Hoe omgaan met alcohol en slecht zaad?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Izie, 26 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Mijn man zijn zaad is prima, maar zodra we met de MMM begonnen dronk hij vrijwel nooit meer alcohol. En als hij op zakenreis was (of tijdens de feestdagen), dan bleef het bij één biertje.

Mijn man wou er alles aan doen om onze kans van slagen zo goed mogelijk te maken. Dus ik vind zeker dat je zoiets ook van jouw partner mag verwachten.

2. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Bedoel het niet lullig maar heb je dit van een gynaecoloog uit een streekziekenhuis die gewoon protocol matig ivf/icsi doet. Dus dezelfde behandeling voor iedereen of ben je net als ik bij iemand geweest die ook wetenschappelijk onderzoek doet op fertiliteits gebied en maatwerk toepast met diverse technieken? Die laatste hebben nl wel degelijk een mening over DNA schade van zaad door roken en drinken omdat ze gewoon meer weten.

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Mee eens! 3 jaar terug ( begin zwanger worden) had ik gezegd: stoppen met alcohol, wat denk hij wel niet blablabla. Maar na 2,5 jaar zwanger proberen te worden zeg ik alleen maar ( en dat staat hierboven ook) het legt al zo'n druk op je relatie, probeer het ook wat los te laten. Ookal is het voor een vrouw ook erg heftig, het is voor n man ook vervelend om bijv een paar maanden lang niet mee te kunnen doen met z'n vrienden. En dat klinkt kinderachtig als een man dat niet kan, maar vaak is het een stukje ontspanning en gezelligheid. En aan een ontspannen man heb je meer dan eentje die chagrijnig is en/of baalt dat hij geeneens meer even een biertje kan doen.

4. weer

weer Bekend lid

1 mrt 2014
    512
    0
    0
    Zo sta ik er ook in. Tuurlijk, met mate zou fijn zijn maar ik ga niks verplichten. Meedenken ja, star zijn nee.

Niet dat ik dat van topicopener vind trouwens hoor!

Het risico is denk ik dat de man een soort van 'verwijt' krijgt dat zijn zaak slecht is. En in hoeverre de kwaliteit en/of hoeveelheid verbetert.... Daar heb ik me niet in verdiept. Ik weet wel dat ik in sommige dingen bewust me niet heb verdiept omdat anders het einde zork is wat betreft 'mogelijke factoren' die voor verbetering kunnen zorgen. Ik zou mezelf daar in verliezen. Maar dat is mijn persoonlijke dingetje.

Meid ik wens jou alle succes en wijsheid en jullie vinden vast samen een weg hier in :)

5. Migi

Migi Actief lid

23 nov 2015
    360
    0
    0
    Cuijk
    Mijn man hetzelfde toen zijn we begonnen onder behadeling sinds vorige jaar drinkt niet meer ook als zijn zaad prima is ik weet dat probleem bij mij is en groot respect dat hij ook mee rekening mee houden ..

6. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Nou sorry hoor.. Wat voor moeite is het voor die mannen met slecht zaad om vervolgens alcohol of iets te laten staan? Daarvoor ga ik dit niet allemaal doen, wij doen het samen anders niet en klaar.

Slappe gedoe hou ik niet van. De mijne doet gewoon die poging ook niet drinken, uit zich zelf al niet. En is gestopt met roken waardoor de kwaliteit iig iets vooruit ging, nu inmiddels al 4 jaar. Je kan mij niet wijs maken dat dat dan maar allemaal oke is tijdens je traject.

7. Migi

Migi Actief lid

23 nov 2015
    360
    0
    0
    Cuijk
    Tess27 je heb van persoon tot persoon een gaat 100% er voor andere neemt niet zo serieus en zegt ja doe ik maar toch denk ze later ooo paar biertjes maak niet uit .. En dat is die kan niet personlijk serk zijn en voor 100% of duizend % gaat .
    Ik zou zegen zelf mijn man hebt geen kids van vorige vrouw maar ik wel en dochter van me ex . Hij vind erg dat ik moet onderbehandeling en pijnleiden e.z n zo vaak zegt laat maar we hebben en dochter .. Maar omdat ik ben niet egoistish wil ik ook voor hem en tuurlijk onze gezien compleet te maken . Snapje

8. dingetje81

dingetje81 Actief lid

21 nov 2011
    166
    186
    43
    Iemand er wel eens aan gedacht dat het voor een man ook niet zo'n geweldig plezier is om een hormonen bonk thuis te hebben zitten??? Ik vind het niet eerlijk om te stellen dat het "alleen maar zwaar voor een vrouw is", omdat ze de hormonen moet spuiten en puncties/terugplaatsingen en ik weet wat nog allemaal krijgt. Op mijn man heeft het een ontzettend grote druk gelegd dat het aan zijn zaad lag en ik heb het er ook wel eens over gehad om de alcohol te minderen. Maar onze gyneacoloog toentertijd gaf aan dat dit onzin was want manlief drinkt niet buitensporig veel en zn zaad zal niet van 1 miljoen naar 60 miljoen gaan. Zeker alles wat een kans vergroot is goed maar als het roken en gezond leven al word gedaan dan mag hij van mij gerust af en toe in het weekend een paar glazen drinken zodat hij ook wat minder stress heeft van mijn hormonaal gezeik want stress is nóg slechter voor zn zaad als n paar drankjes in t weekend.

Ik heb btw 12x iui gehad, waarvan 6x met hormonen en 1x ICSI. De eerste 3-4 keer heeft manlief rekening met alles gehouden en alle keren erna dat ie zaad moest inleveren was t evenredig slecht.

Wat ik wil zeggen is dat je er ook voor moet zorgen dat je een stabiele factor moet hebben thuis waar je tegen aan kunt janken als t moet en dat gaat niet als je m al t plezier ontzegt en vervolgens als n heks zelf gaat gedragen omdat je aan de hormonen zit.

9. Migi

Migi Actief lid

23 nov 2015
    360
    0
    0
    Cuijk
    Hahaha dat is ook waar ..

10. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Mee eens dingetje!
    ookal heeft mijn vriend volgens de gyn super zaad, toch moet ook hij kunnen ontspannen, want het gaat hem ook niet in de koude kleren zitten om mij af en toe verdrietig te zien en alle afspraken elke keer.
    Tuurlijk heeft hij het 'makkelijker' dan ik, maar ook hij heeft recht op een avondje ontspanning af en toe.
    Het is geen grote drinker, dus verder dan 2 biertjes in de maand gaat hij niet....maar ik gun het hem van harte!
    Liever een ontspannen sterke vent naast me waar ik lekker tegen aan kan janken dan een gestresste man die niks kan hebben.

11. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik ben wetenschapper en kan die literatuur ook lezen. Effecten van zeer gematigd alcoholgebruik en saunabezoek zijn simpelweg bijna niet vindbaar. Daar waar er wel verbanden gevonden worden, gaat het echt om overmatig alcoholgebruik (meer dan tien glazen gemiddeld per week) en/of wordt er geen rekening gehouden met gebruik van rookwaren. Dat laatste maakt bij mannen wel echt uit. Mocht je hulp nodig hebben bij het opzoeken van deze studies, of met het lezen, laat het dan vooral weten.

12. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Gelukkig heb ik dan geen last van andere stemmingen ondanks 3 jaar traject.. Maar alleen hoofdpijn. Wij kunnen juist super goed praten en ergens grenzen stellen. Bij ons had het niet roken wel resultaat. Tja iedereen is anders toch..

En dan nog , in het traject die maand dat zaad ingeleverd word dan gebeurd er niks, buiten die maanden mag er echt wel gedronken worden ;)

13. Migi

Migi Actief lid

23 nov 2015
    360
    0
    0
    Cuijk
    Mijn man rookt 2 pakje in ons cafe en geen inpakt dus ik weet niet waaraan ligt moelijk denk puur je lichaam

14. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Aan mijn man heb ik gelukkig echt een heel goeie op dat gebied: toen we hoorden dat het aan hem lag (heel onverwacht, hadden we écht niet gedacht!) is hij echt gaan letten op zijn leefwijze: vitamines ja, alcohol nee. :) Niet van de ene op de andere dag hoor. Hij moest echt wennen aan het feit dat het aan hem lag en dat hij zelf ook iets kon doen om het zaad te verbeteren. Maar nu is hij er echt heel strikt en serieus mee, zelfs zo erg dat hij van de week op het terras een alcoholvrije Radler wilde bestellen en ik zei: "joh kom op, het eerste lentezonnetje, ik weet dat je dan het liefst een witbiertje hebt en van dat ene biertje zwemmen ze vast niet allemaal ineens op hun rug," en dan twijfelt 'ie eigenlijk alsnog. Ben op dat vlak echt heel blij met hem, ik vind het niet kunnen dat je als vrouw allemaal onderzoeken en behandelingen ondergaat vanwege het slechte zaad van je man en manlief in kwestie dan niet eens moeite voor de zaadkwaliteit wil doen.

15. Migi

Migi Actief lid

23 nov 2015
    360
    0
    0
    Cuijk
    Kijk wij gun tuurlijk hun ook dus moet zelf willen en achter staan . Geen verbod of en heks spelen dan is niet leuk in huis .

16. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Fijn dat je dit nog even toelicht. 10 glazen/week is voor heel veel 'voetbalkantinemannen' heel geaccepteerd. Dat is het lastige denk ik, dat veel artsen spreken over een matig alcoholgebruik voor de een 2 glazen per week is en voor de ander 10. Ik kan zelf het meest met cijfers.

Overigens heeft mijn partner gelukkig geen zaadproblemen ( ikzelf ben al een lastig geval genoeg) maar hij heeft de gezondheid in aanloop naar ivf wel heel serieus genomen en daar ben ik hem heel dankbaar voor.

17. Migi

Migi Actief lid

23 nov 2015
    360
    0
    0
    Cuijk
    Respect

18. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Wow wat veel reacties!! Leuk.

Helemaal verbieden vond ik ook zeker geen optie, heb ik vanaf het begin af aan ook direct tegen vriendief gezegd. Wil m ook niet het gevoel geven dat het zijn schud is.. Maar ik zou denken ach, 2 biertjes op een avond en daarna aan de frisdrank, dat moet te overleven zijn voor een man. Gelukkig is hij dat wel met me eens.

Reden dat ik me er voornamelijk druk om maak is dat na de carnaval:):)..... er nog maar 200.000 zwommen ipv de 8 miljoen voordien. Vorige week bij de IUI was het gelukkig weer enigzins bijgetrokken want de gyn had ons al voorbereid op ICSI, nu mogen we geukkig nog een aantal iui pogingen doen en kijken hoe het zaad zich dan houdt.

Dr is zeker geen hard bewijs maar hij is niet ziek geweest dus dit was de enigste verklaring dat er ineens maar 1% zwom ipv 20% ;) Bij de kliniek vonden ze het een reele verklaring dat het de drank is geweest.

Nou is carnaval natuurlijk ook wel een ander uiterste dan in de kantine en in het weekend een biertje....5 dagen lang allleen maar bier zo ongeveer :D

19. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Wij zijn beiden volledig gestopt met alcohol en hij is ook niet in een sauna gegaan.

20. Migi

Migi Actief lid

23 nov 2015
    360
    0
    0
    Cuijk
    Ik wil wat bij toevoegen uit proberen is beste een keer met extra pilsje en een keer zonder . Mijn ex drink elke dag bier en ik praat over 6-8 blikjes 330cl maar geen impakt zaad 120 mlj . Maar rookt niet . Nu mijn man rookt 2-3 pakjes maar drinkt niet en 6-7 mlj raar voor verklaring

Deel Deze Pagina