Ben ik weer met een voorleesboek topic. Deze keer voor jongste zoon. Vorig jaar had ik voor beide een boek voor sinterklaas gekocht en dat wil ik nu weer doen. Voor mijn jongste zoon had ik Het grote voorleesboek voor rond 3 jaar. En we zijn 'm helemaal zat. Elke avond, een jaar lang, minstens 3 verhaaltjes. Maar mijn zoon krijgt er geen genoeg van. Ik ben dus op zoek naar een net zo succesvolle opvolger. Hij wil pertinent geen Jip en Janneke lezen dus ik ben een beetje huiverig voor alles van Annie... hij is afgelopen zomer 3 jaar geworden. Iemand ideeën voor deze leeftijd?
Die van ons zijn helemaal gek van " mijn leuk wereldje" van Richard scarry. Ook de voertuigen variant. Die vinden ze ook geweldig.
Raad eens hoeveel ik van je houd. We hebben het in het groot en klein zodat we samen kunnen lezen en de dingen kunnen doen die de hazen doen. Daarnaast zijn Gonnie en Gijdje boeken erg leuk. Boer Boris ook en agent en boef al is je kind daar misschien net te jong voor.
Hier zijn echt die kleine boekjes favoriet, doortje de kip, enz. Alle namen rijmen en die heb je over heel veel dieren. Bij de boekhandel had ik ze voor 1 euro per stuk.
Alle boeken van Boer Boris, zijn soort van op rijm en echt een succes hier! (Nog steeds) En ik haal ook regelmatig voorleesboeken bij de bieb. Na drie weken weer inleveren en weer wat nieuws. Blijft het voor jezelf ook nog leuk ipv steeds hetzelfde
Fien en Teun Job en Keetje. Kleine verhaaltjes in een veel moderne variant dan Jip en Janneke. Ohja en Dikke Teun is hier favoriet!
Als het voor het voorlezen voor het naar bed gaan is dan is een 365 dagen voorleesboek leuk. Het gaat vaak ook mee met de seizoenen en bepaalde feestdagen.
Dank voor alle reacties dames! Zo'n 365 dagen lijkt me wel wat, dat zijn dan korte verhaaltjes, al wil hij er altijd 3 dus dan zijn we er wat sneller doorheen . Ik ga ze allemaal bekijken!
"Het gouden boek voor meisjes" was hier heel lang een grote favoriet bij mijn dochter. Dus ik verwacht dat "Het gouden boek voor jongens" ook heel leuk is! Is vanaf 3 en er staan 6 verhaaltjes in.
Het boek zonder tekeningen is erg leuk. Niet zo geschikt voor als naar bed verhaaltje, maar wel een aanrader! Ze liggen hier nog steeds dubbel als we het lezen
Hier lezen we disney boeken (die gouden boekjes, hele lading voor een prikkie via de kringloopwinkel). Momenteel is het weer dribbel die de klok slaat. (weltrusten dribbel) hoeft ook maar 1x. Oke!