Hoe omgaan met je emoties?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door anael2009, 29 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Tjee, wat bizar! Dat liedje is de laatste week dus mijn tranen-katalysator, en dan niet zo'n beetje!
    Vorige week hadden wat collega's me gek zitten maken om toch maar eens te gaan trouwen, ze hadden zelfs al een superschattige kapel "geregeld" met bijbehorende pater en al (is een van onze zorglokaties namelijk). Daarna in de auto was Adele erop, en ik zag ons helemaal staan daar in die kapel. Tranen met tuiten, mascara op m'n kin. Sindsdien is het iedere keer zo. Vanavond kwam m'n vriend thuis met de cd voor me ingepakt :D ...

Maar er zijn ook dagen dat hij het zwaar van me te verduren heeft hoor, en dat terwijl ik het helemaal niet zo bedoel. Ik hoor mezelf dan onredelijk zijn, maar kan het niet stoppen! Vaak om kleine dingetjes net als bij jou Monique: het eten wat niet goed/niet op tijd is, de afwas die te laat wordt gedaan, dat soort dingen. Op zo'n moment vind ik dat ik echt gelijk heb en voel me hartstikke onbegrepen. Als ik achteraf besef hoe kattig of emotioneel ik ben geweest, zeg ik steeds maar heel lief SORRY. En dan benadruk ik heel erg hoe erg ik zijn hulp echt heel erg waardeer. Omdat hij het boek van Kluun naast z'n bed heeft liggen, kan hij het me gelukkig ook weer snel vergeven. Hij noemt me dan wel weer een paar uur HOR-Moontje natuurlijk...

Liefs Monique

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

mijn man geloofd alles wat Kluun schrijft, erg irritant, als ie in dat boek aan het lezen is hoor ik hem regelmatig hard lachen en zeggen, ohw wat herkenbaar!

dus dames, think twice voordat je dat boek voor je man koopt, ze konden de humor wel eens voor waarheid aanzien :evil:

3. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Oooh, ik heb ook drie (huis)konijnen! Wat leuk om hier ook nog meer konijnenmoeders tegen te komen! Die beesten helpen echt, hebben ze altijd bij alles gedaan trouwens. Ik ga dan gewoon op een kleed op de grond liggen om naar die idioten te kijken... dan gaat het heel snel weer oke!

Liefs Monique

4. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    hey (hor)moontje..

wat lijken we veel op elkaar.. pooh spooky:) moet ook nog trouwen haha..

ik heb dat ook zo na de tijd.. dan is mijn humeur weer bijgetrokken en baal ik er best van.. het is ook zo'n schat.. al sinds het begin smeert hij elke avond mijn buik in met buikenzalf, zo lief en zachtjes...

aaah.. mis hem nu, zit op zijn werk (storingsmonteur) saai zo alleen zitten..

5. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Hmm zal er nog wel even goed over nadenken haha.

@anael, ik mis pipman ook zo, hij werkt in horeca! Is ook vaak laat thuis.

Ik ben geen konijnenmama, maar wel een poezenmama en wat jullie schrijven is wel herkenbaar. Doe ik bij de katten! Vooral de poes wil veel knuffelen met me, ik huil dan even tegen haar aan of knuf gewoon even. En dan kan ik er weer even tegen aan! :D

6. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ha mede-HorMoontje!

Jah, gaat inderdaad een beetje eng worden :) ! Durf het bijna niet te zeggen, maar ook hier staat de Zwitsal buikbalsem op zijn nachtkastje om "het huisje van Drakie" mee in te smeren!

Heel herkenbaar ook, dat je je eerst blauw zit te irriteren over een meelbal-achtige stamppot, en dat je daarna helemaal vol zit met warme liefdesgolven voor diezelfde vent :( . Ik probeer dat moment dan effe te grijpen door bv een lief kaartje voor hem te schrijven... Bouw je weer credits mee op voor je volgende uitbarsting ;)

Liefs, je kloon-horMoon

7. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    haha mijn mannetje ligt nu luid snurkend op de bank te slapen (zware dag gehad op ze werk ) ik heb een dekentje over m heengelegd.. lief he ben ik :D hihi ken ik weer een potje breken

8. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    het huisje van drakie? haha.. hoe komen jullie daarbij?
    ben "house" aan het kijken.. gaat over baby's die ziek zijn.. bad idea!
    zucht.. ga konijntjes maar eten geven en bed in duiken..

tot morgen!

veel liefs~!

Mamamohorkloontje!

9. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik ben nog maar net zwanger, maar mijn humeur is ook al 'all-over the place'! Vreselijk snauwen tegen irritante collega's (die er natuurlijk geen moer van snappen), ontzettend hard huilen gisteravond bij GTST (ik zou normaal gesproken misschien wel volschieten, maar dit is ongekend...), en eergisteren stond ik met tranen in mijn ogen in de boekenwinkel een boekje met heel mooie baby-foto's door te bladeren :D Word er nu al gek van, dus belooft nog wat! Gelukkig ziet manlief voorlopig alleen de tranen, hopen dat dat zo blijft, want wil niet tegen hem gaan snauwen :confused:

10. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ook hier heel bekend, die tranen-in-het-openbaar :( . het ergste was het toen mijn vriend een testrit aan het maken was met "onze" kinderwagen door de hele Prenatal en ik van afstand zag hoe hij stond te klingelen met de rem enzo. Dan laat de Kleenex maar komen!

Liefs Monique

11. onsfrumpie

onsfrumpie Actief lid

29 okt 2008
    183
    0
    0
    oh wat bof ik dan toch zeg! ik kan mijn emoties redelijk goed onder controle houden! Ik irriteer me wel snel aan dingen maar uit het niet zo snel en denk alleen maar : ach meis, hormoontjes, tel tot 10. Mijn mannetje hoeft niet te lijden onder mijn hormonen, ben tot nu toe ook pas 2 x in janken uitgebarsten waar hij bij was, meestal spaar ik het wel op tot ik alleen ben! En dat lukt nog ook! Wel mopper ik wat meer hoor!

12. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    he Miffy77

Mij konijn is mijn psychiater geworden hahah
    Arme beest kijkt me af en toe aan van ben je niet helemaal lekker geworden ofzo echt heel grappig.

13. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Na een aantal niet te tegen te houden uitbarstingen van mijn kant hebben we afgesproken dat ik even weg loop als ik er een voel aankomen. Als hij dan toch de volle laag krijgt, is hij meestal begripvol. En de huilbuien die laat ik gewoon gaan, dat lucht het snelst op.

Soms ben ik ook wel eens geirriteerd en huilerig en vind ik mezelf daarom onredelijk. Maar mijn ventje zegt dan dat ik het er maar uit moet gooien. Redelijk of niet, dan ben ik het kwijt en weet hij wat er dwars zit.

Lief ventje hè.

14. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Hah, ik zie dat beest helemaal zitten met zo'n intelligent brilletje op en jij languit op de bank :) . Mijn oranje hangoorkonijn kan ook zo bijdehand kijken, daar moet je echt gelijk weer van lachen!

Liefs Monique

Deel Deze Pagina