Ok, domme vraag misschien. Maar ik heb cadeau gekregen om extra oorbellen bij te laten schieten bij een Lucardi winkel. Nou heb ik dus echt last van Corona angst, klinkt voor een ander misschien heel overdreven, maar ik kan er slecht tegen als een vreemde dichtbij komt. Mijn man zegt gewoon doen. Maar ik wil graag horen of jullie denken dat dit veilig kan? Ik las op de site van de winkel dat ze indien gewenst een mondkapje en een gezichtsmasker dragen. Maar ze komen denk ik wel even dicht bij. Bij de tandarts vind ik dit geen probleem, want dat gaat allemaal heel professioneel en het is ook iets wat gewoon moet. Extra oor gaatjes moet niet, maar wil ik al wel heel lang erg graag. Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Mijn mening: zou niet weten waarom je dit niet veilig zou kunnen doen…. Mijn 4jarige dochter kreeg 2 weken geleden haar eerste gaatjes. Ze zat bij mij op schoot. De dame van de juwelier vroeg of ik een mondkapje op wilde doen (deed zij zelf ook), omdat we dus binnen de 1,5m van elkaar zouden zijn. Plek van de gaatjes ‘tekenen’, ene kant schieten, andere kant, en klaar. Denk dat we nog geen minuut - mét mondkapje op - binnen de 1,5m zijn geweest. Helemaal prima dus. Maar als het je niet lekker zit, stel je het toch gewoon uit?
Bedankt voor je reactie! Dit soort verhalen van een ander werkt relativerend Ja uitstellen kan idd ook.. dat doe ik stiekem al een hele poos.
Ja ze komen dicht in de buurt maar ik zie niet waarom het een probleem moet zijn. jij een mondkapje op, de medewerker(s) een mondkapje op. Bij ons hebben ze ook nog eens handschoenen aan…. maar als jouw gevoel slecht is moet je het niet doen
Mijn dochter heeft ze in mei laten schieten, ze komen natuurlijk even dichtbij om af te tekenen en te schieten, maar het is wel echt maar heel kort. Toen waren mondkapjes sowieso nog verplicht, als je het prettig vindt zou ik dat gewoon vragen. Wij stonden na 5 minuten al buiten, was dus zo gepiept en echt maar kort binnen die 1,5m.
Ik ben ook echt heel voorzichtig. Maar ook ik zou dit wel doen. Kapper komt ook zo dichtbij. Het is maar erg kort en de kans dat iemand het virus heeft en dan ook nog eens aan jou geeft is heel klein. Tandarts hetzelfde. Daar gaan we echt wel heen. Ik zeg: gewoon lekker doen.
Mijn 15-jarige kreeg een paar weken geleden haar tweede gaatjes. Was binnen een minuut gepiept. Plek markeren met stift. Gaatjes pistool erop en hij zat er in.
Fijn deze reacties!! Had ik ff nodig. Om 12 uur staat de afspraak. Hopelijk niet te druk in de lucardi
Bedankt voor je berichtje! helaas niet gelukt, het was er erg druk en dus ben ik rechtsomkeert gegaan. Het was een krappe winkel en echt druk. Voel me behoorlijk dom nu. Maar idd.. beter een keer doordeweeks op een rustig moment!
Niet dom voelen, juist stoer dat je het geprobeerd hebt en verstandig dat je naar huis bent gegaan. Je hebt toch een stap gezet en dat voelde niet goed. Voor iedereen is het terug gaan naar ‘normaal’ anders. Dit heb ik ook met mijn psycholoog besproken. De een kan niet wachten om alles weer te doen, de ander (waaronder ik) moet echt weer vertrouwen krijgen in de situatie. Stap voor stap, en soms een stapje terug. Die oorbellen komen nog wel een keertje
bedankt voor de lieve reactie! Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die moeite heeft het vertrouwen weer terug te krijgen. Heb het inderdaad geprobeerd en ben een drukke winkelstraat door geweest, dus dat is ook een stukje exposure therapie geweest vandaag.
Nee absoluut niet ene keer kan ik beter tegen drukte dan andere keer. Hier help resque druppen vaak enorm als periode had dat drukte me enorm aanvloog