hoe om te gaat met ex?

Discussie in 'De lounge' gestart door elsie22, 6 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zomaar uit het niets vragen of ze wordt geslagen is wel een rare vraag. Maar wij kennen de verdere context van het verhaal natuurlijk niet. Ik neem aan dat elk kind dat wel verteld aan haar moeder als er wordt geslagen. Ik neem aan dat de bio moeder vraagt hoe het was bij vader. Als er al wat gebeurd, dan zou dat dan toch wel op tafel komen?
    Beetje gekke vraag vind ik.

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Beste dat je denk ik kunt doen, is gewoon negeren. Als die moeder gaat stoken, kun je alleen aan het meisje laten voelen dat je wel van haar houdt. Dus gewoon lekker doorgaan zoals je nu doet.
    En als zij zegt: mama zegt dat ... dan niet reageren met dingen als 'dat is stout van mama', maar 'ik vind dat jammer dat je mama dat zegt' of 'daar wordt ik verdrietig van' en dan snel een ander onderwerp aanhalen. Als jij er op ingaat of er in meegaat, dan denkt het meisje dat het belangrijk is. Als jij er luchtig mee omgaat, dan krijgt zij hopelijk ook het gevoel dat het niet belangrijk is...

Wat je wel zou kunnen doen, om jezelf een beetje in te dekken, is bij een instelling melden dat die moeder dit doet. Alleen dat ze een notitie maken, zodat je in ieder geval dat al op papier hebt staan, mocht moeders jullie van slechte dingen betichten. Hoeft nog niet eens BJZ te zijn (tenzij die al betrokken zijn), maar alleen al het CB is al goed.

Misschien hebben die daar ook nog wel goed advies voor je, hoe hiermee om te gaan.

3. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
    Op verzoek gesloten.

Deel Deze Pagina