Baby continu verkouden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Strandbal, 10 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Zijn er meer met een baby die continu verkouden is?
    Semih is nu 7 maanden en elke keer wanneer hij weer wat opknapt begint hij weer te hoesten en snotteren. Vind het zo vervelend voor hem.
    Dus ik vroeg me af of je al hoestdrank mag geven aan een baby? Wat ik tot nu toe doe is een ui naast z'n bed, zoutoplossing en zijn neusje uitzuigen.

2. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Ja, mijn zoontje is vanaf zijn geboorte eigenlijk al veel verkouden.
    Wat wij hier nu doen, is stoombadje van Etos, of douche lekker heet en dan in de badruimte zitten om te stomen.
    Luuf onder de voetjes smeren en op de borst. Neusspray gebruiken we hier en hoestdruppels (van vsm), maar ik heb eigenlijk het idee dat niks de beste oplossing is :(

Het is elke keer weer wachten op de volgende, al heb ik het idee, dat het wel al wat beter gaat en de periode naar de volgende verkoudheid langet duurt.
    Sterkte met je kleintje, het blijft vervelend die verkoudheid!

3. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Oo dat luuf ga ik denk ik vanmiddag ook ff halen. Is een soort vicks toch?

4. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier ook een jongetje dat het eerste jaar alleen maar verkouden/ziek is geweest.. Ben serieus de tel kwijt. Hij heeft ook alle soorten ontstekingen al gehad geloof ik....
    Ik gebruikte ook Luuf en inderdaad neusspray, stomen, uitje onder zijn bed en hoofdeinde wat verhogen...

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hij heeft wat lage afweersysteem dan kan je ook versterken door goede voeding. Zorg dat hij genoeg gevarieerde vitaminen binnen krijgt van fruit en groente geef geen potjes beter stomen zo krijgt hij de meeste binnen.
    Dat zal wel helpen iets. Verder gewoon indd luff smeren en eucalyptus badje. Iets warmer aankleden buiten en zorgen dat hij niet op tocht zit/ligt dat kan helpen de verkoudheid, veroorzaakt het zelf niet maar door lage weerstaand helpt het sneller virussen opppiken.

Sterkte ermee! Misschien is verstandig bij ha verwijzing aanvraven naar kNO arts voor check.

6. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Hij krijgt sowieso verse voeding. Fruit pureer ik en groente kook ik vers. Ik doe nu ook meer variatie met pasta, rijst en vlees. Hij heeft met 3 maanden op het randje gelegen ivm rs-virus, kan het daar ook door komen dat hij steeds verkouden is? En hij komt op het kdv.

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb altijd zijn eten gestoomd en eten kan niet gevarieerder hier. Zijn zus daarentegen heeft nog nooit een ontsteking gehad in 3 jaar en verkoudheidjes kan ik tellen op 2 handen. Nu hij een jaar is geweest gaat het wel beter moet ik zeggen!

8. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik ken ook echt kinderen die al sinds kleins af aan naar de kinderdagverblijf gaan en amper ziek zijn. Hoeft dus niet perse aan de kinderdagverblijf te liggen.. Ik ben thuis bij de kids, maar hij is toch altijd ziek.

Rs virus is wel vervelend ja :( Ediz heeft met 6 weken een week in het zh aan een ab infuus gelegen door een nierbekkenontsteking. Soms denk ik ook zou het daardoor komen.

9. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Mijn zoontje is 20 maanden en nog steeds heel vaak verkouden. Hij klinkt altijd heel vol. Toevallig vanmorgen bij kinderarts geweest voor controle en ze gaf aan dat het geen kwaad kan en dat het ene kindje er nu eenmaal meer last van heeft dan de andere. Zolang ze niet zichtbaar veel problemen hebben met ademen of koorts hebben is er weinig aan de hand.

Wij gebruiken ook luuf en die druppels van VSM

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Een kinderdagverblijf, peuterspeelzaal en later school zijn vaak de oorzaak van veel ziek. Doordat er veel verschillende kindjes vlak bij elkaar 'leven' en ze elk hun eigen virus meenemen zijn de meeste kindjes vaker ziek, maar dit is voornamelijk het eerste jaar.

Dus gaat een baby naar het kinderdagverblijf, dan zijn ze daar het eerste jaar vaker ziek, bij psz ook en kindjes die dat niet mee krijgen hebben er vaak het eerste jaar van de basisschool last van.

Maar ook is het ene kindje gewoon vatbaarder dan een ander kindje. Of het rs virus daar nu nog een rol in speelt is denk lastig te zegggen.

Gezond en gevarieerd eten, beweging en buitenlucht is verstandig, ook als ze verkouden zijn.
    Verder een ui, veel laten drinken, evt luuf en zoutoplossing neusspray zijn de meest ganbare opties.

Als ze veel aan de oren zitten en/of niet willen liggen even de oren laten checken!
    Als het hoesten langer dan 2 weken continu aanwezig is ook even de longen laten luisteren bij de ha.

Je hebt trouwens van vsm of iets druppels om de weerstand te verhogen, maar weet niet welke leeftijd.

11. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Heb gister luuf gehaald, hoop dat het wat helpt.

12. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ben vanmiddag bij de HA geweest. Hij blijkt een beginnende/lichte ontsteking te hebbrn aan de linkerkant van z'n borst/longen. Heb antibioctica gekregen. Hoop dat het snel over is.

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze oudste is het eerste jaar ook vrijwel constant verkouden geweest. De jongste begint nu aan zijn tweede of derde verkoudheid ofzo. Veel minder dus. Ze krijgen allebei hetzelfde soort voeding, dus daar ligt het niet aan volgens mij. De jongste is nog niet bij een opvang geweest, terwijl de oudste vanaf 4 mnd naar de gastouder ging. Maar hij was voor die tijd ook al constant verkouden. Ik denk dus niet dat het daar aan ligt. Volgens mij is het gewoon 'pech'.
    Neemt niet weg dat je met voeding enzo kunt proberen de weerstand wat te verbeteren (of in ieder geval niet verder omlaag te halen.)

Verder hadden wij bij onze oudste altijd het bed schuin staan. Als het plat stond liep hij helemaal vol en kon hij niet slapen. Ook legde ik hem vaak in de badkamer als ik ging douchen. Ik douche graag erg heet, dus de badkamer staat dan vol stoom. Vaak zette ik dan ook een emmertje heet water met wat luuf erin neer. Dat mengde zich dan lekker met de stoom. En dan inderdaad regelmatig het neusje goed leeghalen met neuspeer / doekje, zoutoplossing, luuf smeren, ui.

14. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier hetzelfde en was er helemaal klaar mee toen ze al 4 maandennon-stop aan het hoesten was (in verschillende gradaties dat dan wel). Merkte bij iedere verkoudheid dat ze ik zwakker werd. Doorverwezen naar KNO arts en nu gaan haar neusamandelen er uit.

15. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook een zoontje die vanaf 7maanden tot ongeveer 14maanden non stop verkouden was.
    tot we bij de homeopaat op maat korreltjes kregen, sinds toen is het weg gebleven!

16. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    Hier bij ieder tandje verkouden en hoesten. En aangezien ze nu non stop komen ook non stop verkouden en hoesten. Ik gebruik nu hoestdruppels van VSM. Zag dat deze nog niet genoemd was.

Hoop dat de antibiotica aanslaat bij je zoontje. Beterschap!

17. Rinskeeeeh

Rinskeeeeh Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.246
    0
    0
    Amersfoort
    Hier hetzelfde..
    Jovi is nu 4,5 maanden oud en snottert er op los..
    Neemt ze vaak mee van het KDV..
    Dan knapt ze die maandag op, en woensdag gaat ze weer naar het KDV en neemt ze het weer mee.. Je kan er weinig aan doen.
    Ze zeggen tegen mij dat een baby het eerste jaar constant verkouden is. ;)

Deel Deze Pagina