Hoe matras concerveren?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Zonnestralen, 14 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.607
    8.358
    113
    Vrouw
    Wij hebben binnenkort het matras van de ledikant even een periode niet meer nodig. Hoe kunnen wij die het beste bewaren voor een volgende baby? De hoes was ik natuurlijk even van te voren, moet ik daar nog een extra goedje als bijvoorbeeld dettol bij gooien?

Het matras komt onder ons bed te liggen. Daar kan het best stoffig worden. Wat moeten wij om het matras heen doen?

2. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Dettol? Welnee joh. Gewoon wassen.
    Daarna hoezen erom heen, eentje aan de onderkant en eentje aan de bovenkant. Zorgen dat je regelmatig stofzuigt en dan komt t wel goed.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Waarom Dettol???
    Gewoon wassen en dan 2 vuilniszakken erom doen. Of een vuilniszak voor grofvuil. Dichtplakken en klaar. Stofvrij.

4. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Dit zou ik ook doen

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    Als je van die grote blauwe vuilniszakken haalt past het er denk ik wel in. Zou geen gewone doen die stinken. Kort voor je het nodig hebt nog een keer stofzuigen en wassen en je kan het zo weer gebruiken.

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Je kunt ook van die zakken kopen die je luchtdicht kunt afsluiten.

Maar wij hebben het matrasje gewoon opgeborgen in een kast bij de rest van de babyspullen. Hoes even weer gewassen bij nr 2. Snap eigenlijk niet waarom dat niet kan. Je doet er ook nog eens twee andere schone lagen overheen toch.

7. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.607
    8.358
    113
    Vrouw
    Ik kreeg een lange preek over wiegendood.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb er gewoon de moltons en hoezen die ik had omheen gedaan. Inderdaad om en om (dus om de bovenkant en onderkant). Die was je gewoon voor het volgende gebruik. En het tijk zelf. Prima toch.

Ik zie het verband met wiegendood niet. Heel eerlijk... je hebt altijd mensen die zichzelf graag belangrijk voelen door allerlei grote verhalen te vertellen en te doen alsof ze ergena verschrikkelijk veel verstand van hebben en dan paniek te zaaien. Dáár zie ik in dit verhaal dan wel weer een verband mee.

Be Happy en Zonnestralen vinden dit leuk.
  9. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik zou het niet luchtdicht afsluiten, dan kan er geen vocht meer uit. Gewoon lakens oid erom wikkelen , of een ademende matrashoes kopen. En alles wassen en goed uitkloppen en luchten buiten voor je het weer gaat gebruiken.

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Nog nooit van gehoord..... Ja wel van wiegendood natuurlijk maar niet in relatie tot het opbergen van een matras.
    Even goed laten luchten voor je het opruimt en voor je het weer gebruikt. Als je het verder schoon en droog bewaart snap ik echt niet wat er mee kan gebeuren. Op zolders kan het misschien nog vochtig zijn. Wij hebben het in een inbouwkast op de eerste verdieping bewaard.

11. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.607
    8.358
    113
    Vrouw
    Het advies van de moltons is denk ik een hele goede. Omdat er toch altijd vocht in de lucht zit. Met Dettol bedoelde ik niet de sterilon, maar ze hebben tegenwoordig een toevoegmiddel voor de was. Wij hebben van de niet rekkende lakens. Zijn die open genoeg? Of zijn dan de moltons beter?

12. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Kan allebei, als de stof maar 'ademt'. Ik zou de dunste stof nemen, dat is sneller droog als je het weer gaat wassen om te gebruiken :)

Deel Deze Pagina