Vanaf wanneer ongeveer kunnen/gaan kleintjes zelfstandig zitten? Ons mannetje kan al redelijk goed zitten maar we moeten hem nog wel helpen/ondersteunen anders valt ie om Nu vraag ik me af wanneer ze eigenlijk echt stevig gaan zitten?
Amy kon pas echt goed zitten zonder om te vallen toen ze een maand of 6 was. Daarvoor viel ze regelmatig om. Maar als ze moe is dan valt ze nog wel eens om hoor.
Hoi, Sam kon je met een maand of 7 neerzetten zonder dat hij weer omviel. Nu met 11 maanden gaat hij zelf zitten. Ik denk dat je met 3 maanden je kindje nog niet "zelf" moet laten zitten, lijkt mij (met de nadruk op mij!) een beetje te vroeg en te veel van het goede voor het ruggetje. groetjes Melanie!
Mmm het verschilt dus per kind. Nouja, we zien het wel. Tja, ik kan wel proberen hem niet te laten zitten maar dan probeert hij echt zelf overeind te komen, als hij op onze schoot zit dan he, niet in de box ofzo. Hij vindt het prachtig om te zitten. Ook in het badje wil hij graag zitten, liggen vindt hij maar saai.
Hannah kan sinds ze 7 maanden is zelf gaan zitten. Echt heel plotseling, we hadden het niet aan zien komen!
Met 5 maanden kon je hem zo neerzetten zonder dat hij omkiepte (op een paar uitzonderingen na) en met 7,5 maand kon hij zelfstandig gaan zitten... (Joris is dan wel een rap mannetje, want met 11 maanden liep hij al echt...)
Rubin kan nu net een beetje zitten...met 3 maanden zat Rubin op schoot ook vrij stevig en wou hij ook steeds staan...maar volgens mij is dat helemaal niet zo goed voor het ruggetje/heupjes...maar het heeft dus nog dik 5 maanden geduurd voor meneertje een beetje zelfstandig kon zitten
Sem was ook een vlotte tante.. tussen 4-5 maandjes zitten en daarna tijgeren en bij 6 mnd kruipen en 8 mnd staan en bij de eerste verjaardag de eerste stapjes 14 mnd liep ze echt goed.. Dus was niet bij te houden.. Ben ook erg benieuwd hoe het 2e dametje het eraf gaat brengen! Is nu ook duidelijk geen fan van op de rug liggen..en slaapt dus ook op de buik..
Idd het laten zitten niet forceren. Als ze nog steun nodig hebben is laten liggen echt veel beter! Sara bleef zitten met 8 maand en ging uit zichzelf zitten met 10,5 maand 4 maand is erg vroeg hoor en lijkt mij idd ook echt neit goed voor ruggetje. Op de buik of rug liggen is echt het beste als ze zo klein zijn!
Jelle kon met een maand of 6 zelfstandig zitten zonder meteen om te vallen, zelf gaan zitten snapte hij pas met een maand of 11. Intussen liep hij wel langs de bank en deed hij vanalles, maar zelf gaan zitten heeft even geduurd...
Ben vanochtend bij het cb geweest, maar die zeiden dat als ze nog niet zelf kunnen gaan zitten, het beter is om ze niet te vaak te laten zitten (ook al zitten ze stevig en vallen ze niet om, zoals Eva), maar dan liever op haar buik neer te leggen zodat ze kan gaan kruipen of tijgeren. Wat ze dus al doet (ze keek heel verbaasd ).