Zwanger met uitslag bevolkingsonderzoek PAP3?

Discussion in 'Zwanger worden' started by RinJoTy, Jul 12, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RinJoTy

RinJoTy Actief lid

Jan 5, 2017
    485
    9
    18
    Female
    Doetinchem
    Hoi meiden,

Ik kreeg enkele weken geleden de uitslag van het uitstrijkje van het bevolkinsonderzoek: PAP3B.
    Doorgestuurd naar een gynaecoloog voor een extra uitstrijkje.
    Van tevoren al aangegeven dat het daar pijnlijk is en ik liever heb dat ze alles wat ze moeten doen onder narcose doen.
    Afgelopen maandag is het uitstrijkje ook weer niet gelukt. Volgens de gyn komt dit door het eerste uitstrijkje bij de huisarts. Dit ging ook moeizaam, maar ze gingen maar door, want hij MOEST erin en afgenomen worden.
    Eindstand: heel gespannen voor uitstrijkjes en geen controle over mijn lichaam om te kunnen ontspannen.
    Dus de gyn wijst me door naar het ziekenhuis. Behandeling is sowieso nodig met mijn uitslag.
    Nou willen ze het uitstrijkje en de behandeling op dezelfde dag laten doen, maar dan wel onder narcose.
    Nu kon dat ineens wel :) maar goed, dat terzijde.

Kan je met deze uitslag beter wel of niet aan kinderen beginnen?
    Wij waren namelijk van plan om weer proberen zwanger te worden, maar ik wil geen risico's lopen...

2. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    3,418
    378
    83
    Female
    Het verre Oosten ;)
    Ik denk dat je gyn je daar het beste antwoord op kan geven. Ik heb toen wel gewacht tot ik weer pap 1 testte (had overigens geen 3). Succes met de behandeling!

3. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Ik zou even wachten. Ik had in 2015 pap3a-2. Bij biopt bleek dit toch ernstiger...een lysexcisie was nodig om de verkeerde cellen weg te halen. Twee wk later hoorde ik dat het een ingekapseld carcinoompje bleek te zijn. Maar gelukkig was alles schoon daarna.

Ik zou echt even afwachten wat een vervolgonderzoek voor uitslag brengt. In principe mocht ik na de lysexcisie na 6mnd weer zwanger worden. Dat heeft bij ons ff geduurd omdat we niet natuurlijk zwanger kunnen worden.

Share This Page