Zo herkenbaar! Hier een zoontje van september2011 en praat ook nog niet.. De meeste dingen die hij wilt brengt hij me wel naar toe etc maar als ik zeg nee dat doen we niet, nou dan word het dus ook huilen en driftig doen.. Soms vind ik het wel zielig omdat hij niet z'n weer woord terug kan geven.. Ik laat hem altijd uit razen en als hij er in door slaat kom ik even naar em toe om em gerust te stellen.. Moeilijke periode! Hier ook trouwens een extra afspraak bij t cb en waarschijnlijk worden wij hier ook door gestuurd naar een audiologisch centrum.. Succes en hoop dat ze snel gaan leren praten!
Wat een reacties weer! Dankjulliewel voor het meedenken! @ Amethist, we zijn vandaag geweest, ze hebben uitgebreid het gehoor onderzocht en dat was goed genoeg om te kunnen leren praten! Gelukkig maar! Wel hebben we een volgende afspraak voor een logopedist en dan gaan we het uitgebreider over de spraak hebben want dat vond ze wel te weinig Ik hoop dat onze dochter er net zoveel aan zal hebben als dat jullie er aan hebben gehad! @ aquilegia, nee onze dochter is niet prematuur geboren... Ze is mooi op tijd gekomen na 38.5 weken zwangerschap @ Zonn, ja erg pittig! Hier zeg ik ook vaak dat ze een grote meid is als ze iets goeds heeft gedaan of als ze iets heeft kunnen benoemen! Peuterbedje heeft ze al een jaartje staan maar daar wil ze niet in... Ze slaapt nog steeds bij ons in bed (helaas) Dingen zelf laten doen doe ik ook al zoveel mogelijk! Wil dat ze alles ook eerst zelf probeert (momenteel oefent ze hard met zelf een mandarijntje pellen echt zo schattig) @dirksmama, klopt helemaal wat je zegt..... @iris, succes!!
Ik heb een zoontje van aug 2011. Hij is ook redelijk last met praten, ging pas 3 mnd geleden echt alles na zeggen (voorheen alleen af en toe een woordje) en maakt sindsdien ook kleine zinnetjes. Overigens is zijn begrip prima, ondanks dat hij zelf weinig zei begreep hij alles. Sinds een paar weken zie ik ook steeds vaker drammerig, jengelig gedrag. Daagt meer uit, snel (extreem) boos, etc. Ik leg dan wel rustig uit wat er aan de hand is of waarom iets niet mag. Maar dit helpt lang niet altijd, dus vervolgens werkt negeren het beste. Soms erg vermoeiend Het zal dus zeker ook aan de leeftijd liggen maar het maakt het voor je dochter vast extra lastig door haar achterstand mbt taal. Heel veel succes!!
Oh, sorry, ik dacht MK januari 2011, dochter augustus 2011, dan ben je of gelijk weer zwanger geraakt of het kindje kwam te vroeg. Maar dat is dus geen factor van betekenis.
Sorry, ik bedoelde jou niet, maar TS. Je hoort wel eens dat kinderen schade ondervinden van een vroeggeboorte en/of bijv. HELPP-syndroom bij de moeder. Bijv. een kindje dat ik ken, heeft 'flaring' in de hersenen gehad en dat uit zich bij hem in problemen met de beenmotoriek (verstandelijk gaat het wel goed). Dus hij is laat met kruipen, lopen, etc. Ik dacht, misschien kan zich dat ook voordoen in het gebied van de hersenen waar de spraak zetelt. Maar ik bedoelde dus niet jouw kindje.
Wat fijn zeg dat haar oren in ieder geval goed zijn. Hoe verloopt haar verdere ontwikkeling? En hoe is haar taalbegrip? Begrijpt ze wel (bijna) alles wat jullie tegen haar zeggen, of van haar vragen? Heb je nog gekeken op de site van Lotte en Max?