7 weken geen kloppend hartje

Discussie in 'Miskraam' gestart door BKT, 29 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BKT

BKT Actief lid

9 sep 2014
    102
    1
    18
    Hallo meiden,

Ik heb een vraagje. Ik ben volgens mij eigen telling nu 6wkn en 2 dgn zwanger.
    Nu heb vanaf tweede kerstdag wat krampen en gisteren had in bruine afscheiding. Gisteren heb ik de gyn gebeld ben ik langs geweest. Ze hebben een echo gemaakt volgens echo zou ik 7 weken zijn maar er was geen kloppend hartje te zien.
    Ik heb ovulatietesten gedaan dus ik weet precies wanneer mijn ovulatie heb gehad en kan ik echt geen 7 weken zwanger zijn.
    De gyn zei dat de kans klein was dat het nog goed gaat komen en dat ik moet uitgaan van een miskraam. Dinsdag heb ik weer een afspraak.

Heeft iemand van jullie ook een soortgelijke ervaring gehad?

Liefs

2. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    BKT weet je hoe groot het vruchtje was? Een paar millimeter verschil (wat soms lastig te meten is) verandert in het begin de lengte van je zwangerschap al met een paar dagen.

Als je je eisprong hebt bepaald op basis van ovulatietesten kan het zijn dat je er een dagje naast zit. Als je dus gisteren bij de echo 6.1 was of 6.0 of 6.2, dan zou het nog kunnen, afhankelijk vd apparatuur, de plek van het vruchtje en de ervaring van de gyn dat het nog goed gaat komen, maar meestal (niet altijd) hoor je wel al wat te zien op dit termijn en in combi met bruinverlies en kramp is het geen super goed teken. Maar ik zou nog niet alle hoop opgeven.

Als je op deze site zoekt op 6 of 7 weken echo, vind je verschillende (Pos en neg) verhalen.

Succes!

3. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    is er een reden voor zo'n vroege echo?
    ik zou toch je ovutesten aanhouden, een mm verschil kan al een hoop doen...

4. BKT

BKT Actief lid

9 sep 2014
    102
    1
    18
    Het vruchtje zou rond de 9 mm zijn en dan heeft het echo apparaat 7 wkn aan maar voor mijn gevoel klopt het termijn niet en moet ik 6 wkn. Daarbij was het ook geen super echo apparaat dat zei de gyn in opleiding ook maar goed ik ga toch uit van hun kunde.
    Het zijn licht ongesteldheids krampjes en het bruine verlies is er sinds gisteravond niet meer
    Ik heb nog een klein beetje hoop op goed nieuws dinsdag. Maar ik houd me nu overal aan vast. We zullen moeten afwachten.

5. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    9 mm is idd vrij groot voor zes weken. Misschien heeft ze hem te ruim gemeten.

Zou het kunnen zijn dat je eisprong eerder was en je hem gemist hebt? Sommige vrouwen blijven na hun eisprong positief testen met ovulatietesten.

6. BKT

BKT Actief lid

9 sep 2014
    102
    1
    18
    Zou niet kunnen dat ik hem gemist heb want ik test door tot hij negatief is en ik voel mijn eisprong.

7. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    mja voelen is niet betrouwbaar, maar testen wel aardig... vind het lastig, hoop dat je snel wel een goede echo hebt. kan alle kanten op gaan..

8. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Bedoel je dat je een week voor je eisprong ook al ovulatie testen hebt gedaan die negatief waren? Ik dacht wellicht heb je een vroege eisprong gehad en heb je hem net gemist omdat je later testte?
    Al ligt dat scenario niet voor de hand.

Voelen is inderdaad niet betrouwbaar, uit onderzoeken is gebleken dat je je follikel kan voelen groeien, voelen als hij op knappen staat en voelen als hij gesprongen is en je weet nooit wat je precies voelt.

Ik blijf voor je duimen meis, maar als je zeker weet weet wnnr je eisprong was dan heeft ze wellicht gemeten. Ik hoop dat je ondanks de negatieve prognose dinsdag toch goed nieuws hebt. Wat een spanning he....niet te doen vind ik het altijd. Hoe laat mag je?

9. BKT

BKT Actief lid

9 sep 2014
    102
    1
    18
    Dank voor je lieve bericht. Ik zie jou handtekening dat je ook al kets voor je kiezen hebt gehad. Heftig hoor.

Na de positieve ovulatie test heb ik door getest tot dat de LH piek weg was een negatieve ovulatie test. En ik heb een cyclus stipt 28 dagen.
    Dinsdag om 10.00u mogen we.

10. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Ja bij mij loopt het ook niet zo soepel helaas..

Dan zal je berekening wel kloppen met hooguit een dagje meer of minder. Ik hoop dat ie er gewoon even niet goed voorlag of iets dergelijks en je dins toch goed nieuws hebt. Gelukkig mag je een beetje vroeg, anders duurt die dag ook zo mega lang tot de afspraak.

11. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Het blijft gewoon moeilijk meten zo vroeg. Indien vruchtje idd zo groot is dan moet er wel hartactie zijn.

Zwanger raken blijft een wonder en ook al weet je wanneer je eisprong is geweest kan niemand de bevruchting/ innestelling berekenen. Mocht jou berekening kloppen dan is het nog te vroeg.

Bij mij jongste werd ik een paar dagen vooruit gezet terwijl ik toen temperatuurde. Het kwam erop neer dat ik tijdens mijn ms een eisprong heb gehad terwijl dat niet het geval was. Ik duim voor je.

12. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    BKT hoe ging je echo vandaag?

Deel Deze Pagina