wanneer voor het eerst naar de kapper

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Strijkkraal, 12 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Moeders - wanneer gingen jullie met je kind voor het eerst naar de kapper?

Eva heeft vreselijk dun vlas haar (helaas erfelijk belazerd ... van beide kanten), maar het begin te pieken en te pluizen, vooral aan de voorkant (zie foto)

Heeft het zin om met haar naar de kapper te gaan? Ik zit in dubio ... het is zo weinig, maar het begint er wel een beetje onverzorgd uit te zien en speldjes heb ik wel maar die blijven niet altijd zitten in dat dunne haar ...

eva.jpg

2. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Ligt eraan wat je wil. Als je nu naar de kapper gaat word het haar of heel kort geknipt of maar ren paar piekjes eraf voor €10(ligt aan je kapper)

Onze dochter is nog nooit naar de kapper geweest. Maar heb zelf wel twee keer de lange uitstekende piekjes eraf geknipt zodat het meer op een lengte zit.
    Onze kapper raad ook aan pas te gaan als het haar op de schouders komt.

3. gusto

gusto Niet meer actief

Ik zou het zelf een beetje bijknippen als het zo dun is. Net even de piekjes er af.

Mijn zoontje is bijna een jaar en heeft een flinke bos krullen. Bij hem knip ik ook regelmatig even de piekjes weg, of in z'n nekje recht, heb zelf fijne kapperssscharen. Ga daar niet voor naar de kapper, maar bij zijn krullen kun je ook weinig verkeerd doen ;)

4. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik zou er zelf wat piekjes afknippen.
    hier net voor het eerst naar de kapper geweest, bijna 2, maar ze kon er nog nietveel mee. Achterkant geknipt en voorkant wat, koste maar 3,50, maar eigenlijk nog niet nodig (ze heeft langer haar dan je dochter).

5. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik ben zelf voor het eerst naar de kapper gegaan toen het haar van mijn dochter voor haar oogjes ging hangen als er geen speldjes inzaten. (Speldjes en elastiekjes haalde ze er namelijk continu uit.) Dat is bij Eva nog niet het geval, dus in praktische zin is het niet echt nodig.

Als je nu naar de kapper gaat, zullen ze dus 1) een behoorlijk korte pony moeten knippen, of 2) er gaat nauwelijks wat af, maar het wordt echt alleen netjes recht geknipt. Dat laatste kan er wel wat verzorgder uit zien, maar op de foto vind ik het er niet onverzorgd uitzien hoor. Al kan ik natuurlijk niet de zijkanten en achterkant zien, of hoe het zit als ze druk heeft gespeeld.

Aan jou de vraag of je het 1e mooi vindt, of het 2e geld waard vindt.

6. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Mijn zoon had ook een paar lange plukken. Iets na zijn eerste verjaardag ben ik naar de kapper gegaan. Denk 13/14 mnd. Kapper rekende alleen puntjes knippen, geloof 7,50 omdat t niet veel voorstelde.

7. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Mijn dochter heeft net hetzelfde haar!
    Heel erg dun, en aan de voorkant begint het een beetje in haar oogjes te hangen.
    Een speldje blijft niet zitten in dat dunne haar, schuift er meteen terug uit!
    ik vind het er bij onze dochter niet slordig uitzien. Op jou foto vind ik dat ook niet.

Ik kam het altijd naar 2 kant (in een zijscheiding), dan blijft het zo wel een tijdje liggen.
    Ik ga voorlopig nog niet naar de kapper, ik wil graag dat ze lang haar krijgt, en dan kan je best bij de kapper wegblijven ;)

8. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Met een vaste hand kan je het best even bijknippen denk ik...
    Hier ging ze voor t eerst naar de kapper met 21 mnd en toen was het echt hard nodig.
    Was wel gelijk € 18 kwijt :$

9. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Onze zoon was 12 weken oud toen hij voor het eerst naar de kapper ging. Ik zou als ik jou was zelf proberen de lange punten wat korter te knippen. Of even informeren bij de kapper wat ze ervoor rekent. De eerste kerej rekende ze bij ons bijna niets. Nu moeten we wel gewoon betalen omdat ze er toch echt wel een model in knipt en de zijkanten en in de nek goed kort wiekt

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik ben met mijn dochter met 14 maanden voor het eerst naar de kapper gegaan, aarzelend. Het zag er gelijk veel veel beter uit. Ik zou dus niet gaan klungelen met zelf knippen, maar gewoon aan een professional overlaten. De eerste keer rekenen ze niet veel, omdat ze snel klaar zijn. Gewoon even vragen wat het kost.

11. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Onze oudste ging met 6 maanden, werd echt te lang en het viel voor haar ogen. Haar haar valt namelijk vanaf haar kruin naar voren, dus ze heeft een pony inmiddels. En met 12 maanden ging ze weer en kreeg een rechte boblijn, omdat dat matje in haar nek vreselijk was. Nu is alles op 1 lengte en veel voller, nu laten we het lekker groeien op de pony na.

Onze jongste had ook al met 5-6 maanden naar de kapper gekund, maar omdat het haar niet zoals bij de oudste naar voren valt, doen we het met een speldje opzij en laten we het lekker gaan.

Mijn tip aan jou: knippen. Het brengt er gewoon wat model in, zal er verzorgder uit zien. Er hoeft niet per se veel vanaf te gaan.

Deel Deze Pagina