Ik ben nu al voor de derde keer ziek deze maand. Op moment een luchtweginfectie, flinke keelpijn en koorts. Nu heb ik een kleintje van 3 mnd. waar ik alleen voor moet zorgen overdag. Ik wil natuurlijk niet dat zij ook ziek wordt, want ik voel me al zo beroerd van dit virus, zij zal er dan wel helemaal beroerd van zijn. Is er Iemand die in dezelfde situatie heeft gezeten en hoe gaan jullie daarmee om?
Geen dezelfde situatie, ik zou iig goed handen wassen en jezelf luchtig kleden met katoen. Kamers luchten waar jij niet bent. Sterkte!
Kan je niemand vragen om over te nemen? Papa, oma, een goede vriendin? Zo kan jij tenminste goed rusten en ben je sneller hersteld.
Helaas valt niet mee maar of ze ziek wordt of niet hangt af van haar immuunsysteem. Je kan allles doen etc maar als imuun is slecht wordt ze zoiezo ziek net als andere. Hier dreumes denk ik ongeweer keer per 6 mnd verkouden:neus/keel. Loop snel weg bij haar blijft wel neus vaak langer probleem zijn maar we bijna altijd worden ook ziek na haar.
Mijn ervaring is dat ik ernstiger ziek ben dan mijn dochtertje vaak, van hetzelfde virus/bacterie. De eerste 6 maanden hebben die kleintjes nog afweerstoffen van jou meegekregen en worden ze niet snel ziek. Daarna, ja, je doet er niks aan. Je leeft zo dicht op elkaar dat handen wassen ook niet echt helpt als je allemaal kusjes en knuffels geeft. En om al het contact te vermijden is niet te beginnen. Dus accepteren dat jij ziek kunt worden als je kindje ziek is en andersom. Ik ben alleen met mijn dochter en sinds dochter naar het kinderdagverblijf gaat ben ik 3x een week flink ziek geweest en dochter 1x flink ziek en 1x beetje ziek. Een avond was ik ontiegelijk beroerd en heb ik 8x achter elkaar overgegeven en stond te trillen op m'n benen, toen was ik heel erg blij dat dochter op dat moment sliep. Als dat niet zo was geweest had ik iemand moeten bellen om haar op te komen halen. Alle andere momenten met koorts/keelpijn/luchtweginfectie enz was het ongemakkelijk en vervelend maar heb ik gewoon volgehouden tot het over was. Zoveel mogelijk op de bank liggen en slaapjes doen zodra je kindje slaapt, huishouden even laten versloffen, makkelijk koken, dat soort dingen.
dank jullie wel voor de antwoorden. Inmiddels nu alleen nog verkouden, hoge koorts is weg. Dochter nu ook wel verkouden, maar gelukkig verder nog niet ziek, hopen dat het zo blijft. Ze lijkt inderdaad meer antistoffen te hebben als mamma op het moment. Sinds de bevalling ben ik ontzettend vatbaar en pak ik elk virus mee