Sinds afgelopen zondag wordt er hier flink gehoest en geniest. Sinds het mooie weer dus. Een uur nadat we buiten waren, begon het en het gaat maar door. Slijm ophoesten, niezen, ze klinkt kortademig. Ze lijkt echter geen last te hebben van een jeukende neus en ogen. We zijn veel buiten deze dagen, dinsdag is ze niet veel buiten geweest, toen leek ze minder last te hebben. Via google las ik dat het zeldzaam is, een dreumes met hooikoorts. Maar goed, dat betekent niet dat het is uitgesloten natuurlijk. Wat wil ik hier eigenlijk mee? Geen idee eigenlijk, is het herkenbaar voor iemand? Huis- tuin- en keukentips wellicht om iets te verlichten? Of toch even langs de huisarts?
Grappig, want ditzelfde heeft mijn zoon ook! Ik vroeg me ook al af of het hooikoorts kon zijn. Het begon 's avonds (had een paar uurtjes met hem buiten gespeeld die dag). Vooral snotteren en niezen. De eerst dagen traanden zijn oogjes ook, maar dat is nu voorbij. Verder lijkt hij ook nergens last van te hebben (geen koorts, niet hangerig of wat dan ook). Dus ik vroeg het me ook al af haha
Maar hoesten hoort toch niet bij hooikoorts? Mijn man heeft behoorlijk heftige hooikoorts, maar die loopt dan de niezen, snotteren en met tranende ogen. Hoesten nooit van hooikoorts... Er gaan nog flink wat verkoudheidsvirussen rond, en uit wat jij beschrijft, zou ik zelf toch heel gewoon denken aan een flinke verkoudheid met hoesten.