Volgens mijn schoonmoeder gaf ik mijn kinderen ook te vaak eten en pakte ik ze te snel als ze huilden. Als ik kan kiezen tussen een huilend kind en een sjacherijnige schoonmoeder dan gaat ze maar lekker thuis zitten sjacherijnen! Onze moppies zijn echt twee supervrolijke kindertjes geworden en mijn schoonmoeder is inmiddels wel wat ingebonden met haar adviezen (al zeg ik nog steeds wel eens als ze begint met "je moet": "ik moet helemaal niks")
Die vind ik wel goed, die ga ik ook gebruiken Maar wat al gezegd is: ene oor in, andere uit, gewoon ja knikken of hmm hmm en weer verder gaan. Hoe ik het zo lees doe je echt niks fout en al zou je iets "fout" doen: niemand is perfect. Dus, lekker laten lullen! Wat betreft die rapley methode, dat is iets wat nu echt naar buiten komt, mijn moeder heeft er ook niet van gehoord en vind het ook dood eng. Zodra mijn vriend ons zoontje een stukje banaan geeft om te sabbelen kan mijn moeder niet meer fatsoenlijk eten (die zit dan in de parate staat te kijken en constant oh en oeh te roepen ) Je moet doen waar jij je goed bij voelt en waaran je ziet dat je kleine zich er goed bij voelt
Ik kreeg exact dezelfde reacties destijds ! Wat een geluk dat ik ze nooit meer hoef te zien! Begon bij mij al tijdens de zwangerschap dergelijke opmerkingen. En eens hij er was, ik gaf bv, en at gewoon zoals normaal (niet "voor 2" of zelfs "voor 3") begon ze ook van "ja je hebt honger hé, mama eet te weinig" bla bla. Ik at ècht niet te weinig, zo'n zever joh. Kon me er aan kapot ergeren. Gaf na een tijdje dan ook echt wel gepaste antwoorden terug, dat het mijn kind is en dat zij haar kinderen al gehad heeft, dat ze niet het mijne ook nog moet doen, dat ik dat zelf wel kan. En idd ook zoals nog iemand zei, dat dingen nu tov vroeger een pak veranderd zijn. Gewoon bij je standpunt blijven! Het is JOUW kind !!!
ik snap dat je je hierbij heel ongemakkelijk kan voelen je moet je kindje opvoeden op jou manier en de dingen doen met je kindje waar jij je goed bij voelt als je hem op wil pakken omdat je kindje huilt moet je dat doen mijn advies is praat eens met je schoonmoeder en leg haar uit hoe je je voelt ze zal het ongetwijfelt heel goed bedoelen allemaal maar het is jou kindje