ben ik zwanger van een tweeling? wie ervaring met snellere klachten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door simone 24, 28 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simone 24

simone 24 Actief lid

1 apr 2008
    226
    0
    0
    ik ben nu 9 weken zwanger niet van mijn eerste, deze zwangerschap is zo anders. ik heb nu al een echte goede buik last van brandend hogergevoel moet heel vaak echt snel iets eten anders ga ik bijna van mijn stokje. ik heb dit nog nooit gehad bij mijn andere zwangerschaps pas vanaf 16 weken kreeg ik een licht buikje honger extra heb ik toen nooit gehad. deze zwangerschap is zo anders ben een beetje bang voor een tweeling wie heeft hier ervaring mee met een voorgevoel of een tweelingzwangerschap of 4 de zwangerschap totaal anders was? groetjes

2. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Waarom ben je bang voor een 2ling?
    Het is zo bijzonder om dat te mogen meemaken.............

Maar ik geloof niet dat je nu zwanger bent van een 2ling.
    Als ik het goed begrjp is dit je 5e zwangerschap?
    Dan buik je volgens mij sneller en zo kun je denk ik ook sneller last hebben van kwaaltjes.
    Ik had bij de 1e zwangerschap nergens geen last van, maar juist de 2e zwangerschap heb ik van alles gehad............

3. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Elke zwangerschap in anders zoals ik van zovele hoor.
    Dit is mijn eerste zwangerschap en ik heb in het begin al een hoop kwaaltjes gehad.
    Als je in verwachting bent van een tweeling betekend trouwens niet dat je standaard 2 keer zoveel kwaaltjes hebt;)

4. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    Dit is mijn 3e zwangerschap en ik heb knal andere en vroegere symptomen dan de vorige 2. Iedere zwangerschap is anders...

5. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    hier de 4e zwangerschap en ook totaal anders als de andere drie die overigens ook allemaal anders waren. maar hier ook al een buikje en veel honger en duizelingen.
    morgen echo maar ga er vooralsnog v an uit dat er 1 zit :)

6. simone 24

simone 24 Actief lid

1 apr 2008
    226
    0
    0
    #6 simone 24, 29 okt 2013
    Laatst bewerkt: 29 okt 2013
    bedankt voor jullie reacties, het is mijn 4 de zwangerschap
    mijn andere drie zwangerschappen waren precies het zelfde geen klachten en vanaf 15 weken een buikje. nu heb ik al die buik van 15 weken. tweeling zou niet erg zijn hoor maar de planning was om nog een kindje erbij te nemen zodat we op 4 zitten als het gelijk 5 worden moet ik toch wel even slikken ;) deze keer is het gewoon zo anders ik heb gewoon zon gevoel volgende week ben ik 10 weken en heb ik de echo wil het heel graag weten. fijn om te lezen dat jullie zwangerschappen toch plots heel anders kunnen zijn. maar toch klopt er iets niet met zon buik bij de andere was ik 15 kilo aangekomen maar als ik nu al zo begin beloofd wat. flinke maagzuur door honger steeds het gevoel dat ik aan het verbraden ben kwa eten. soms ook iets duizelig erbij maar ja zit eigelijk niks anders op dan wachten ;)

zat gister nog te googlen en zag een pagina met wat de klachten kunnen zijn van een tweeling zwangerschap en precies zoals ik heb

7. simone 24

simone 24 Actief lid

1 apr 2008
    226
    0
    0
    mamajanneke ben benieuwd ;)

8. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Dit is mijn derde zwangerschap en bij 12 weken had ik al een buikje die ik hiervoor pas bij 16 weken ofzo had. Ik kon het dus ook niet tot 12 weken geheim houden. Vele zeiden ook (voor de grap), straks is het een tweeling..... maar nee hoor, het is er gewoon eentje. En met de zwangerschapstesten had ik ook een snelle hcg opbouw blijkbaar want op 10 dpo was mijn test echt al heel duidelijk positief (zie album) maar ook dat zegt helemaal niks.

Je echo even afwachten en dan zul je het weten :D Succes.

9. simone 24

simone 24 Actief lid

1 apr 2008
    226
    0
    0
    dat is ook wat sneller, hij begon hier vanaf 6 weken al te groeien lijkt wel niet te stoppen. had ik zelf maar een echo apparaat kon ik nu even spieken ;) a ja nog 1 weekje wachten shiet gelukkig op. dan weet ik of alles goed is en hoef ik mijn buik niet meer te verbergen dit gaat nu nog net aan onder een grote jas of slobber trui. bij mijn andere kon je vanaf 20 weken pas zien dat het om een zwangerschaps buik ging wel even anders nu :)

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.109
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij mij was de tweelingzwangerschap (**) wel duidelijk anders dan de andere zwangerschappen. Veel meer vermoeid, erg misselijk. Terwijl ik dat bij de andere drie zwangerschappen ook wel had, maar in veel mindere mate. De tweelingzwangerschap was duidelijk pittiger.
    Maar ik denk dat je dat soort dingen pas achteraf kunt zeggen. Zodra je weet dat het een tweeling is, dat het dan 'klopt' met de symptomen. Maar ik geloof niet dat symptomen op zich een voorspellende waarde hebben. Er kunnen ook een hoop andere dingen een rol spelen.

11. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Mijn eerste twee zwangerschappen waren bijna identiek. Niet misselijk, geen pijntjes, en buikje kwam pas na 12 weken.
    Nu vanaf week 5 bandenpijn, behoorlijk misselijk en buik kan zo door voor 20 weken. Heb het me ook afgevraagd, maar ook dit bleek er weer 1 te zijn. Ik denk niet dat je een tweeling kan afleiden aan je symptomen.

12. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    Ik dacht ook zwanger te zijn van een meerling aangezien mijn testen knal positief waren geijk al. Op de echo bleek dat er echt maar eentje zit (pfieeeew).

13. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    #13 wishfulthinking, 30 okt 2013
    Laatst bewerkt: 30 okt 2013
    Ik was zwanger van een 2ling tot afgelopen vrijdag :(

Mijn klachten waren er al vanaf 3 dgn na de terugplaatsing van hatching blasto's..

Heel heeeeeeeel veel plassen en vanaf week 5 verschrikkelijk misselijk 24/7 en ontzettend moe tot op heden!

Ook was ik vanaf week 5 ontzettend buiten adem (ook dat is tot nu toe nog niet veranderd)

Een knal positieve zwangerschapstest hoeft trouwens niet perse bij een meerlingen zwangerschap te horen!;)
    De 1 maakt nu eenmaal sneller HCG aan dan de ander!!

14. Letizia

Letizia Lid

22 okt 2013
    98
    0
    0
    Balie medewerkster bij tandheelkundige kliniek
    Rotterdam
    Hoi!

Ik ben zelf in verwachting van een tweeling (nu 34 weken) en moet zeggen dat ik tot 16 weken niet zoveel last heb gehad van kwaaltjes. Daarna begon het pas te komen, gewoon erg moe, sneller zuur hebben, en zo'n lusteloos gevoel. Maar of dat echt specifiek bij een tweeling is, dat niet. Ken zat meiden met veel meer klachten en die verwachtten er één.

Nu met 34 weken merk ik het wel! Moest stoppen met werken van de gynaecoloog met 30 weken en dat was ook wel echt de max voor mij. Snel buiten adem, grote buik, en veel behoefte om te slapen en te rusten.

Nu zijn de nachten vooral killing! Veel zuur en geen draai kunnen vinden omdat hoe je ook ligt, na een poosje wordt dat zwaar.

Groetjes

15. Searwen

Searwen Actief lid

22 mrt 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb heel veel last gehad van misselijkheid en vermoeidheid, dat begon al voor de 4e week. Ik wist dus nog voor het testen dat ik zwanger was. De misselijkheid bleef tot week 22 en is inmiddels weer terug. Vermoeid ben ik gebleven, mijn tweede trimester was het beste qua fitheid, desondanks niet in staat geweest te werken, helaas. Ik ben echter zwanger van 1 kindje, geen twee.
    Het zegt dus weinig.

16. simone 24

simone 24 Actief lid

1 apr 2008
    226
    0
    0
    #16 simone 24, 1 nov 2013
    Laatst bewerkt: 1 nov 2013
    bedankt voor jullie reacties, heel verschil dus. het zal er dan vast ook wel eentje zijn. ik moet gewoon enkelt erg wennen dat ik mijn buik nu niet meer kan verbergen met 9 weken, ik vind het nog wel fijn om even voor me zelf te houden eerst de 13 weken maar voorbij zijn ;). bij de andere viel het pas met 20 a 25 pas op bij andere mensen.

heb trouwens maandag vroeg de echo dus schiet al op, ik neem de optie nu mee dat het mogelijk kan zijn hoef ik niet te veel te schrikken als het wel zo is. bij de andere heb ik daar nooit aan gedacht. tuurlijk is 2 ling erg mooi maar heb er 3 van 2 3 en 4 jaar hier dus heb mijn handen best vol ;)

17. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Nou ben erg benieuwd of je voorgevoel klopt :)

18. simone 24

simone 24 Actief lid

1 apr 2008
    226
    0
    0
    ik zat er finaal naast :D kennelijk 3 zelfde zwangerschappen en nu totaal anders. dus bij deze alles kan ;)

19. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

Joh, dit is m'n derde zwangerschap en vanaf 22 weken is het pas echt zichtbaar voor de buitenwereld!
    Mijn vriendin is van de eerste zwanger en bij 8 weken al een flinke buik!
    Zegt dus helemaal niks!

20. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

Oh, zie nu dat je de echo hebt gehad! Eén mooi klein beebje?

Deel Deze Pagina