Help! Huilbaby... Ben helemaal op

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Mamishka, 18 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een tweeling van 5 weken...1 van de 2 huilt het overgrote deel van de dag... Dit is al vanaf dag 1 dat hij geboren is...so
    Soms zijn we de hele nacht wakker omdat hij zoveel huilt... Overdag net zo, of hij doet een hazenslaapje ( kreunt steeds in zijn slaap) of hij is hard aan het huilen ... Echt goed wakker zonder te huilen is max 30 minuten ofzo

Hij krijgt trouwens nutrilon standaard vanaf geboorte...ben al bij de huisarts geweest maar werd niet serieus genomen voor mijn gevoel... De arts vroeg of mijn kind stil werd als het opgetild word... JA 9 van de 10x krijg ik de baby stil... 'nou dan is het niets ernstigs" zei de arts... Zijn gewoon krampjes... Maar krampjes heb je toch niet vanaf dag 1? En krampjes houden niet 24/7 aan lijkt mij

Wie had ook een baby die vanaf dag 1 veel huilde, wat bleek het te zijn? Tips adviezen?

Hen trouwens 2 oudere kinderen die zeker 4 maanden veel last van krampjes hadden maar dat begon pas na een weekje of 2 en ze hadden momenten dat het minder was

2. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Je hebt tegenwoordig specialy huilpoli's...
    Je kunt op google zoeken nasr een huilpoli bij jou in de buurt..(meestal in het ziekenhuis)
    Daar kijken ze eerst of de baby iets medisch mankeert.. reflux, krampen of iets anders.. en dan wordt er een plan gemaakt om jullie en de baby te helpen met het stoppen en verminderen van het huilen..

Ik zou dat echt doen.. en niet mee wachten.. want je hebt er 2...
    Heel veel succes
    En sterkte en knuffel

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

Onze jongste begon te huilen na een week. Ook non stop, was alleen stil aan de borst. Wilde absoluut niet op haar rug liggen en zodra ik haa vast hield om te troosten, wurmde ze zich bijna mijn armen uit. Overstrekte enorm. Lag met 3 weken al op dr zij...? Bleek een blokkade in haar nek/rug. Waarschijnlijk door de bevalling veroorzaakt. 2 behandelingen van een osteopaat en het was over!!

Luister naar je gevoel. Krampjes zijn zeker niet 24/7. Koemelkallergie zou misschien kunnen? Of reflux? Of dus iets aan zijn rug/nekje?

Mijn inschatting is dat hij ergens pijn heeft, het kreunen in zijn slaap is een slecht teken (naast het vele huilen dan). Ik zou een doorverwijzing vragen naar een kinderarts en daarnaast met hem langs een osteopaat gaan.

Sterkte!

4. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    pfff dat is echt zwaar.
    Ons 1 e was ook een huilbaby, dit begon na een week, was van smorgens 8 tot savonds 10 wakker.
    Mijn huisarts zei ze heeft erge darmkrampen, en ik moest omneo gaan geven.
    Dit hielp niet, en toen overgegaan op de pepti, voor koemelkallergie.
    Binnen 5 dagen was het een totaal ander kind. Wat een verademing.

Met nr 2 nu hetzelfde verhaal, die heeft de huisarts ook van de week op pepti gezet.
    Blijf er niet te lang mee doorlopen, want je gaat er aan onderdoor.
    Ik zat toen bijna in een depressie

sterkte, en het komt goed!

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn oudste was ook een 'huilbaby', kwam door (verborgen) reflux. Laat je niet afschepen door je huisarts en eis dat je wordt doorverwezen naar een kinderarts. Sterkte!!

6. Aviya

Aviya Niet meer actief

Consultatie bureau bellen, en anders vanavond naar de huisartsenpost gaan, 24/7 is niet goed!

Kan reflux zijn, kan een maagklepje zijn die vast zit en (bijna) niet opengaat.
    Misschien een werveltje verkeerd.

Al ingebakerd? wil ook wel eens helpen, of een draagzak (speciaal vanaf de geboorte)

Maar ik zou de cb gaan bellen en die helpen je verder, dit is niet goed, sterkte toegewenst

7. misa

misa Niet meer actief

Ik zou snel actie ondernemen en je niet laten afschepen.
    Misschien kan een osteopaat of een manueel therapeut je helpen.

Werkt dat niet dan een verwijzing vragen (eisen) voor de kinderarts.

8. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

30 aug 2011
    5.930
    0
    0
    Bollenstreek
    Hier ook huilbaby vanaf dag 1. Eerst werd gedacht veel honger, dus grotere flessen, flesvoeding voor hongerige baby's en verdikken met Johannesbroodpitmeel. Gister was ik er helemaal klaar mee en naar de HA post gegaan, hij heeft een reflux, slaapt sinds gister op zijn zij op een voedingskussen (niet ideaal weet het, komt van de week een zij slaap kussen) en heb vandaag een heel ander kind! Slaapt gewoon bijna heel de dag en als hij wakker is dan is hij gewoon rustig en niet gelijk schreeuwen brullen janken huilen om een fles....
    Hij heeft er ook nog eens spruw erbij (medicijnen voor gekregen)

Zou zeker aan de bel trekken bij je huisarts want dit hou je niet lang vol!! Zeker niet met een tweeling en meerdere kids.
    Sterkte

9. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    osteopaat of fysiotherapeut verricht vaak wonderen!!!
    of speciale babymassage laten geven bij een masseur...
    Hopelijk geraak je er snel uit en vind je een oplossing

10. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Succes meis, bel idd een osteopaat op. Ben nog nie bevallen maar zodra ik mn beeb heb gaan zowel ik als de beeb ff langs de osteopaat....

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wat heftig! Mijn broertjes zijn ook tweeling en een van hen huilde 18 uur per dag. Mijn moeder was zo kapot dat ze snachts door het gehuil heensliep. Zielig maar je moet wel op een gegeven moment. Nu zegt ze dat als er toen al ostheopaten waren geweest ze daarheen was gegaan, dus dat zou ik zeker proberen. Heel veel sterkte en hopelijk vind je snel een oplossing :(

12. Olly

Olly Actief lid

27 jan 2008
    322
    0
    0
    Hoi, ik weet niet niet of je al hulp hebt gezocht en hoe het nu gaat, maar ik heb 2 huilbaby's gehad, de 2e minder dan de eerste maar de volgende tips:

- let op je kindje of het veel spuugd, of juist veel slikt. Mijn dochters hebben verborgen reflux. Wij deden al snel Johannesbroodpitmeel door de fles. Bij m'n 2e dochter hielp het niet voldoende en hebben we er Zantac bij gekregen en nu gaat het super!

- kijk uit met een fysio of ostheopaat die de wervels van je kindje kraakt! Dit is echt erg slecht. Ik ben zelf 4 x bij een fysio in Staphorst geweest welke 600 huilbaby's per jaar behandeld! Echt een geweldig resultaat. Zij gaan puur met een tikkend apparaatje over de spieren van je kindje, om ze zo helpen te ontspannen. Hier voelt je kindje niets van! Je mag het zelf ook voelen. Chiropractie Staphorst

- en echt de RRR-en helpen!

Succes en laat je weten hoe het gaat?!

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik zou terug gaan naar de huisarts en een doorverwijzing eisen. Kindjes huilen niet zo maar de hele dag. Mijn jongste huilde 14 uur per dag, had ook verborgen reflux. Met medicijnen ging het echt stukken beter!
    Veel succes en laat je niet afschepen!

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik had een huilbaby. Ja, het is killing!

Mijn zoontje had veel stress doordat ik een heel stressvolle bevalling had en de tijd daarvoor. Hij is uiteindelijk middels een spoedks ter wereld gekomen. Hij had kiss en last van verborgen reflux. Hij overstrekte zich, balde zijn vuistjes en krijste.

De osteopaat heeft zoveel goeds voor hem betekend! Osteopathie is een heel vriendelijke zachte manier van manipulatie. De osteopaat maakt zachte vingerbewegingen. Een osteopaat kraakt dus niet! Dom vooroordeel dat ooit door een uitzending van Zembla de wereld in is geholpen. Die ging over de dood van een baby die met de kin op de borst werd gedrukt. Dit is gebeurd door een cranio-sacraal therapeut.

Babymassage is ook fijn. Dragen ook en inbakeren ook. En rust en regelmaat.

Ga naar de ha bij de verdenking op verborgen reflux!

Succes!

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Blijf zoeken en laat je niet afschepen!
    Een baby huilt nooit zomaar voor de lol. Reflux en osteopaat zijn hier al genoemd, daar zou ik zeker iets mee doen...de pijn die ze door reflux of houdingsprobleem hebben is zo ontzettend vaak de oorzaak achter het huilen.
    Mijn zoon was toen we nog de standaard-CB-gebruiksaanwijzing volgden ook hard op weg een huilbaby-stempel te krijgen. Bij hem was er geen sprake van reflux, maar hij had gewoon een enorme behoefte aan heel veel lichamelijk contact. Hij was stil als hij tegen een mensenlichaam aan lag. Toen we eenmaal van het 'doorzetten, laat maar huilen, zorg dat je niet verwent' af waren en we naar hem luisterden en keken, en hem gewoon lekker in een draagdoek bij ons hadden was het opeens de stilste baby van de wereld (of zo voelde het in elk geval).

Maar hoe dan ook, laat je niet met een kluitje in het riet sturen, zoek hulp, en kijk op iemand de zorg een middag per week of zo kan overnemen, zodat jij even tot je zelf kunt komen.

16. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hier ook 2 "huilbaby's" gehad.
    Met mijn dochter zat ik na 2,5 maand helemaal over mijn toeren bij de HAP (was het huilen zo zat, was zo moe en men bleef maar gezegd worden dat baby's huilen, zowel door de HA als KA), kreeg zantac mee, en binnen 48 uur een totaal ander kind.
    Zij had ook heel veel baat bij RRR en inbakeren. Achteraf spijt dat ik niet bij een osteopaat ben geweest.

Mijn zoontje heeft nog meer gehuild als mijn dochter (gemiddeld 10 uur per dag en de rest na behoeften). Met 4 weken zaten we al bij de KA voor medicatie voor reflux (en hij kreeg al ingedikte pepti voeding voor eventuele KMA).
    Merkten binnen een paar dagen resultaat dat hij niet meer zo zuur rook, en een stuk minder oprispingen had.
    Vervolgens naar de osteopaat gegaan. Hij bleek heel veel stress te hebben van de bevalling (is heel snel gegaan, en binnen 2 persweeën was hij er), en een scheve nekwervel. Manneke zat totaal niet lekker in zijn velletje.
    Na de eerste behandeling zag ik al iets verbetering (in totaal 4 behandelingen gehad). Bij hem heeft het 3 maanden geduurd voordat hij echt helemaal lekker in zijn velletje zat. Deze 3 maanden heeft hij in een draagdoek bij mij gewoond, zodat ik wel mijn handen vrij had voor mijn dochter.
    Tevens had hij ook nog last van obstipatie. Sinds we hier forlax voor hebben gekregen, gaat dit ook goed, en geen buikpijn meer.

Heel veel sterkte meid!!! Laat je niet afschepen!!

17. Lalahoffstie

Lalahoffstie Actief lid

18 mei 2012
    341
    0
    0
    NULL
    Nederland
    Hee!

Hier ook een huilbaby. na heel veel doorzeuren en huilend bij de HA gestaan doorgestuurd naar de KA en die heeft mijn zoon uiteindelijk opgenomen omdat hij ook 24/7 huilde.

Samen met allerlei mensen een slaapplan opgesteld en ingebakerd en nou is hij helemaal perfect hihi. Het blijft natuurlijk lastig maar de 3 R's is beste vind ik.

18. muis26

muis26 Fanatiek lid

hier ook gehad... bleek reflux te zijn.....

ik heb een pacco inbaker doek gekocht... RUST .

echt de ENIGE goeie tip die ik kan geven... koop dat ding alsjeblieft..

ik heb hem hier in de buurt al 2 keer aangeraden aan mensen met een huilbaby en die waren zOOOOOOO blij met dat advies... konden weer rustig slapen

je kan ze wel goedkoop op marktplaats vinden...

ik heb de inbakerdoek bij allebei mijn zoontjes gebruikt en ze sliepen weer als roosjes :)

Deel Deze Pagina