Beer is een echte kletskous, maar ik heb t idee dat hij vaker en erger begint te stotteren. Soms wilt hij een zin maken,en dan blijft hij hangen lijkt t wel. Terwijl het een zin is die hij makkelijk uit kan spreken, soms wel 10x per dag. En we laten hem altijd uitpraten, kijken m altijd aan, vallen m nooit in de rede, dus haast oid kan t niet zijn lijkt me. En hij doet t op allerlei momenten, dus niet alleen uit enthousiasme. Nu vraag ik me af of jullie kindjes van bijna 2,5 dit ook doen of hebben gedaan? En zo ja, begonnen ze daarna ook beter te praten, of langere zinnen te maken? En hoe lang duurde die fase?
Bijna elk kind heeft op die leeftijd een fase van stotteren. Vaak op het moment dat een kind echt goed gaat praten. Eva heeft er best last van gehad, Lisa haast niet. Weet niet meer hoe lang die fase duurde.
Herkenbaar! Oudste zoon heeft het soms nog wel eens. Schijnt te komen doordat hun gedachten sneller gaan dan dat ze er de woorden voor kunnen vinden om die gedachten te uiten.
Zoontje heeft het ook regelmatig en na zo'n stotterfase praat ie nog duidelijker als dat ie al deed.....en nog meer
Hier ook zo'n fase gehad, en na die fase sprak ze een stuk beter. Volgens het cb is dat een periode waarin ze even sneller denken dan dat hun mond het bij kan houden, dit trekt weer weg (meestal dan) en dan is er vooruitgang. Aangezien dat hier het geval was heb ik het maar als waarheid aangenomen
Okee, fijn dat jullie het herkennen. Beer is echt n sprongetjes kind, dus dan is dit ook n sprongetje denk ik, Bedankt allemaal!
Ah, in die fase zit mijn zoontje dus Hij praat nog erg onduidelijk, dus hopelijk is dat straks over Hier herkenning dus
Hier is het ook zo. Hij begint vaak enkele keren aan een zin, zegt mama, oma, mama, papa etc tig keer achter elkaar etc etc. Het lijkt een beetje alsof hij gewoon te weinig tijd neemt de zinnen in zijn hoofd te vormen en uit enthousiasme te snel begint met praten en er dan dus niet altijd uitkomt.