen krampjes heeft, en het heeft ook niks te maken met dat ik of wie dan ook egoistisch zijn,want bij mij had het totaal niet met dat ik mijn rust nodig zou moeten hebben, mijn kindje wou het liefste natuurlijk bij mama of papa zijn, maar ik ben blij dat ik het zo hebt gedaan en heb ook helemaal niet het gevoel dat ik een slechte moeder ben of iets dergelijks.

Vind het sowieso achterlijk dat men iemand egoistisch noemt als iemand zijn/of haar kindje laat huilen, iedereen doet het anders, op zijn of haar manier.

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.203
    113
    Brabant
    die van ons huilt zich vanaf de 4 weken zelf in slaap. in het begin kon het wel een een hele tijd aanhouden, maar het hoorde er gewoon bij... Ze lag btw wel ingebakerd.
    Nu is het : wakker in bed leggen, vaak jengelt ze even (max 10min) en gaat dan slapen of kletsen en valt kletsend in slaap. Soms is het echt nog krijsen, maar ze valt wel steeds in slaap:):)

Mijn tip: volhouden waar je voor kiest en dus niet steeds iets anders proberen. Ik kan niet zeggen dat je je kindje moet laten huilen, ligt aan het kind. Hier heeft het geholpen, ook al waren die eerste weken vre-se-lijk, ik ging dan douchen als ze lag te huilen. Maar ik ben zo blij dat we hebben doorgezet, voor haar was het nodig.
    anyway, succes!

6. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Je kan het achterlijk vinden, prima....
    Het gaat mij er niet om dat mensen hun kindje laten huilen, dat moet ieder voor zich weten! Het gaat mij om de reden.....ik krijg niet genoeg slaap. Dat wéét je toch als je een kind krijgt, een baby huilt in de regel vaak. Het gaat mij erom dat mensen uit egoïstisch oogpunt hun kind laten huilen (en ik bedoelde jou er niet mee, dat je je aangesproken voelt zegt meer over jou dan over mij) omdat ze zelf even rust nodig hebben. Neem die rust, maar laat dan iemand anders even voor je kindje zorgen. Het is bewezen dat je kindje laten huilen emotionele schade kan opleveren.....

Maar goed, het ligt gevoelig bij mij, mensen die hun baby van nog maar een paar weken laten huilen..... sorry als ik er mensen mee tegen het hoofd stoot, maar ik vind het zooooo zielig en onnodig!

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Kan het een tandje minder? Ik vraag me af waar het hier staat dat iemand een baby heeft laten huilen voor haar eigen bedrust? Ik denk dat geen enkele ouder rust heeft zolang hun kindje huilt.

En daarnaast moet je geen onzin verkondigen door te zeggen dat kinderen schade oplopen omdat ze even gehuild hebben voor het slapen gaan. Elke dag maanden minstens een uur achter elkaar huilen zonder aandacht te krijgen, ok dat kan ik mij wel voorstellen, maar een paar minuten huilen zal geen trauma's opleveren. Anders moet je mij maar eens een onderzoek laten zien waarin dat wel staat!

Verder vraag ik mij af wat schadelijker is. Een week even huilen voor het slapen gaan of maanden lang oververmoeid kind dat geen slaap kan vatten. Ik kies voor het eerste! Gelukkig is het bij ons al heel lang niet het geval, want na een paar dagen 10 minutjes in slaap laten huilen heeft mijn zoontje geleerd om zelf in slaap te vallen en heeft daarna nooit meer gehuild voor het slapen gaan. Het is een supperslaper geworden, altijd uitgerust en vorlijk. Een vrij makkelijke keuze voor mij, lijkt me zo.

En toch begrijp dat ik dat een moeder het niet over haar hart kan verkrijgen om haar kind te laten huilen. Het is niet mijn keuze, maar het is een keuze en die respecteer ik. En dat zou je ook eens moeten doen.

8. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Goed lezen valt niet mee hé...ik weet het. Pfffff, een mening geven is dus verkeerd? Ik respecteer ieders keuze, maar goed, ik zal me terug trekken uit deze topic, als een mening geven niet eens mag.....

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Je geeft niet alleen je mening, je geeft keiharde kritiek op mensen die het anders doen dan jij. Niet zo gek dat je daar reacties op krijgt.

10. joyce30

joyce30 Actief lid

7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Mijn zoontje is pas 8 maanden oud en ik ben dus nog niet zo ervaren .Maar ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat iemand zijn kindje heeft laten huilen omdat hij of zij zelf niet aan zijn rust toekomt .
    Ik heb zelf geen huilbaby maar ik kan me soms voorstellen dat er moeders of vaders zijn die alles hebben geprobeerd en dan zoiets hebben van huil maar even .
    Als je baby dan na een paar minuten in slaap valt ,dan is het dat wat werkt op dat moment .

11. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

En zo heeft ieder zn eigen mening en redenen om de opvoeding op een bepaalde wijze te doen...

12. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    nou het gaat hier al stukken beter, Ik leg haar nu eerder op bed, zo na anderhalfuur wakker te zijn geweest i.pv. wachten tot ze supermoe is. Want dan is ze oververmoeid en huilt ze juist zoveel. Zo ging het dus zondag: 10.30 wakker (12 uur geslapen) 12.00 terug naar bed, 5 minuutjes gehuild. tot 13.30 geslapen, wakker, gedronken en weer moe dus meteen terug, zonder huilen gaan slapen en 3 uur later pas wakker, drinken, uurtje wakker en weer naar bed, het ging super goed! Ze heeft die dag denk ik 18 uurtjes geslapen. 's avonds stopt ze niet met huilen en na 10 minuten laat ik haar dan aan de borst in slaap vallen, dat komt later wel weer goed denk ik dan en met die 5 minuutjes die ze wel huilt kan ik goed mee leven. Dis hier een combinatie, overdag wel laten huilen (duurt max. 5 minuten) en 's avonds aan de borst in slaap want dan kan ze wel uuuuuren huilen en dat past gewoon echt niet bij ons. Bedankt voor alle tips!

13. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen

En over die schade gesproke

Ik heb 18 uur van de 24 uur gehuild als baby , dan moet ik zeker een fikse beschadiging opgelopen hebben? ;)

14. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Kijk dat maakt nou een hoop duidelijk :) .

15. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Het gaat er ook om dat ze op een gegeven moment als ze rond een jaar oud zijn het gaan begrijpen. Dan kun je ze best even tijdje laten huilen. Als ik Jayden oppak gaat hij weer lachen dus dat heet gewoon aansteleritus. Heb hem zelf best verwend de maanden ervoor en dat heeft nu dit tot resultaat. Dus ben van mening dat je als ze wat ouder worden gewoon toch even een tydje streng moet zijn. Ik heb nu ook de 10 min regel weer ingevoerd.
    En daarbij van huilen is nog nooit iemand dood gegaan. Sommige kinderen kunnen zelfs niet slapen zonder te huilen.

16. LovelyDK

sweetdushi, maar het is anders om een kind van ruim 1 jaar even te laten huilen/jengelen als een baby van een paar weken/maanden vind ik...

Op de leeftijd van ruim een jaar gaan ze gewoon testen hoe ver ze kunnen gaan, maar dan weet je in ieder geval zeker dat er niets anders aan de hand is.. aangezien ze het dan beter aan kunnen gaan geven mocht er wel wat zijn

17. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Ja dat snap ik. Een baby laten huilen is gewoon niet goed. Maar je weet soms niet wanneer ze het gaan begrijpen . En voor je het weet is het dan te laat.
    Daarom zou ik de volgende wel troosten maar toch proberen ten alle tijde in zn bedje te houden.

18. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ho! Dat is NIET waar! Er zijn hele kleine bewijzen en altijd alleen maar in het geval van een huilbaby. Verdiep je je er eens goed in zou ik zeggen voordat je zulke uitspraken doet.

19. Merijn

Merijn Niet meer actief

Haha, snap je dat nou niet? Jij spreekt hier over schade, natuurlijk lokt dat reacties uit.

20. LovelyDK

Merle dan zou ik als ik jou was jezelf er ook in verdiepen, want niet dat ik er heilig van overtuigd ben dat t zware consequenties zal hebben, maar het gaat ZEKER niet alleen op voor alleen huilbaby's..

Studies hebben uitgewezen dat er o.a. vormen van verlatingsangst/faalangst aangetoond zijn n.a.v. het laten huilen van een baby...

En dan heb ik het uiteraard niet over een inslaaphuiltje maar over je kind echt gewoon standaard écht lang te laten huilen..

Maar goed, ieder zn ding en iedereen moet ook gewoon zn eigen gevoel volgen.. het is inderdaad niet aan te tonen vanaf welke leeftijd ze het gaan begrijpen! K. begrijpt het volgens mij nu al want die ligt standaard in mijn bed anders is het al feest haha erggg

Deel Deze Pagina