Hoe omgaan met commentaar?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Bloem1981, Aug 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    4,811
    1
    0
    Flevoland
    Ik zou als je bevallen bent en de heisa van je schoonmoeder weer begint 1 keer heel duidelijk iets zeggen in trant van:

Dit is de eerste en laatste keer dat je mij en mijn familie/kraambezoek ect JOUW mening omtrent BV verteld.
    Ik wil niks meer horen over voeding. Dat bepalen WIJ en niet JIJ'
    Kun je dit niet, dan ben je voorlopig niet meer welkom.

Vooral geen discussie aangaan, die win je toch niet en daarmee zal je schoonmoeder alleen maar meer voelen dat ze 'gelijk' heeft en vooral lekker doorgaan.
    Je moet je/jullie grens duidelijk neerleggen.
    Misschien wel handig om manlief hierin te betrekken, het is tenslotte zijn moeder..

2. kahrin

kahrin Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,020
    0
    0
    Ik snap niet waarom je het niet gewoon zegt, precies wat je hier zegt.........

Ik zelf ben wel een beetje pro-borstvoeding, maar als iemand de fles wil geven is dat zijn/haar pakkie an.
    Ik zou gewoon eerlijk zeggen: "ik geef geen borstvoeding omdat ik het niet wil. Geen discussie mogelijk."

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    ik snap je punt helemaal, maar sommige mensen hebben een dikke bord voor hun kop en hoe duidelijk je ook bent, ze snappen dat helaas niet.

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik herken het wel een beetje. Ik geef ook fv (emma wilde de borst niet helaas) en ik heb het gevoel als iemand vraagt of ik borst of flesvoeding geef dat ik zeg flesvoeding maar dat ik moet uitleggen waarom ik geen bv geef! Heel irri.

Ik zou gewoon eerlijk zijn. Je kon het heel goed verwoorden in dit topic. Moeilijk dat begrijp ik, maar ik ben bang dat je anders niet van die opmerkingen van haar af komt. Als je niks zegt weet zij niet dat je je eraan ergert.

5. Arja

Arja Bekend lid

Nov 2, 2008
    951
    0
    0
    Je zou een opmerking kunnen geven van:

"Oh, daar hebben we de BV-politie weer" of "Ik geloof niet dat ik om je mening heb gevraagd".

Sommige mensen snappen niet dat ze er gewoon geen moer mee te maken hebben welke beslissing jij neemt m.b.t. je kind.

Mijn schoonmoeder heeft zo haar mening over de inentingen (vanwege schadelijke bijwerkingen). In het begin probeerde ze mij nog wel te overtuigen om van de inentingen af te zien, maar inmiddels respecteert ze onze keuze toen ze in de gaten kreeg dat wij ons kind wel laten inenten. Nou ben ik zelf niet voor de poes, dus ik denk dat ze wel in de gaten heeft gehad dat een discussie niet zo veel zin heeft hierover.

6. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

Aug 4, 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zou ik echt niet durven zeggen ;)

Maar tot nu toe heeft ze er nog niets van gezegd. Een wonder hoor!

7. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    3,291
    1
    36
    zo, kan me voorstellen dat het je behoorlijk frustreert!!!!

Zal eerst mijn eigen ervaring vertellen, ik wilde zo graag bv geven maar het ging niet en na 2 weken moest ik stoppen. Ik vond eht zo jammer, maar voelde me ook zo falen.. Ik had telkens amar eht idee dat ik me moest verantwoorden 9en nu merk ik het ook: ik krijg al de neiging helemaal uit te gaan leggen waarom ik was gestopt...) Maar goed, inderdaad iemand vroeg em ook voed je zelf...... later zei (notabene mijn schoonmoeder) dat ik gewoon moest zeggen: nee wij geven om en om de fles....

Mijn tip voor jou is hetzelfde als hierboven: zeg het haar duidelijk. Probeer het wel bij jezelf te houden, zonder verwijten te maken. Dus: ik vind eht niet fijn om telkens te horen wie er bv geeeft.iIk wil dat niet meer. Want zoals ik het lees zegt ze niet rechtstreeks dat ze het niet ermee eens is, maar geeft ze steken onder water.... Je wilt die verhalen neit meer horen en daarmee klaar! Als ze dan toch door blijft gaan, of de discussie aangaat dan mag je best boos worden hoor, Kom nou!

Succes ermee, laat je eht weten hoe het is gegaan als je er wat van zegt?

Sas

8. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    1,754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    ik heb deze discussie ook met heel veel mensen gehad.
    voor ik zwanger was wist ik al dat ik geen bv wilde geven.
    heb altijd al gezeur met die (.)(.) gehad en ben geen koe.
    me man staat er ook helemaal achter.
    toen heb ik met me zus een discussie gehad van je MOET HET DOEN! nee ik moet niks behalve poepen dat MOET!
    en als ik het vergelijk de meeste bv kinderen slapen niet door liggen nachten wakker en zeuren veel.
    ik heb er geen spijt van want als ik naomy aan de fles zie dan denk ik van damn die het me tieten eraf gezogen.
    ik zeg eerlijk tegen de mensen het is mijn keus en ben er blij mee ben jij er niet blij mee daar is de deur doeg!!!!!

ik zou het gewoon aangeven hoor

9. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

Aug 4, 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    hahaha moest echt lachen om je berichtje. Ik heb dit ook altijd gezegd dat ik het niet wil en nu kan ik het waarschijnlijk niet omdat ik die borstverkleining gehad heb. Maar ik wil dit niet als excuus gebruiken want ik wil het gewoon niet omdat ik kei onzeker word of hij dan wel genoeg binnenkrijgt, dat weet ik zeker! We zijn nl. donderdag wezen wegen en hij was nog niet op zijn geboortegewicht, als ik nou bv zou geven zou ik meteen twijfelen en ongerust worden of het aan mij ligt. Maar nu weet ik gewoon dat hij gewoon melk binnenkrijgt en ik maak me geen zorgen nu, bovendien was hij nog geen 10 dagen toen.

Ik zou er ook gek van worden als ik moest voeden en beneden zat bezoek op mij te wachten. Bovendien nu kan ik 's nachts ook eens blijven liggen.

Allemaal redenen voor mij om het niet te doen. Ik vind het knap als iemand het wel kan doen hoor!! Echt waar, maar ik moet mij altijd verdedigen dat ik het niet wil doen.

Ach ja er is genoeg gezegd hierover. Ik vind het goed zo, ik doe wat ik wil. Alleen erger ik me wel aan de opmerking: Ach ja hij zal evengoed wel groot worden!!

Net of hij klein blijft omdat ik fv geef.

Dat is het laatste wat ik erover zeg!!

10. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Weet je wat het is, je doet het gewoon nooit goed in de ogen van sommige mensen. Ik geef nu al meer dan een jaar bv en ik wil er mee doorgaan zolang we het allebei willen en als je de reacties van sommige mensen daarop ziet wordt ik er of heel boos of heel verdrietig van.

Gelukkig krijg ik geen commentaar van mijn familie, want ik had het heel moeilijk gevonden als zij mijn keuze niet zouden respecteren. Dus ik snap dat je het echt heel vervelend vind. Maar gewoon doen waar jij achterstaat als moeder dan doe je het beste voor je kind (uitzonderingen daargelaten)!

11. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hier hetzelfde hoor. Ik ga geen borstvoeding geven en vind niet dat ik mezelf daarvoor hoef te verantwoorden. Heb er al genoeg opmerkingen over gehad. Ik zeg dan heel duidelijk "ik geef flesvoeding, dat is mijn keuze en daar valt niets aan te veranderen" als mensen er dan op doorgaan negeer ik het gewoon en geef geen antwoord meer.

Mijn schoonmoeder denkt ook dat ze zich overal mee moet bemoeien. Gelukkig is mijn man altijd heel duidelijk tegen haar.

12. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    1,754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    dat is ook leuk dat je zegt net of hij klein blijft omdat je fv geef.
    dat gebruik ik vaak.
    ik heb namelijk bv gekregen en heb altijd wel wat ben ook snel verkouden enz.
    en me man niet.
    dus als ze dan zeggen bv is gezonder zeg ik: ow ja hij mankeert anders nooit wat en heeft fv gehad. en ik bv en heb sneller wat.
    en hij is 2.00 meter dus er ook groot me geworden:p

lekker boven de mensen blijven staan die commentaar hebben!!!!

13. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ach zo is het andersom ook hoor meiden.
    Ik moet me soms wel eens verandwoorden waarom een kindje van 6 maanden nog borstvoeding krijgt. Ze vinden dat maar vreemd.

Je maakt een bewuste keuze om dingen te doen en soms kan het niet anders omdat als je bv wilde geven dit niet lukte. So what we zijn allemaal groot en oud geworden want mijn man is ook opgegroeidn met flessen en wat er al gezegd werd een hele grote jongen geworden :) Hahaha

14. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

Aug 4, 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag iets teruggezegd, jippie! Niet heel spannend maar voor mijn doen al heel wat!

Mijn zoon was aan het poepen.....jajaja zelfs dan komt het gesprek op BV....en toen zei mijn schoonmoeder; als je bv geeft heb je echt spuitluiers....toen zei ik: wat fijn dan dat ik geen bv geef. Er kwam verder ook geen reactie meer.

Ben trots op mezelf hahaha

15. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    YEAHH!! goedzo, dit is al een begin. Ben benieuwd of je koppige schoonmoeder de boodschap begrijpt, en zo niet dan heb je iig alvast geoefend en kun je je uitspraken opvoeren :D:D:D

Ik heb ook veel bla bla over borstvoeding gehad hoor. zelfs in de trant van 'is het niet egoistsich dat je dat je kind bewust ontneemt' en ook 'oh, ga je geen borstvoeding geven (een vies gezicht trekkend) En meestal zei ik gewoon van nee ik ga heerlijk flesvoeding geven, kan mijn vriend ook lekker geven.

Heb er nooit behoefte aan gehad, moest er niet aan denken dat gedoe met mijn tieten. Had ik echt geen trek in.

Dus meid, poep aan je schoonmoeder en lekker flessen. O, en als ze nou eens vraagt mag ik de fles geven, moet je zeggen neeee want borstvoeding is volgens jou veeel beter dus kan me niet voorstellen dat je vergif in je kleinkind wilt stoppen :D kan je lachen hahahaha;) (grapje hoor)

16. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

Aug 4, 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    :D:D Denk dat ik dan ruzie met mijn man heb. Maar vind hem wel lachen....;)

Share This Page